Tvära kast, det blir nytt kar :-) projekt större kar, jihoo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Afrodite
    • June 2012
    • 36

    Tvära kast, det blir nytt kar :-) projekt större kar, jihoo

    Avslutar medlemskap
    Senast redigerad av Afrodite; 10 July 2012, 13:51.
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #2
    Kul för er. Då har lite mer utrymme att Inreda. Och större möjligheter. Då bara till nästa process. Vad vill vi ha? Vad har vi plats med? Tänka, tänka, tänka..

    Själv har jag precis tänkt färdigt. Har precis beställt ett Juwel Rio 180 liter. Kommer efter midsommar.
    Har också tänkt färdigt hur jag på ett bra sätt ska göra överflytten. Langar över fiskarna i mitt 60 liters som jag har kvar. Så får de gå där under tiden jag fixar till det nya utan att stressa. Måste nämligen flytta det nuvarande för att få in det nya på samma plats.
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av Afrodite
      Suttit här på morgonen och blängt lite snett på mina två små kar, missnöjd och inte nöjd alls.
      Maken kommer upp och finner trumpen lite nere fru...
      Make: -Men älskling, om du blir glad av ett större kar så köper vi det.
      ihhh gladare fru tittar på området bakom soffan.... joooo, men det e klart det går o knö in ett större där
      Allt går om man vill, ellerhur
      Men vad vill jag ha för något nu då?
      Hörnkar? välvd ruta? 120, 160, 180, 200.... ohh beslut beslut... här skall letas. Skall till butiken idag och söka inspiration. Om man nu går från 54 och 63 till större. vad skall man tänka på? Hur stort är för stort?
      Jag kommer behöva hjälp inser jag i allafall. För jag har ju inte varit nöjd alls med hur dom mindre ser ut och med vad som går att knö ner i dom.
      Så första steget. välja kar... andra steget. snälla hjälp mig att planera inredningen. för nu vill jag verkligen ha ett med snygga djup, dimensioner och nivåer. Någon som kan tipsa om några bra inredningssidor? finns ens sådana för akvarier?
      Ljus sand ( som ändå funkar att slamsuga vill jag ha) mycket grönt, rötter gillar jag. bakgrund... hmm vad finns det för alternativ. oj vilken djungel som öppnade sig.
      Ni som haft hörnkar. går dom att inreda snyggt? eller är dom knepigare på något sätt?
      tusen och en fråga och ändå vet jag knappt vart jag skall börja med frågorna. Men nu skall jag börja med o söka inspiration i allafall ... jiho
      Halloj Afrodite!

      Du behöver bara kolla här på Zoopet - här finns bilder på hur många jättefina kar som helst, som du kan få inspiration av.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Afrodite
        Hej.
        Jo jag har försökt titta i menyn ovan, men jag hittar inte. Tittar jag fel? Eller är det att jag inte kommer åt för att jag inte är Goldmedlem?
        / Ann
        Aj då, ja du kanske måste vara goldenmedlem - jag vet faktiskt inte. I så fall - bli det då snabbt!.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13123

          #5
          Kul att du ska utveckla din hobby Afrodite Jag är inte beredd att hålla med om att det är lättare att inreda ett större kar. Kostar mycket mer, stora red moor rötter är inte billigt Fördelen är att man ka få till lite stora öppna ytor!
          Det jag lärt mig om inredning är att inte blanda inredning hej vilt, utan tex använda en sorts sten, Fler av samma växt i stället för massor av olika. Bra att blanda höga och låga. Använd en sorts rötter och planera lite hur de kan byggas samman lite innan du betalar dem. Viktigt att inte bara inrikta sig på nån särskild enskild inredningsdetalj bara för att den är snygg utan se till helheten. Att integrera stenar och rötter och inte sprida ut överallt ger ett bra intryck. Glöm inte att de öppna områdena är viktiga, tex att man kan se bakrutan på nåt ställe, det skapar en känsla av djup. Att tänka tredjedelar kan vara bra, du kan tejpa upp karet i tre delar som hjälp ex:http://www.youtube.com/watch?v=XoSeo...eature=related Visserligen foto men principen är densamma Lycka till med ditt projekt!!

          Kolla in Takashi Amano och Oliver Knott på youtube för inspiration!
          Senast redigerad av åheim; 16 June 2012, 11:24.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • MonkanS
            • December 2011
            • 861

            #6
            Då kan det bli frågan om en liten ommöblering kanske..
            Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

            Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

            Kommentar

            • david87
              • June 2005
              • 710

              #7
              Har mitt typ en halvmeter från min ena högtalare och jag har aldrig sett några problem med att de ska vara nära?
              Kanske är dumt att ha en sub just bredvid så det blir vibrationer i karet.

              (PS. Det är ett par stora golvhögtalare med bra kvalla och golv spikes för att dämpa spridningen av vibrationer i golvet som jag har.)

              Kommentar

              • MonkanS
                • December 2011
                • 861

                #8
                Det där ska jag också använda mig av när jag planerar inredningen i mitt nya kar. Jag ritar in på ett papper så är det bara att peta ner allt på rätt plats direkt. Då går det snabbare eftersom de överflyttande fiskarna få bo tillfälligt i litet kar under tiden.
                Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

                Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

                Kommentar

                Arbetssätt...