54 l - sa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • boomaddo
    • March 2009
    • 117

    #61
    Ursprungligen postat av hannesc
    det gröna är cyano och det är ingen alg utan en bakterie. men den kommer förmodligen försvinna nu när du fått igång mäsksystemet
    Okej, tack! läste att man kanske ska dra ner på ljustimmarna nån vecka? kör 10h ljus nu...
    54 L SA

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #62
      Alg eller bakterie om detta tvistar dom lärde, fast jag tror det är en bakterie för så j-vla snabbt som de växer tror jag inte en alg kan växa, men vad vet jag, vad jag vet är att det är surt som citron när man väl har fått det.. Men det är som Hannes säger det kommer säkert ge med sej. Du har inte haft igång karet så länge än va? Testa Esycarbo.
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • boomaddo
        • March 2009
        • 117

        #63
        Ursprungligen postat av gonzo44
        Alg eller bakterie om detta tvistar dom lärde, fast jag tror det är en bakterie för så j-vla snabbt som de växer tror jag inte en alg kan växa, men vad vet jag, vad jag vet är att det är surt som citron när man väl har fått det.. Men det är som Hannes säger det kommer säkert ge med sej. Du har inte haft igång karet så länge än va? Testa Esycarbo.
        Det har varit igång sedan den 21 januari.. Jag kör med mäsk och Green Carbo, det borde väl funka istället för EasyCarbo?
        54 L SA

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #64
          Ursprungligen postat av boomaddo
          Det har varit igång sedan den 21 januari.. Jag kör med mäsk och Green Carbo, det borde väl funka istället för EasyCarbo?
          då har det rullat lite längre än mitt och ja har oxå cyano lärde mej igår av Mathias att det bästa är att få upp Nitat till ca 25ppm. annars går det ätt vänta ut det för förr eller senare ger det med sej..
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            #65
            Ursprungligen postat av boomaddo
            Det har varit igång sedan den 21 januari.. Jag kör med mäsk och Green Carbo, det borde väl funka istället för EasyCarbo?
            PS jo det borde gå lika bra med det..
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • boomaddo
              • March 2009
              • 117

              #66
              Såg även att det har börjat komma gröna tofsalger, kan jag lita på att Ottisarna tar dem eller ska jag slänga i några siamesiska algätare?
              54 L SA

              Kommentar

              • boomaddo
                • March 2009
                • 117

                #67
                Hej! har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden. En del har hänt i akvariet, framför allt på växtfronten. eleocharis acicularis har spridit sig flera cm och glosso täcker numer hela botten av akvariet
                Alternanthera cardinalis har växt 15 cm på en månad. har redan delat den två gånger Funderade på att köpa PMDD innan men jag börjar tvivla på att det kommer behövas!
                På fiskfronten har det inte hänt så mycket. Köpte ett par Apistogramma Borellii som har gått i karet några dagar nu!
                Nu har jag alltså
                4 st Corydoras Pagmaeus
                2 st Ottocinclus affinis
                11 st neontetror
                1+1 Apistogramma Borellii

                Bilder kommer!!
                54 L SA

                Kommentar

                • boomaddo
                  • March 2009
                  • 117

                  #68
                  BILDER!

                  Tagen 22/3


                  Tagen 10/4


                  Som ni ser så växer det bra!


                  Där ser ni även Borellii hanen

                  Ursäkta för den dåliga kvalitén på bilderna...
                  54 L SA

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    #69
                    Nice värre
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...