projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karl Holm
    • November 2011
    • 223

    #91
    Skönt att det inte blev något strul med pumpen!

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #92
      Ursprungligen postat av freddi36
      är det dina egna terrarium då eller har du hjälp andra? 100 st låter mycket
      många av dom har varit mina och min pappas, vi hade hobbyn ihop för några år sedan. men sen byggde ja många till bekanta som höll på också.
      just nu är det dock bara han som håller på å de är väl runt 8 burkar igång varvid det största är ungefär 250*160*220 L,B,H
      eller, de finns faktiskt 2st terrarium som har den storleken
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #93
        coolt! är det leguaner i det stora då eller?

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #94
          i ett går det några tigerpyton och i det andra går det boaormar.
          kan ta en bild å slänga upp om du vill se
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #95
            ja, gärna! alltid kul och se

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #96
              i helgen ska jag sillicona fast den andra och sista bakgrundsdelen samt sillicona fast och täta vattendelen då händer det lite mer på detta annars ganska sega projekt
              efter det är gjort kan jag börja inreda vilket kommer bli sååå kul! äntligen, detta har man väntat på i 2 månader

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #97
                Ska precis nu sillicona fast bakgrunden och satte först upp allt för att se så det passade. Det jag märkte var att rörvinkeln var för "snäv". Den är 90 grader men bäst hade varit om den var 60-70 grader. Någon som vet ifall man kan böja en rörvinkel i plast med värmepistol? Annars får jag fixa den senare

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #98
                  det löste sig ganska bra med rörvinkeln. jag böjde den lite genom att ha haft den i kokande vatten för att mjuka upp plasten

                  den andra biten är nu på plats! NICE! är riktigt nöjd med hur det blev!! ska nog fästa vattendelen idag också så kan jag testfylla imorgon och se så allt funkar

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    #99
                    nu är vattendelen också på plats! äntligen. imorgon när det torkat ska jag testa vattenfallet och se så det fungerar bra. sen kan jag börja inreda med växter
                    tror kanske att jag nästa helg ska åka till tropikhuset och andra reptilaffärer och se om dom kan ta hem P. laticuada eller P. lineata

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      väntar med spänning på bilder
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        såhär blev det. vattendelen blev kanske inte så snyggt limmad men vad gör det. det ska ändå vara under vatten och jord ju det viktiga är att det är tätt.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 213,4 KB
ID: 2139596Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 007.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,1 KB
ID: 2139597

                        har funderat på om jag ska ha något bottenmatrial i vattendelen för att slippa se glaset under vattnet. sand tror jag ine blir bra för det finns nog risk att både foggern och pumpen kan suga in det och gå sönder.
                        hur tror ni det skulle se ut om jag tog en bit BTN slimline och satte på botten? då ser det ju ut som det är någon fördjupning i en sten eller klippa som är vattenfylld så det blir som en "pöl" i fördjupningen.

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          ser riktigt bra ut och ideen med slimline är kanon!
                          om då dessutom sätter den låt oss säga 1-2centimeter upp från botten så kan du skjuta in slangen under den och då gömmer du den med
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Majki01
                            • May 2010
                            • 769

                            Ursprungligen postat av freddi36
                            såhär blev det. vattendelen blev kanske inte så snyggt limmad men vad gör det. det ska ändå vara under vatten och jord ju det viktiga är att det är tätt.

                            [ATTACH=CONFIG]52031[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52032[/ATTACH]

                            har funderat på om jag ska ha något bottenmatrial i vattendelen för att slippa se glaset under vattnet. sand tror jag ine blir bra för det finns nog risk att både foggern och pumpen kan suga in det och gå sönder.
                            hur tror ni det skulle se ut om jag tog en bit BTN slimline och satte på botten? då ser det ju ut som det är någon fördjupning i en sten eller klippa som är vattenfylld så det blir som en "pöl" i fördjupningen.
                            Man blir nästan lite sugen på att göra något liknande, sililonera btn på botten det hade jag gjort


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              Ursprungligen postat av MrH
                              ser riktigt bra ut och ideen med slimline är kanon!
                              om då dessutom sätter den låt oss säga 1-2centimeter upp från botten så kan du skjuta in slangen under den och då gömmer du den med
                              smart idé!

                              Ursprungligen postat av Majki01
                              Man blir nästan lite sugen på att göra något liknande, sililonera btn på botten det hade jag gjort


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              då ska jag se om biten jag har hemma passar annars får jag köpa en ny.

                              vilken fär blir bäst tror ni? den jag har är gnejs/basalt.

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                den färgen blir nog kanon
                                plus att du kan lägga i några stenar på den också så får du ännu mera struktur.
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...