puttes sa/ca kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • putte90
    • July 2010
    • 62

    puttes sa/ca kar!

    Hej alla! nu ska jag äntligen starta en egen tråd här på zoopet. Tidigare har jag bara varit i bakgrunden och läst alla era intressanta trådar!
    men nu ska jag byta till ett större akvarium här hemma och tänkte då passa på att skapa en project tråd så ni får se lite mer hur jag har/ska gå tillväga.

    Det började med att min flickvän inte ville ha ett 720l kar i sovrummet, hon tyckte de förstörde hela inredningen så då kom jag med förslaget att jag gör mig av med mina 2 720l akvarier och skaffar ett stort iställe och det tyckte hon lät utmärkt.

    så båda mina 720l burkar är sålda och bänken till det nya akvariet står i "kontors" rummet där det är tänkt att stå, den är inte riktigt klar dock, det är lite lister och luckor kvar som ska sättas upp.

    Måtten på det nya karet är 200*100*65(L*D*H) som blir ca 1300liter och totalhöjden på möbeln+karet blir ca 165cm som vi hoppas blir bra. Möbeln vart så hög eftersom jag ska få plats med mitt stora eheim ytterfilter i möbeln så luckorna var tvungna att hamna på 70cm för att ytterfiltret skulle gå in.

    Glaset är färdig skuret i denna stund och ska skickas på limning på måndag eftersom jag aldrig har limmat akvarier förr så tyckte jag de var tufft att börja med ett 1300l kar men jag har hittat en lämplig kille som var snäll och kunde hjälpa mig.
    Jag hoppas jag får akvariet inow 2 veckor om allt går som de ska! längre än så vet jag inte om jag klarar vänta då jag håller på att krypa ur skinnet av förväntan!

    Sen är det den långa resan till andra våningen men som tur är har jag starka kompisar och hiss!. Jag har en gipsvagn jag tänkte köra burken på så dom enda lyften blir ju ner på vagnen och upp på bänken, men det räcker nog till det med.

    Det jag har i fiskväg just nu är

    Astronotus occellarus "fläckiga" 3st (hane som leker med 2 honor) 28-32cm
    Heros efasciatus VF "red shoulder" 2st (lekpar) ca18-23cm? dom är stora
    Clarias batrachus "fläckig" 1st 35cm
    Pterodoras Granulosus 1st 40cm
    Auchenoglanis occidentalis 1st 13cm
    Glyptoperichthys gibbiceps 2st 20-40cm
    och 10st invandrargrupp som består av praktbotior!

    Fiskarna går ust nu hos en väldigt snäll kompis som tömde sitt 540kar till mina fiskar så det är lite trångt där men den som väntar på nåt gott...

    sen är det väl tänkt att jag ska klämma ner nåt mer men jag vet inte riktigt vad... år sugen på motoro rockor men det blir väl i framtiden.

    Jag har skickat in goldmembership men det tar väl några dagar innan jag kan lägga in bilder tyvärr!

    hade bra!

    mvh patrick

  • putte90
    • July 2010
    • 62

    #2
    Jag ska hämta glaset på onsdag den 8:e och köra det till han som ska limma. jag återkommer med bilder när hjag är goldmember


    mvh patrick

    Kommentar

    Arbetssätt...