250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av KristianE
    Menar du roten som ligger närmst vänster rutan?
    Jag ville inte lägga dom parallella, jag ville ha med båda på något vis...
    Japp, det var den jag menade
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      Mycket spännande projekt detta. Gällande inredningen så tänk på att få lutning på sanden så det skapas djup. INTE för mycket sand längs framrutan, där kommer mycke sand hamna i vilket fall efter ett tag. Jag har aldrig inrett ett kar med BTN, svårt att inreda utan att dölja den för mycket. Ofta när man ser BTN så känns alt annat så platt tycker jag, men du har ju storleken att ändra på detta

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        inte för att vara den irwin men med 120 i djup kan man nog skita i "nybörjartips".. det SER inte djupt ut, det ÄR djupt..

        jadu kristian, grymt jobbat.. jag försöker verkligen att inte ha ont i hjärtat över att du "stjäl" så mycket utrymme med btn'en och upprepar mantrat "alla behöver inte all bottenyta, alla behöver inte all bottenyta, alla behöver inte all bottenyta" men bortsett från den skadan lär det ju bli hur coolt som helst!
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          Jag har haft bottenyta å e klar me de hade ju 200*500 bottenyta en gång i tiden (ute iofs men ändå) och inne hade jag 350*120.
          Men jag har ju drygt ett normalt 720 kars bottenyta ändå
          Senast redigerad av KristianE; 10 November 2012, 12:35.
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

            Men nu eftersom du är den så skrev du det ändå?

            Även om karet är djupt så kvarstår väl det faktum att inredningen kan se platt ut? Skall det hållas rockor och annan större fisk spelar det kanske mindre roll då fisken står i centrum. Skall inredningen bli snygg tror jag det kan vara bra att få tips även om de kan ses som självklara. Enligt mitt tycke ser man ofta stora kar som ser riktigt tråkiga ut. Men vi tycker olika, jag gillar plottriga inredningar med mycket växter/rötter och mindre fiskar (inget över 20 cm). Badkar med bara stor fisk och tråkig inredning är inget för mig.

            Hur Kristian än väljer att göra så har han alla möjligheter att göra något riktigt snyggt av detta projekt.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              haha, precis så..

              absolut, men det beror ju oftast på ägaren, få med stora kar som prioriterar inredning.. men då är det ju jobbigare att konka in en 45kg sten/rot än en 3kg dito också.. dock jävligt härlig effekt när det funkar!

              smaken är som baken, jag gillar stora fiskar och inredning..

              350x120 är enormt stort..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • irwin_fletch
                • April 2009
                • 544

                Absolut! Det krävs en hel del inredning i ett sådant stort kar för att det ska bli önskad effekt.

                Vi ser nog möjligheterna på helt olika sätt Men hade ju varit tråkigt om vi alla tyckt lika.

                Kommentar

                • Triumph
                  • September 2008
                  • 295

                  Säger som till Kjell... Måste vara en pojkdröm som går i uppfyllelse med en sådan stor balja? Spännande att se hur det kommer ta sig ut.

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Alltså jag har egentligen inget alls att tillföra, men om jag inte får skriva här att detta ser helt fantastiskt ut, kommer jag att spricka. Så, nu har jag gjort det. Ser verkligen fram emot att följa fortsättningen på detta projekt!!
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      Hmm fnys o fräs på dej,, är såååå jävla sugen på ett stort kar nu så det blev ett samtal till lokala glasmästaren om glasoffert slipat och klart... hmmm skyller allt på dej när frugan undrar vad jag gör... hehe =))
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        äh kör bara! jag köpte nyss 1700L för 5000kr.. den som letar skall finna.. fler stora kar åt folket..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Kanon där Ulrik! De e ju kul med plats å snart får du ju plats med det i garaget ju
                          Själv sitter jag här och vill fylla. Menn det är bara ett litet litet problem, jag sitter också här med en nygipsad hand efter helgens tripp till Borlänge... Problemet ligger i att jag måste såga upp för att få in vatten bakom bakgrunden och sen ska man ju ner å slabba med växter å grejer vilket min läkare tyckteva en dålig id`e...

                          Får se hur det går med sågningen först så tar vi resten sen...
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            men hallå du har väl tänder i munnen bara att gnaga ett hål ju,, ge inte upp..
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Jajaja... de e väl sisådär en 40cm vatten i akvariet nu...
                              Bilder och film utlovas när jag kan sätta mig med datorn istället....
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Då va de fyllt...
                                Snodde växter från 250l karet.
                                Det mest slående just nu är skillnaden på ljud mellan mina FX5or... Det ena är knäpptyst å de andra skvalpar å bubblar som fan....

                                Fyllning pågår... kunde ha varit så, blev ju snyggt...
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121112_204803.jpg
Visningar: 1
Storlek: 150,7 KB
ID: 2143896

                                Men vi fortsatte ett par timmar till
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121112_232938.jpg
Visningar: 1
Storlek: 176,2 KB
ID: 2143895
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...