24 Liters, tips på vad man kan göra med det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    24 Liters, tips på vad man kan göra med det?

    Halloj.

    Kommer få ett 24 liters litet akvarie. Tror det innehåller en pleco, 5 zebrafiskar och 2 neon tetra typ. Funderar på om jag kan skänka bort dom till någon. Plecon börjar bli väldigt stor iaf för det lilla akvariet.

    Själv tänkte jag att jag kan "öva" lite i det karet, med att plantera och sköta om växter innan jag startar upp ett 116 liters med växter och allting, så kanske jag har bättre koll och slipper köpa massa dyra växter för att sedan ha ihjäl dom. Kan vara bra att öva på plantering och hur man knyter fast med lina etc.

    Men det är ju aldrig kul att BARA ha växter i ett kar. Så finns det några fiskar som skulle kunna trivas bra där i? Zebrafiskarna verkar ju må ganska bra iaf och sålänge jag inte har någon som kan ta hand om fiskarna så får de ju bo kvar. Har inte hjärta att döda dom små liven.

    Tänkte om ni har några trevliga tips på vad man kan göra med små kar. Senare kommer växterna får flytta över till det stora karet och då kommer jag ha ett tomt litet kar igen som jag kan använda till något.

    Var vänder man sig när man vill skänka bort fisk? Finns det något bra ställe?

    EDIT: Glömde speca: Det är 40x20x30 i storlek.

    Cheers!
    /E
    350L Diskus
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Räkor är väl det smartaste alternativet
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      #3
      Tycker det har varit lättare att ha stora akvarium än de små faktiskt :P

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Jo, jag har ett större också som sagt men eftersom jag får detta gratis kansek jag kan hitta på något skoj.

        I "värsta fall" använder jag det enbart till växter eller kasnke experimentera med yngel.
        350L Diskus

        Kommentar

        • david87
          • June 2005
          • 710

          #5
          Men som mathias sa, så räkor är riktigt fint att ha i små akvarium

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #6
            du kan göra så här och ha räkor och växter i dom.
            Bifogade filer
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              #7
              Nice! Ja det blir kanske något sånt. Som "övning" hur man tar hand om växter.
              350L Diskus

              Kommentar

              Arbetssätt...