250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david87
    • June 2005
    • 710

    #76
    Vanlig svensk strandsand går ju att ha också. Har det ett av mina kar nu

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      #77
      Jag har funderat på sandlådesand. Tänkte väl bara att den va lite för kompakt, tanken är ju att ha en del växter eftersom jag plannerar att flytta över mitt co2 system till den här burken.

      Är det Arowanan du syftar på ? Jag gillar inte Arowanor sen jag blev anfallen av en när jag va på Aquaria (va bakom kulisserna å kollade runt när mitt ex jobbade där)
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        #78
        Och på den sjätte dagen sade herren, varde ljus. Visst var det något sånt?

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121022_174650.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,0 KB
ID: 2143410

        Köpte ju även på mig lite rötter när akvarielagret hade det som veckans vara, tyckte jag köpte mycket men tydligen inte... Blev ju som en fjärt i universum...
        Har hursomhelst slängt ut dom för att få liten känsla för vilka egenskaper dom har, hur dom känns i olika "ställningar" helt enkelt.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • david87
          • June 2005
          • 710

          #79
          Sv: 250L blir 1440

          Fan vad detta kar kommer bli läckert!

          /David

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #80
            Haha ja det blir mycket inredning i det karet om du ska fylla. Svårt att inreda ett så pass stort också! Du vill kanske ha mycket inredning men samtidigt vill du ju inte inreda sönder karet så att man inte ser stora delar långt bak, eftersom det är så brett och långt.

            Men men, det är ju ett angenämt problem..
            350L Diskus

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #81
              Ursprungligen postat av KristianE
              Jag har funderat på sandlådesand. Tänkte väl bara att den va lite för kompakt, tanken är ju att ha en del växter eftersom jag plannerar att flytta över mitt co2 system till den här burken.

              Är det Arowanan du syftar på ? Jag gillar inte Arowanor sen jag blev anfallen av en när jag va på Aquaria (va bakom kulisserna å kollade runt när mitt ex jobbade där)

              nejdå.. då hade jag sagt arowanan.. jag menar den stora fredliga tetran (fei feng) med den färgglada stjärten (120-300kr).. ^^
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                #82
                Hade jag velat ha en mört hade jag väl gått ut å fiskat upp en gratis

                Fördelen är ju att jag ska ha en BTN bakgrund så det blir ju bra med utfyllnad bakåt i karet. Jag ska ju inte inreda sönder men samtidigt vill jag ju ha några skogar med plantor och lite rot partier osv, tänkte försöka mig på lite höjdskillnader i gruset också för att få det lite mer levande.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  #83
                  ett par hundra sandsnäckor fixar biffen i sanden så rötterna mår bra
                  å så kan du ju alltid blanda den me grus just precis där du planterar växterna.
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    #84
                    Sandsnäckor vill jag ha, men jag har inte hittat i butik ju Har iofs inte frågat så aktivt heller...

                    Klart värt att undersökas..
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      #85


                      varsego
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        #86
                        Finns en del riktigt snygga kar på youtube, kanskeclite inspiration till ditt

                        MrH; länken fungerar inte =/

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          #87
                          just ja, man kanske lär va medlem.
                          de är gruppen "akvarister" på fb. en bit ner på loggen så finns inlägget.
                          tjejen som har dom heter Kamilla Sevedsson.
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            #88
                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Hade jag velat ha en mört hade jag väl gått ut å fiskat upp en gratis

                            Fördelen är ju att jag ska ha en BTN bakgrund så det blir ju bra med utfyllnad bakåt i karet. Jag ska ju inte inreda sönder men samtidigt vill jag ju ha några skogar med plantor och lite rot partier osv, tänkte försöka mig på lite höjdskillnader i gruset också för att få det lite mer levande.
                            Se till att fixa lite bra stöd runt din "kulle" också för annars är det stor risk att det "rasar" ner och jämnar ut sig om det inte får stöd.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              #89
                              Jag hade faktisk sett hennes annons, men missat att det var en sandsnäcka i mitten
                              Får ta å kontakta henne, låter ju som ett rimligt pris om man beställer ett knippe tittar man på HannesC´s kar så verkar dom ju föröka sig rejält.

                              Jag får se hur det blir med kullen, jag har fler ideér som jag vill prova. Fördelen nu är att man kan testa lite i ena hörnet
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                #90
                                Dessa snäckor, många som pratar om dem nu. Undrar om det är en hint till mig själv som tillhör dem som tidigare sett dem som irriterande.

                                Jag tycker det känns lite scary med något som förökar sig i 1000-tal, utan hämningar. Kanske är ett kontrollbehov...
                                Gör de bara gott eller gör de någon skada och isf vad?
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...