250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Kul med lite bilder! Jag förstår varför du inte ser bakgrunden i 240 karet

    Det stora kommer att bli bra pampigt sen, skoj!
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      En liten miniuppdatering.
      Jag har fyllt på med den sanden jag hade hemma (ca 70kg), dragit fram slangarna för filtret bakom akvariet och lagt på stora ljusrampen igen.
      Just nu lyser akvariet upp rummet ganska bra, 10st 80W T5 rör lyser lite

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121108_220308.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,7 KB
ID: 2143770

      Bilden är betydligt mörkare än verkligheten. Jag ser klart och tydligt färg och struktur på ramverket runt ljusrampen som ser nästintill svart ut på bilden...
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Det blir ingen strömsnål makapär. xD
        350L Diskus

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          Fan de djupet är helt underbart.. börjar fundera på att bygga ut huset ett par meter på en vägg och kasta in ett liknande kar.... OTROLIGT snyggt.. ta vara på filmen många goa ideer där... spännande det ska bli att se hur du gör detta fast det behövs inte mycket mer än lite läcker fisk sedan klatt.. =))
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            250L blir 1440

            Du Kristian, måste säga att det du byggt upp är bland det läckraste jag sett. Så snyggt! Men tycker som sagts tidigare att det skulle vara himla synd om du dolde bakgrunden för mycket med massa växter.
            Men jag kan tänka mig vilken ättiksdoft det blivit med tanke på mängden silikon som måste gått åt
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Det blir ju inte som i mitt 250l kar där man inte ser bakgrunden, men å andra sidan så är det ju bara 4krukor mef växter nerstoppat o de karet .
              Däremot kommer den kortsidan som är mot väggen täckas i mesta möjliga mån eftersom jag inte vill se tapeten genom akvariet.

              I dag följde jag Stefanr72s råd och åkte ner till byggshoppen. 89kr säcken för Rådasand minus min rabatt. Betalade avsevärt mindre för 2säckar än för en säck hos zoobutiken
              Nu har jag lekt katt i hela mitt akvarium så nu är sandsorterna blandade, kastade även i rötterna och påbörjade någon form av tankeverksamhet för utplaceringen av dom.
              Vi får se om det blir den slutgiltiga placeringen, bild får komma senare i kväll när jag sitter med en dator istället för mobilen.
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • Karl Holm
                • November 2011
                • 223

                Sv: 250L blir 1440

                Det artar sig! Var det nere på Beijer du hittade rådasanden? Den är bra mycket snyggare än julas blästersand.

                Kommentar

                • stefanr72
                  • November 2010
                  • 1022

                  Ursprungligen postat av Karl Holm
                  Det artar sig! Var det nere på Beijer du hittade rådasanden? Den är bra mycket snyggare än julas blästersand.
                  XL-Bygg

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Precis XL, Håga byggvaror du får åka 200m till efter bejer
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Karl Holm
                      • November 2011
                      • 223

                      Sv: 250L blir 1440

                      Tack! Då får jag kika där. :-)

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        250L blir 1440

                        @ Stefan, tackar

                        @ Kristian, hade tänkt dra in rätt mkt trevliga kommentarer. Men många hann före, ser i både text och bild att potentialen bibehålls och växer. Så kommer bli ett kanonprojekt även framöver
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Lite bilder nu när jag har mekat lite i karet.
                          Först ut en bild på "kullen", tänkte försöka ha lite högre just där i hörnet (blixten var enda sättet att få det tydligt hur mycket mer sand det var där). Tanken med rötterna är att dom ska föreställa ett träd som dött och sen börjat sönderfalla och det är typ bara rötterna nere i vattnet kvar.
                          Jag kommer att flytta på den roten som är stående längst till vänster eftersom den har lite släta ytor som faktiskt skulle kunna vara någon form av yta under barken på trädet, som det är nu så blir övergången till roten närmast glaset konstig.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121109_224056.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,4 KB
ID: 2143797Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121109_223916.jpg
Visningar: 1
Storlek: 238,9 KB
ID: 2143799


                          En liten bild på rötterna på vänstra sidan av karet, dom här är väl typ tänkta att ha åkt vidare med floden antingen från trädet på högersidan eller kanske någon annan stans högre upp i flodsystemet. Ska nog försöka få ner dom i sanden lite mer så att man får intrycket att dom har legat där ett tag och lixom sjunkit in i botten sedimentet.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20121109_224015.jpg
Visningar: 1
Storlek: 179,7 KB
ID: 2143798

                          Kul med alla positiva kommentarer, det är alltid kul att någon gillar det man gör.
                          Men om ni har något "negativt" att säga så tveka inte, jag kan ta kritik om den är konstruktiv. Allas förslag och tankar är intressanta att höra, det händer ju att man snöar in och inte ser alla möjligheter.
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            250L blir 1440

                            Tycker det är känsligt med vinklar och tycker att naturen i princip alltid är oregelbunden. Så vänster rot följer för mycket akvariets form vilket förstärker samma form. Då ser det konstruerat ut. Annars toppen
                            Senast redigerad av Bluewing; 09 November 2012, 23:18.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Menar du roten som ligger närmst vänster rutan?
                              Jag ville inte lägga dom parallella, jag ville ha med båda på något vis...
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Försök lägga saker på så sätt att du kan finna "tydliga" trianglar när du tittar på inredningen ifrån olika vinklar. Man får ävne ha med kommande växter i åtanke då. Hur stora de blir och var de kommer placeras. Förbannat svårt dock.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...