projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alfreds
    • January 2009
    • 293

    Ursprungligen postat av freddi36
    nej, inga invånare ännu men det kanske blir att en liten Phelsuma Lineata får flytta in på lördag eller söndag.
    Ska bli intressant att se den. Men inte säger Phelsuma Lineata mig något, jag gissar i alla fall på att det är något i stil med de fyrfotingar som springer under verandan på sommarstugan
    Med vänlig hälsning
    Alfred
    240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      såhär ser dom ut





      köpte ett bamburör idag som jag ska sågatill. tror jag bara sätter i ett, iallafall till att börja med då jag tycker burken är snygg som den är och det finns inte så mycket mer plats.

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        dom är ruskigt fina dom där alltså blir jäkligt sugen på å dra igång ett terrarium igen
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          ja dom är riktigt snygga. den jag ska hämta är mer lik den på bilden i länk 1.

          Kommentar

          • alfreds
            • January 2009
            • 293

            Ursprungligen postat av freddi36
            såhär ser dom ut





            köpte ett bamburör idag som jag ska sågatill. tror jag bara sätter i ett, iallafall till att börja med då jag tycker burken är snygg som den är och det finns inte så mycket mer plats.
            De var finare än jag gissade
            Med vänlig hälsning
            Alfred
            240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              nej detta går inte, i morron ska ja nog ta tag i det där å kolla upp med mina gamla kontakter å se om det är någon som har någon spännande ödla
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                japp dom är riktigt fina! vad hade du då tänkt för typ av ödla, MrH? daggecko?

                när jag först skulle skaffa reptil så var det inte skäggagam jag hade ögonen på. hade jag inte valt skäggagam, vilket var lite av en slump då den låg längst ner på listan faktiskt, hade jag valt daggecko eller leopardgecko. jag valde dock skäggagam pga att när vi var på någon utställning i halland var där en djuraffär precis bredvid utställningen och vi gick in och frågade lite. hade det inte varit för att expediten rekomenderat skäggagam på ett så bra vis hade jag nog inte haft Rex idag

                vattendelen är förhoppningsvis nu tätad la på ett bra lager med sillicon.

                imorgon ska jag testa så det är tätt och såga bamburör

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  har vart sugen på anolis ödlor faktsikt. det har väll vart min tanke sen ja först tänkte göra ett regnskogs...

                  leopardgecko har ja haft, trevliga små krabater hade ett ganska stort terrarium 150*50*50 som var inrett i äkta öken stil med fin sand, stora stenar å kaktusar. de va faktiskt riktigt snyggt. tyvärr har ja ju ingen bild på det då detta va innan digitalkamerans tid hehe.
                  har även haft leguan, mycke trevligt djur. dock kräver den ju lite utrymme å lite tid för att bli tam

                  skäggagam har pappa en just nu, en go lite krabat som brukar sitta i köksfönstret å sola


                  håller tummarna för att det är tätt nu
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    sågade till bamburöret idag. tyckte det blev bäst att ha dte i det främre högra hörnet för där fanns bäst plats och dte syntes bäst. i verkligheten ser dte inte så stort och dominerande ut som på bilden.

                    jag har inet gjort några ingångshål ännu. hur gör jag dom på bästa vis?

                    Klicka på bilden för större version

Namn: regnskogen med bamburör.jpg
Visningar: 1
Storlek: 210,5 KB
ID: 2139887

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Ursprungligen postat av MrH
                      har vart sugen på anolis ödlor faktsikt. det har väll vart min tanke sen ja först tänkte göra ett regnskogs...

                      leopardgecko har ja haft, trevliga små krabater hade ett ganska stort terrarium 150*50*50 som var inrett i äkta öken stil med fin sand, stora stenar å kaktusar. de va faktiskt riktigt snyggt. tyvärr har ja ju ingen bild på det då detta va innan digitalkamerans tid hehe.
                      har även haft leguan, mycke trevligt djur. dock kräver den ju lite utrymme å lite tid för att bli tam

                      skäggagam har pappa en just nu, en go lite krabat som brukar sitta i köksfönstret å sola


                      håller tummarna för att det är tätt nu
                      anolis låter kul riddaranolisen har ju en väldigt snygg "haklapp" som den fäller ut.


                      jag tror det är tätt nu. har vatten i nu och ska se så det inte läcker innan jag sätter tillbaks alla saker.

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        Ursprungligen postat av freddi36
                        sågade till bamburöret idag. tyckte det blev bäst att ha dte i det främre högra hörnet för där fanns bäst plats och dte syntes bäst. i verkligheten ser dte inte så stort och dominerande ut som på bilden.

                        jag har inet gjort några ingångshål ännu. hur gör jag dom på bästa vis?

                        [ATTACH=CONFIG]52377[/ATTACH]

                        hålsåg borde väll funka?
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          idag har jag sågaut ut ingångshål i bamburöret. jag har även satt tillbaka pumpen och foggern så dom går som vanligt nu vattendelen var tät nu.

                          imorgon ska jag se om jag kan få tag på lite mer växter för jag hittade inget i onsdags
                          på söndag (eller imorgon om allt ser bra ut med dom nya växterna) ska jag hämta den första ödlan vi har påsklov nu så nästa vecka är jag ledig och kan vara hemma och titta till ödlan hela dagarna

                          det planeras även lite smått för en makeover i 60 karet för apisto veijita honan har inget bra gömmställe så hanen stressar nästan ihjäl henne jag har flyttat honan till killisarna och hon ser ut till att ha lugnat ner sig lite nu.

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            gilla gilla bild på ödlan ett måste!!!
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              vet inte om det blir att jag hämtar ödlan idag. tror det blir imorgon för alla växter som jag köpte är inte i terrariet ännu.
                              jag köpte en till ganska stor orkide, en smalbladig bromelia med två skott (den stora har blommat och kommer vissna), och en stor tilandsia

                              Klicka på bilden för större version

Namn: tilandsior.jpg
Visningar: 1
Storlek: 190,2 KB
ID: 2139909 den stora tilandsian köpte jag idag och den lilla som är samma sort köpte jag i julas

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                satt och betraktade regnskogen nu i eftermiddag och då kom tanken upp; vad tusan döper man en daggecko till?

                                någon med bra förslag? både han och hon namn

                                Kommentar

                                Arbetssätt...