projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jansson87
    • November 2012
    • 28

    Fina ödlor På de sneda bilderna kan du bara öppna i windows standardprogram för bildvisning, sen vänder du dom själv och spara, så blir det rätt "håll" nästa gång man kollar på dom. Nu antar jag att du har windows, men det går nog i mac också om du har

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Jag har mac Men det går att fixa där också
      Lite tröttsamt bara att när man tar bilderna "på rätt håll" med mobilen så ska dom automatiskt ändras till liggande på vissa sidor. Men nu får jag lägga det på minnet att zoopet vänder på dom till liggande.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ödlor är ju faktiskt söta. Vilket fint "hem" du har gjort till dom freddi.
        Vad matar du dom med för insekter?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Tack!
          Dom får syrsor i storlek av myror varannan dag. Ibland andra insecter som flugor när jag hittar det i butikerna

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Då vet jag det.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Nej, nej, nej!
              Ingen rolig syn idag vid matningen. Jag ger honan mjölmask nu för hon måste lägga på sig lite vikt, hon har blivit smal. Hanen har också fått väldigt stort tyckte för mjölmask så han brukar få en också så han inte ska ta honans. Men idag satt honan ensam på bamburöret så hon fick en utan att hanen fick. Detta såg han tydligen inne från "jungeln" där han satt så han springer fram till honan och jag ser att han tänker ta masken. Jag fort ner med handen i burken för att ge han en också men han är för snabb och biter efter masken. Honan "hoppar" till. Då blir han sur och hugger tag i honans, ja vad ska man kalla det, "parti ovanför ögat". Geckos släpper inte bettet så lätt så han hänger kvar där några sekunder medan honan ger ifrån sig ett högt "peeeep!" och skakar på huvudet. Hanen lossnar sen och honan springer iväg.
              Jag trodde först att han bet henne rakt i ögat så jag blev väldigt rädd, men vad jag kan se så har hon inte blivit skadad som tur var!

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                ödlor är rätt så tåliga vad det gäller sådant, så du ska nog inte va så orolig
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Nä, men det är inte kul att se när ens små kompisar biter varandra på det viset. Som tur var så blev det ju inga skador

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Honan har visat ett lite roligt beteende de senaste dagarna. Var morgon sitter hon under UV lampan och solar. I mitten av terrariet har jag ju ett krokrör med bromelior på, och var morgon när hon ser mig springer hon ner för röret och sätter sig på det och tittar på mig. Då vill hon ha sin frukost, sin mjölmask Hon har lagt på sig lite nu efter att ha fått en mask per dag i någon vecka, ska fortsätta några dagar och sen får det bli som godis då och då. Dom älskar verkligen mjölmask!

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      en bra grej om du käkar mjölmask är att man kan strö kalkpulver på mjölmasken för att bättra på deras benstomme
                      ifall du inte redan viste om de
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        Jag doppar typ alla incekter dom får i CGD pulver för dom vill inte ha CGD upplöst av någon anledning. Sen får dom kalk/D-3

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          kanon
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Såg ett nytt beteende hos ödlorna idag. Dom båda satt å ett bambu rör och "räckte tungan" till varandra Dom vibbrerade med den precis som ormar gör. Hanen skakade på huvudet ibland också. Undrar vad dom höll på med....

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              Länge sen jag skrev här..
                              Händer inte så mycket, ödlorna mår bra och växterna växer.

                              En bild på honan under månljuset
                              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1172 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,3 KB
ID: 2145643

                              Kommentar

                              Arbetssätt...