250l sa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiceFool
    • June 2011
    • 154

    #16
    okej en snabb update.
    där är inte mera fisk i än så länge men dom 10 glödiser som kom i för 9 dagar sen lever än och värker må väldigt bra dom kommer fram till rutan när man kommer nära dom nästan som dom vill ha mera mat men dom for bara 1 gång per dag.

    när ska jag bytta vatten förste gång ? efter 4 veckor tror jag att jag har läst här på forumet.
    hur mycket vatten ska jag bytta förste gången ?
    / Dansken

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #17
      Najs Najs!!! det fick du till riktigt bra...
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • NiceFool
        • June 2011
        • 154

        #18
        Ursprungligen postat av gonzo44
        Najs Najs!!! det fick du till riktigt bra...
        tack så mycket jag är ganska nöjd själv med och det är jo huvudsaken.
        Senast redigerad av NiceFool; 06 March 2012, 14:38.
        / Dansken

        Kommentar

        • NiceFool
          • June 2011
          • 154

          #19
          jahop här har man inte haft mycket tid över till att skriva något men men.
          jag har inte köpt mycket mera fisk sen haha snacka om sakta inkörning av mina 10 glödiser är det nu 5 kvar (ska nog köpa 10 till snart) och sen hade jag i 3 Ancistrus inte så långt efter mina glödiser och dessa va små typ 3-4 cm när jag köpta dom och det värkar vara 1 hanne och 2 tjejer hannen är nog 8-10cm svår at mäta han är snabb som fan och dom andre 2 är 5-6 kanske.
          sen för 14 dagar sen köpte jag 3 Siamesisk algätare 2 st på 3 cm och en på 5 cm och 4 små skalare :/ well dom är små än så kanske ett bra sätt att lura frugan att gå med på ett störa hemma bygge kanske i special mått (mer om det sen om det blir av haha) och nu är frugan i samma affär och frågar om hon ska köpa 2 till haha NICE dem kommer hon få höra sen när dom snart växt ut detta akvarie.
          men då kommer jag inte skaffa någon Ap just nu som sagt med dessa 6 men kanske sen för jag ska ha dom för eller senare

          sen en fråga hur ser en bra matt blandning ut till det jag har i nu ? asså ca 1 gång per vecka ? ska böja med mygglarver ? och vilka well kom med tips tack

          bilder kan jag prova fixa senere i kväll kanske.

          alla fisk värkar må jävligt bra har aldrig skrapat rutorna vist är där lite lite grönt men det ser man typ inte och ja jag änsade ut i mina planter för förste gången 3 veckor sen så det ser lite klent ut just nu men men det kommer.
          och jag kör helt Neutralt och gjort det hela tiden bara bytt vatten det känns värkligen bra at det fungere men sen har jag inte haft mycket i på länge och nu kommer där en ganska så stor förändring så vi för se hur det kommer att gå
          / Dansken

          Kommentar

          • NiceFool
            • June 2011
            • 154

            #20
            ingen som kan svara på en bra mat blandning ska se ut ?
            kan jag ge röda mygglarver och i så fall hur ofta ska dom ha detta ?


            kan tyvärr inte ta några bra bilder med den kamera som jag har hemma nu blir bara skit vi ska se om jag kanske kan filma i stället
            / Dansken

            Kommentar

            • beerzon
              • May 2008
              • 877

              #21
              Kan inte ge nått svar på frågorna. Men hade vart skoj om du posta lite bilder på karet

              Kommentar

              • NiceFool
                • June 2011
                • 154

                #22
                mm min kamara kan inte ta bra bilder :/ har bara min gamla eftersom den nya gick sönder ska se om jag inte kan låna en som kan ta bra kort.
                / Dansken

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  #23
                  Ursprungligen postat av NiceFool
                  ingen som kan svara på en bra mat blandning ska se ut ?
                  kan jag ge röda mygglarver och i så fall hur ofta ska dom ha detta ?


                  kan tyvärr inte ta några bra bilder med den kamera som jag har hemma nu blir bara skit vi ska se om jag kanske kan filma i stället
                  Här kommer min personliga foderåsikt

                  Skippa röda mygglarver, väldigt allergent foder (för dig)

                  Jag kör bara själv med torrfoder och tycker det fungerar bra.

                  Se till att ha fodersorter för de invånarna du har i karet, tex Ancistrusen finns det Pleco foder som sjunker, mina är även förtjusta i samma sjunktabletter som pansarmalarna får.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...