167L Sydamerika nummer 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jaxen
    • July 2012
    • 45

    167L Sydamerika nummer 2

    Detta är mitt andra kar och även detta blir sydamerikanskt. Satte i ett gäng koppartetror som startfisk i detta. Karet är inte klart, flyter en del växter som ska sättas ner när vänstra delen är inredd med mer sten och någon rot till. Den red moor som syns är en enda ovanligt grenig rot. Låg i badkaret en vecka innan den slutade färga av sig. Växterna är javaormbunke, vattenpest, flytormbunke och anubia.

    Tanken är att någon art av Apistogramma ska i som huvudattraktion. Filmen är inte optimal, behöver jobba på kamerans inställning för lysrörsljus.
  • Jaxen
    • July 2012
    • 45

    #2
    Jag hade lite problem ett tag men faktiskt har ett gäng physasnäckor rätat till miljön så det är stabilt nu. Alla koppartetrorna lever och har sällskap av ett gäng vitfenade rosentetror, 1+2 kakaduaciklid av den orangefärgade sorten samt en liten VF L128 'Green Ghost'.

    Tetrorna har delat upp akvariet med koppar i mitten och rosen i undre delen. Det var rätt mycket bråk mellan tetrorna ett par dagar men nu är det lugnt. Samtliga koppartetror överlevde den något jobbiga inkörningen.

    Kommentar

    • Jaxen
      • July 2012
      • 45

      #3
      Tyvärr har kakaduahannen och ena honan avlidit. Malen (som är en L200 och inte 128 som jag skrev), den kvarvarande honan och alla tetror verkar må bra. Jag har nu installerat ett ytterfilter som ska ersätta innerdito då jag tror det var lite för klent. Mätte spår av nitrit med dropptest.

      Frågan nu är om jag ska hitta en ny hane samt en hona eller fundera på en annan Apisto.

      Koppar- och rosentetra verkar annars gå bra ihop.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Trist när det inte går som man vill. Har du någon bild på hur akvariet ser ut idag? Skulle vara kul att se hur växtligheten utvecklas.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Jaxen
          • July 2012
          • 45

          #5
          Samma område i karet, det har dels vuxit, dels kommit nytt. Filmen visar två apistohanar av olika sort förutom tetrorna.

          Exponeringen blev lite fel...

          Kommentar

          • Jaxen
            • July 2012
            • 45

            #6
            Min nya cacatuoideskille verkade kunna charma min kvarvarande tjej. Hon har något för sig bland stenarna och jagar bort allt som kommer nära, inklusive pojkvännen.
            Klicka på bilden för större version

Namn: kakaduatjej.JPG
Visningar: 1
Storlek: 145,7 KB
ID: 2144749

            Kommentar

            Arbetssätt...