projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #16
    galet snyggt!

    här har jag hämtat mycket insperation till mitt bygge
    tråden är uppdelad på två olika forum. bygget börjar i länk 1. i länk 2 är det mer hur det blev.



    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #17
      Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,5 KB
ID: 2138191 lite prylar.
      Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,3 KB
ID: 2138192 den största roten silliconades fast så att skummet inte skulle ta hela tyngden.
      Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,8 KB
ID: 2138193Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 007.jpg
Visningar: 1
Storlek: 164,9 KB
ID: 2138194 såhär blev det. kom precis på att jag glömmde skumma flaskan.

      ska göra nästa sida efter lunch

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #18
        Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,3 KB
ID: 2138195 foggerflaskan fungerar som tänkt
        Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 014.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,1 KB
ID: 2138196 närbild.

        skummet tog slut men som tur var blev jag mer eller mindre klar. fattas lite skumm här och där men jag tänkte fixa det genom att sillicona dit små stelnade skumm bitar från "övningsfrigoliten".
        innan jag skummade på bakgrunden skummade jag på en liten bit frigolit för att testa. det skummet är nu stelnat så jag tar några bitar därifrån och silliconar på t.ex flaskan.

        den andra delen ligger och torkar där ute. ska snart ta in den så jag kan ta bilder på alltihop

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #19
          Ursprungligen postat av hannesc
          freddi! kolla in den här killens terrarium. vansinnesnyggt o massa inspiration

          http://www.dendroboard.com/forum/mem...struction.html
          satan i gatan nu vill jag börja på nästa bakgrund till akvariet.. eller varför inte ett terrarium med lite grodor.. och vattenfall eller bara en litn djungel i sovrummer verkar häftigt lycka till med bygget.....
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #20
            idag har jag skurit till bakgrunden så dom två bitarna passar med varandra och gjort hål för mindre växter som t.ex små orkideér och tilandsior. det var lite knepigt att få allt rätt eftersom dom ska sitta i vinkel. satte in och tog ut dom två bitarna hur många gånger som helst!
            in med båda, se vart dom tar emot varandra, rita en linje där, ta ut dom igen, skära loss så att det passar, in igen, se vart det tar emot, osv, osv.
            flaskan blev också maskerad. tog bitar som jag skar bort och limmade på den. när jorden kommer på så syns det nog inte så mycket

            tar lite bilder sen så ni ser hur det ser ut när båda bitarna sitter i terrariumet

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #21
              Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 207,2 KB
ID: 2138244 nu har jag börjat att lägga på jord.

              Gott Nytt År allihopa!

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #22
                jag är snart klar med delen av bakgrunden som är på bilden åvan.
                eftersom det är minusgrader ute och silliconen ska stelna i minst 5 grader så får jag vara inne. ättikslukten är outhärdlig efter ett tag så man får arbeta i 20-30 min pass. sen kan man inte vara i rummet pga lukten.

                imorgon hade jag tänkt göra klart denna delen och börja på den andra. bör vara klar om några dagar med båda, sen ska dom bara få stå ute ett dygn eller två för att lukten ska försvinna helt. sen ska jag börja inreda

                det börjar även bli dax att titta ut ett djur eller två. det finns några affärer här i malmö som har reptiler, t.ex tropikhuset. ska fråga om dom kan ta hem P. Dubia om jag inte hittar dom någon stans.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #23
                  klar med den ena delen av bakgrunden nu. ska börja på den andra imorgon

                  Kommentar

                  • Luddson
                    • August 2011
                    • 529

                    #24
                    Bilder Freddi!!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      #25
                      Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 003.jpg
Visningar: 2
Storlek: 220,3 KB
ID: 2138278
                      nu är denna biten klar och här kommer en bild. imorgon ska jag börja på nästa bit. på den är det en stor bit bark så det ska nog gå lite fortare med den

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        #26
                        looking great
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          #27
                          impad!!!!
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            #28
                            tack!
                            det blev ganska bra med vitmossan blandad med jorden. hoppas att det fanns levande sporer som gror sen när dom blir fuktiga.

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              #29
                              Ursprungligen postat av freddi36
                              tack!
                              det blev ganska bra med vitmossan blandad med jorden. hoppas att det fanns levande sporer som gror sen när dom blir fuktiga.
                              det skulle var chyst om den gjorde det fukta den hela tiden så kan det bli så
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                #30
                                hittar man inte det man söker så hittar man något annat!
                                skulle in på blomsterlandet idag och köpa en säck kaktusjord för att ha som bottenmatrial till Rex. det närmaste dom hade var såjord vilket innehåller för stora bitar bark,torv mm som han kan äta och då få t.ex allvarlig förstoppning av.
                                istället hittade jag en Ficus Pumilia som jag länge letat efter. det är en klätterficus som passar utmärkt i terrarium och som är grymm som täckare av t.ex bakgrunden och marken. när den väl börjat trivas och växa så går den inte att stoppa!



                                tack!
                                det blev ganska bra med vitmossan blandad med jorden. hoppas att det fanns levande sporer som gror sen när dom blir fuktiga.


                                det skulle var chyst om den gjorde det fukta den hela tiden så kan det bli så
                                när den kommer in i terrariet kommer den att vara fuktig dygnet om så vi får hoppas att det finns något liv i den

                                Kommentar

                                Arbetssätt...