250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    #61
    De e ditt fel att jag sitter här med det här karet. Du tipsade ju om ett 1300L kar för några veckor sen och se vad de ledde till...
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #62
      ojdå.. då får man be om ursäkt..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        #63
        Jag sitter och funderar på det här med sand...
        Jag gillar finkornig sand typ den jag har i min 250l balja. Problemet är ju att det är råda sand och den är förbaskat dyr.
        Jag har tittat lite på bilder på kar med Jula sand, priset är ju kanon men jag tycker den ser så ljus ut. Ni som har jämfört råda och jula hur pass stor skillnad är det?

        Om jag inte minns fel så blir ju prisskillnaden i mitt fall runt 1300 kr som man ju faktiskt kan göra roligare saker för (typ köpa fiskar...)

        På belysningsfronten verkar det ha löst sig, jag fick ju tag i han som jag skulle ha träffat i söndags och han gick med på att skicka rampen så nu ligger den någonstans på vägen mellan Örebro och Stockholm och tanken är att det ska komma fram på måndag.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #64
          ja skulle helt klart säga att julas är ljusare än råda sanden.
          har du tittat på sanden från biltema? ja tycker den ser lite mörkare ut.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #65
            Sen så blir den ju rätt mycket mörkare efter ett tag också när den blir lite smutsig.
            350L Diskus

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              #66
              Har inte tittat på biltema sanden, jag har ju båda varuhusen nära så jag får väl köpa en säck på varje stället och kolla. Det är ju bara att lägga i botten om jag inte gillar dom..

              Jag tycker nog inte sanden blir märkbart mörkare, i mitt 250L kar hällde jag i lite ny sand i samband med flytten och kan inte påstå att jag såg någon märkbar skillnad mellan den nya och den över 1 år gamla.
              Senast redigerad av KristianE; 20 October 2012, 21:18.
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                #67
                Bra isåfall. Själv gillar jag ljus sand när den inte är smutsig. ^^
                350L Diskus

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  #68
                  tycker bättre om biltemas än julas.. har du hittat något kul att ha i karet?

                  du hämtade inte karet i av en snubbe vaxholm? det tror jag att du gjorde.. haha.. rå-irriterande med tanke på att jag var 2a på bollen på det karet! haha.. dock köpte jag ett nyligen på 150x150x75 så jag är glad ändå.. fan vad världen är liten..
                  Senast redigerad av ettfettbranamn; 21 October 2012, 18:00.
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • robidobban
                    • March 2009
                    • 652

                    #69
                    250L blir 1440

                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    150x150x75
                    Riktigt schysta mått!

                    Kommentar

                    • KristianE
                      • April 2012
                      • 1443

                      #70
                      Nä jag hämtade karet av en tjej på vaxholm
                      Köpte ju filter genom Rovfisk också, bra forum att köpa stora pryttlar det där.

                      När det kommer till fiskar så blir det småfisk, lite Apistogramma och småtetror. Eventuellt blir det lite medelstora ciklider också (fredliga under 15cm) och troligen också någon form av finare skalarer när jag känner att ekonomin och kunskapen klarar av det.

                      Fördelen med detta karet är ju att om jag blir sugen på någon form av rockor eller större fisk så kan jag byta utan att börja jaga nya grejer
                      //Kristian
                      Följ mitt 1440l SA projekt på
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                      Kommentar

                      • billy.g
                        • February 2011
                        • 45

                        #71
                        Ursprungligen postat av KristianE
                        Fördelen med detta karet är ju att om jag blir sugen på någon form av rockor eller större fisk så kan jag byta utan att börja jaga nya grejer

                        Helt rätt tänk där med stort från början så du slipper växa ur
                        www.Rovfisk.se

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          #72
                          Jag läste att det finns de som blandar Julas sand med Rådasanden vilket ger en "mörkare" sand. Kan det vara något? Dryga ut kassan lite på det sättet Jag vet inte alls hur resultatet ser ut dock.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • KristianE
                            • April 2012
                            • 1443

                            #73
                            Kan väl säga som så att det lutar mer och mer åt jula sanden, det är ju viss skillnad mellan 59kr säcken och 180kr säcken... Det går ju åt några säckar.

                            Jag var för övrigt just och plockade upp ljusrampen som skickats från Örebro, 6st 80w T5 rör bör väl göra det lite ljust
                            //Kristian
                            Följ mitt 1440l SA projekt på
                            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              #74
                              vanlig sand som man har i te.x sandlådan då? den är ju lite mer åt det bruna hållet, lite mörkare än julas.
                              kostar inte många kronor för den mängden du behöver.
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                #75
                                Ursprungligen postat av KristianE
                                Nä jag hämtade karet av en tjej på vaxholm
                                Köpte ju filter genom Rovfisk också, bra forum att köpa stora pryttlar det där.

                                När det kommer till fiskar så blir det småfisk, lite Apistogramma och småtetror. Eventuellt blir det lite medelstora ciklider också (fredliga under 15cm) och troligen också någon form av finare skalarer när jag känner att ekonomin och kunskapen klarar av det.

                                Fördelen med detta karet är ju att om jag blir sugen på någon form av rockor eller större fisk så kan jag byta utan att börja jaga nya grejer

                                förstår, vettigt tänkt.. med tanke på priset gick det nog inte att göra mycket bättre affär! jag fick mitt 1700 för ett väldigt bra pris också men planen var ju att skära ner det, silikonera om, borra för överrinning och lite annat så prislappen blir nog en 10a iaf..

                                köp en fei feng och lev ut något jag aldrig kommer att ha utrymme till.. haha.. en stor fei feng i ett växtkar med massa småfisk.. coolare fisk än så kan man nog inte ha för att få småttingarna att stimma..



                                my 240 gallon acrylic fish tank with a 20" RTG, 16" Flagtail, 17" Pleco, and 9" Datnoid.60 Gallon Sump50 Liters of Kaldness K1 MediaLaguna Max-Flo 2900 pumpK...
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...