projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #76
    du kan ju testa. tror inte jag har användning för den dock.

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #77
      ne inte om du redan hittat en pump tänkte mest på att den var väääldigt liten
      ja provar allafall så får vi väll se.
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #78
        provade pumpen å den kan vi glömma orkade inte ens å trycka 50cm

        så den får bli till något annat projekt här hemma.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #79
          OK, då får du göra ett eget projekt av den

          i brist på pump (grrr) så gick jag ut och hittade en bra gren att ha i terrariet. hade igentligen tänkt köpa någon gren men denna blev bra så jag tar den. det är en gren från ett dött kinesiskt körsbärsträd som vi sågat ner. den ska bara skrubbas och göras ren från alger (?).

          satte in den i terrariet för att se så den passade och passade då på att ta några bilder med grenen och några växter i terrariet. är riktigt sugen på att limma det sista men vågar inte göra det förrän jag fått pumpen och testat så att allt funkar först. jag är ganska irriterad på killen som skulle skicka den. han skulle ha skickat den i tisdags, senast onsdags och den har inte kommit än. jag har skickat 2 eller 3 PM och frågat ifall han fått pengarna och ifall han skickat pumpen men det verkar som han ignorerar mig. han har varit inne på isdan och då bör han ha sett mina PM men har inte svarat...


          jaja får se vad som händer, men här kommer två bilder.
          Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 015.jpg
Visningar: 1
Storlek: 195,0 KB
ID: 2139455Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 010.jpg
Visningar: 1
Storlek: 200,7 KB
ID: 2139456

          Kommentar

          • Karl Holm
            • November 2011
            • 223

            #80
            Jäkligt snyggt! Har följt tråden ganska länge nu och måste bara hojta lite uppskattning. Hoppas på att i framtiden kunna bygga ett strömmakvarium med ovanhängande växtdel och dina trix och lösningar är mycket intressanta och inspirerande. Bra jobbat!

            Om killen inte skickat eller svarat på flera dagar efter att du betalat kan du nog utgå från att du blivit blåst, tyvärr. :/

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              #81
              riktigt tjusigt

              vad skulle du köra för djur?
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #82
                tack!

                mmm, ska fråga honnom igen och se om han svarar annars ger jag upp. det konstiga är att i hans annons hade han en massa andra saker och bild på allt och det verkar som att dom andra som köpt har fått sina saker. och när jag glömmde skriva min adress till honom frågade han efter det.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #83
                  Ursprungligen postat av MrH
                  riktigt tjusigt

                  vad skulle du köra för djur?
                  någon medelstor Phelsuma. t.ex P. laticuada.

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    #84
                    de är nån typ av daggecko va? längesan ja höll på med reptiler nu eller ödlor allafall.

                    har du fler djur av den typen? (ser ju skäggisen)
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      #85
                      japp, daggeckos. gröna små ödlor. vissa har röda markeringar på ryggen.

                      just nu har jag bara Rex som reptil, sen ska jag ju skaffa två daggeckos

                      Kommentar

                      • alfreds
                        • January 2009
                        • 293

                        #86
                        Är det mycket skötsel med ett terrarium?
                        Med vänlig hälsning
                        Alfred
                        240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          #87
                          mjoa ja vet hur dom ser ut
                          har vart sugen på att göra precis som du, ett regnskogsterrarium i många år men det har inte blivit av än.

                          men nu blir ja ju riktigt sugen när ja ser ditt fina bygge.
                          får nog ta en sväng ner till farsgubben i morron å leta fram ett passande terrarie
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            #88
                            Ursprungligen postat av alfreds
                            Är det mycket skötsel med ett terrarium?
                            det beror nog på vad för djur man har. en skäggagam behöver inte jättemycket skötsel. det man gör är att mata med grönsaker och syrsor, spraya terrariet med vatten 1 gång per dag, tar upp skit, sen var 6-8 vecka bytar man bottenmatrialet. 1 gång om året bytar man lysrör och så vill man kanske försöka "tämja" djuret

                            Ursprungligen postat av MrH
                            mjoa ja vet hur dom ser ut
                            har vart sugen på att göra precis som du, ett regnskogsterrarium i många år men det har inte blivit av än.

                            men nu blir ja ju riktigt sugen när ja ser ditt fina bygge.
                            får nog ta en sväng ner till farsgubben i morron å leta fram ett passande terrarie
                            det tycker jag du ska göra! det är väldigt roligt att planera, bygga, inreda och självklart hämta djuren. sen sitter man där och tänker, "det har jag gjort och det blev bra "

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              #89
                              jora, jag har säkert gjort ett 100tal terrarium så ja vet vad du menar
                              ungefär samma som med akvarium, dock är det lite lättare att bygga terrar än å limma akvarium
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                #90
                                Ursprungligen postat av MrH
                                jora, jag har säkert gjort ett 100tal terrarium så ja vet vad du menar
                                ungefär samma som med akvarium, dock är det lite lättare att bygga terrar än å limma akvarium
                                är det dina egna terrarium då eller har du hjälp andra? 100 st låter mycket

                                fick pumpen idag. äntligen.
                                han som jag köpte den av skrev att han hade haft väldigt mycket att göra förra veckan så han hann inte skicka den förrän i fredags. lite surt för hade han skickat den i torsdags hade jag haft den så jag kunde gjort lite i helgen.
                                men, men nu har jag den så nästa helg limmar jag in det sista. nu i veckan ska jag göra lite småsaker såsom att rengöra grenen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...