projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    blev så sugen att jag gick och hämtade biten för att se om den passade, vilket den inte gjorde. det såg väldigt bra ut dock. hmm, typiskt. får köpa en ny bit nästa gång jag köper syrsor

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      hehe
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        hittade lite skiffer bland Rex prylar. tetsade att lägga dom på botten istället för BTN och det blev ganska bra sen ställde jag en rot i vattendelen också så bakom den kan jag gömma allt samt att den ska dämpa ljudet från vattnet så det inte porlar så mycket.
        Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 204,2 KB
ID: 2139601


        tog en bild på burken jag har alla växter i. dom har vuxit ganska mycket faktiskt.
        på bild #1 till höger i framkant är den växt jag nog gillar mest av dom jag har. får jag möjlighet ska jag köpa en stor sådan där jag köpte denna.
        Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 010.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,7 KB
ID: 2139599Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 006.jpg
Visningar: 1
Storlek: 190,0 KB
ID: 2139600

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          det där såg ju riktigt bra ut
          lägg i några stenar också, typ storlek 4-6cm ungefär så blire nog riktigt bra.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            här har du några bilder på pappas burkar

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1828.jpg
Visningar: 2
Storlek: 134,8 KB
ID: 2139606

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1819.jpg
Visningar: 2
Storlek: 136,1 KB
ID: 2139602

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1821.jpg
Visningar: 2
Storlek: 174,0 KB
ID: 2139603

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1822.jpg
Visningar: 2
Storlek: 145,3 KB
ID: 2139604

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1823.jpg
Visningar: 2
Storlek: 156,1 KB
ID: 2139605
            Bifogade filer
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              sista bilden är vattningssystemet.
              en pump, en 25L balja tror ja de va, å så har vi dragit slang å satt dysor i 5 st terrarium. väldigt smidigt. sen är de kopplat på timer så den går typ 25min / dag.
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                det var några stora terrarium! snygga ormar

                testfyllde vattendelen och den var tät. nu ska jag täta runt hela bakgrunden så inga ödlor eller foderdjur kan komma in där och fastna.
                sen är väl nästa steg att testa vattenfallet och sätta myggnät runt slangen där den går in i bakgrunden. finns ett litet mellanrumm där som är lite för stort för att tätas med sillicon. (kommer inte att synas då slangen går in i bakgrunden på undersidan av den)

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  jo dom är ganska maffiga, tyvärr är det svårt att ge en rättvis bild då rummet är ganska litet så man får liksom inte riktigt med på bild hur stora dom är men är du i dalarna nångång så kika gärna förbi så får du se dom irl

                  ja va noga me å täta överallt, dom är fenomenala på å krypa in på ställen dom inte ska vara på dom där djuren
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    kommer snart en video på när jag testar vattenfallet laddar upp den på YT nu.

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        ser ju bra ut men ska de inte vara högre flöde? eller blir de fontän i hela karet då?
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          jo det ska vara högre flöde men då måste jag ha rörvinkeln för att kunna rikta strålen. utan den porlar det som sjutton och då stänker det över.

                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            Haha, där ska man inte sitta och vara kissnödig

                            Ska bli spännande att se hur det ser ut när allt är klart

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              Har små kollat i denna tråd men har inte kommenterat än men det är hög tid! Väldigt bra jobb med terrariet och tycker det är kul att se på bilderna. Fortsätt i samma takt och ska bli kul och se hur det blir . Har svårt att tänka mig hur det kommer se ut .
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                Ursprungligen postat av Miliimli
                                Haha, där ska man inte sitta och vara kissnödig

                                Ska bli spännande att se hur det ser ut när allt är klart
                                nä, det ska man nog inte jag får fixa porlandet på något vis.
                                Tack!

                                Ursprungligen postat av macke_fisk
                                Har små kollat i denna tråd men har inte kommenterat än men det är hög tid! Väldigt bra jobb med terrariet och tycker det är kul att se på bilderna. Fortsätt i samma takt och ska bli kul och se hur det blir . Har svårt att tänka mig hur det kommer se ut .
                                jag hoppas själv att det ska bli bra. det är faktiskt inte så mycket kvar att göra innan jag kan börja inreda och plantera växter.

                                det som måste göras är :
                                sätta myggnät runt slangen,
                                kapa slangen till rätt längd,
                                se så att vattenfallet fungerar samt se så att jag kan gömma pumpen och foggern på ett bra vis,
                                fixa botten i vattendelen,
                                rengöra hela terrariet från sillicon, frigolitkorn, "jorddamm", mm,
                                och göra en sista koll av allt innan jag lägger i jord.

                                idag tätade jag runt hela bakgrunden så inga smådjur kan komma in mellan glaset och bakgrunden. täckte "fogen" med jord så det ser ut som att bakgrunden går enda ut till glaset.
                                jag skulle kunna göra mer idag men vill inte stressa och så vill jag ha något att göra till helgen då jag ska börja inreda på allvar hade jag tänkt

                                Edit: kom på att jag har sett väldigt snygga "mini dragonstones" på zoobutiken. ska köpa några såna att ha i vattendelen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...