Hult's 600L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    #61
    Ursprungligen postat av laasesku
    Får forska vidare på barracudan helt enkelt
    ja precis en riktigt trevlig fisk änsålänge, måste försöka få den att ta dött, äter bara levande som det är nu.

    Kommentar

    • hult87
      • February 2010
      • 1287

      #62
      Ursprungligen postat av AffeAlien
      Du har fått till ett riktigt trevligt kar med massa spännande innevånare.

      fei feng är en Semaprochilodus taeniurus visst?Har tittat en del på dessa själv för jag tycker ser riktigt trevliga ut. Så då kommer lite frågor, håller de sig i mitten av karet eller är det som andra algätare att de åker runt och suger på allt bara?
      Är de så hemska på äta växter som folk säger eller går de att ha dem i ett kar med lite växter?

      Hoppas du hunnit få någon uppfattning om dessa frågor så jag själv kan besluta mig om jag vill ha en eller inte.

      tackar

      vad jag märkt än så länge så heller de sig mest i mitten och är framme hela tiden och utforskar nepp inte som andra algätare utan simmar omkring och utforskar men är en väldigt bra algätere, rensade hela 600L karet på tofsalger inom 48timmar
      nej, verkar vara en liten fel bild av dessa för mina har inte rört några växter och innan jag skaffade dessa frågade jag runt om hur andra uppfattat detta och fick 6-7svar och alla var eniga ''inte rört en enda växt
      hur stort kar ska du ha dom i? dessa blir ju rätt stora dessa två är10cm+ men kommer troligtvis få sära på dom när de växt till sig för de blir ganska aggresiva mot varandra när de blir äldre.

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        #63
        Håller på planera och spara pengar till ett 720l kar med sa/jordätare och jag söker lite roligare/ovanligare fiskar än diskus som man kan ha i mitten eftersom jordätarna håller sig mest på botten. Då tänkte jag på denna.

        Tack för svaren på frågorna, man kanske bara ska skaffa en då eller vill de ha sällskap?

        mvh
        // Alf
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • hult87
          • February 2010
          • 1287

          #64
          Ursprungligen postat av AffeAlien
          Håller på planera och spara pengar till ett 720l kar med sa/jordätare och jag söker lite roligare/ovanligare fiskar än diskus som man kan ha i mitten eftersom jordätarna håller sig mest på botten. Då tänkte jag på denna.

          Tack för svaren på frågorna, man kanske bara ska skaffa en då eller vill de ha sällskap?

          mvh
          // Alf

          okej trevligt en är nog det bästa, kommer nog få flytta en snart, men de är ju inviduella som alla fiskar

          Kommentar

          • laasesku
            • October 2002
            • 660

            #65
            Ursprungligen postat av hult87
            okej ja det kan jag tänka mig, låter riktigt mäktigt skulle vara nått att uppleva
            Att ta dykcert i vissa länder behöver inte vara särskilt dyrt. Du kan göra grundkursen på 3-4 dagar. Bara ett tips

            Ska du i med några mer roliga fiskar ??

            Kommentar

            • hult87
              • February 2010
              • 1287

              #66
              Ursprungligen postat av laasesku
              Att ta dykcert i vissa länder behöver inte vara särskilt dyrt. Du kan göra grundkursen på 3-4 dagar. Bara ett tips

              Ska du i med några mer roliga fiskar ??
              okej, ja det får kikas upp när det bär utomlands

              får se lite vad som får plats och vad jag hittar för skoj, tips är välkomna
              dom som går i nu blir ju ganska stora

              Kommentar

              • hult87
                • February 2010
                • 1287

                #67
                nu är medicineringen mot vita prick klar, får ha lite koll närmaste dagarna

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  #68
                  Hoppas det funkar med medecinen.
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • hult87
                    • February 2010
                    • 1287

                    #69
                    Ursprungligen postat av gonzo44
                    Hoppas det funkar med medecinen.
                    ja det ser ut så änsålänge iaf alla fiskar ser friska ut, inte sett L239 malen, skygg av sig:/ får spana lite ikväll

                    Kommentar

                    Arbetssätt...