projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alfreds
    • January 2009
    • 293

    Ursprungligen postat av freddi36
    nja, har jag fläkten på hela dagen såblir det ganska "torrt" även om jag har den så att den drar ut luft och inte blåser in. nu har jag den på luftgallert på lysrampen och fuktigheten ligger på ca 80%. måste ju endå ha bra luft-cirkulation i terrariet, vet inte om jag ska köpa en 5:te timer till fläkten..
    Tur att man bara behöver ha koll på timern till lampan
    Med vänlig hälsning
    Alfred
    240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

    Kommentar

    • Nadine
      • August 2010
      • 98

      Jäklar vad snyggt det har blivit! Du har verkligen lyckats

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        tackar!

        imorgon blir dte en tripp till blomsteraffären för att köpa någon till orkide och bromelia om dom har. ska fixa bamburör då också efter rekomendation från personer på reptisite
        frågade på samma sida om jag kunde ta hem den ena före den andra och det ska nog gå bra. den som kom först blir kanske lite revirhävdande men det ska nog gå bra om det finns gömmställen. bamburör som man gjort ingångshål i verkar vara super som gömställe

        så, om allt är bra tills på lördag så får nog en liten P. lineata följa med hem

        edit: måste köpa en ny timer då den till belysningen ser ut till at ha gått sönder. Ica i Baras trognaste köpare av timer det är jag!
        Senast redigerad av freddi36; 27 March 2012, 11:32.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          shit va snyggt det blivit! jäklar vad imponerande!

          har du några invånare än?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            vet inte om jag länkat till den här tidigare men här kanske du kan få lite mer inspiration

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              Ursprungligen postat av hannesc
              vet inte om jag länkat till den här tidigare men här kanske du kan få lite mer inspiration

              http://www.dendroboard.com/forum/mem...struction.html

              det där är snuskigt snyggt gjort!
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                Ursprungligen postat av freddi36
                tackar!



                så, om allt är bra tills på lördag så får nog en liten P. lineata följa med hem

                härligt ska bli spännande att få se bild på den lilla krabaten sen
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Ursprungligen postat av hannesc
                  shit va snyggt det blivit! jäklar vad imponerande!

                  har du några invånare än?
                  nej, inga invånare ännu men det kanske blir att en liten Phelsuma Lineata får flytta in på lördag eller söndag.

                  Ursprungligen postat av hannesc
                  vet inte om jag länkat till den här tidigare men här kanske du kan få lite mer inspiration

                  http://www.dendroboard.com/forum/mem...struction.html
                  det där är så sjukt snyggt gjort!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Ursprungligen postat av MrH
                    härligt ska bli spännande att få se bild på den lilla krabaten sen
                    får nog ta lite bilder innan jag släpper in den i terrariet då den såg ut till att vara ganska skygg och inte så tam ännu. den ska nog bli tam efter en liten tid med hjälp av deras största intresse, mat

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      neeej! jag tror att vattendeln läcker kollade dräneringen idag och såg att det var ca 2 cm vatten bland lecakulorna. vattnet i vattendelen har tagit slut ganska fort det senaste dygnet också. igår fick jag fylla på mycket, trodde det var för att det hade stänkt över vatten från vattenfallet men tror inte det nu.
                      jaja. tömmde ut vattnet, tog ut foggern och pumpen och sen la jag papper i hela vattendelen så jag kan se vart det läcker. jag tror jag vet var dte är men ska inte säga att jag vet förrän när jag ser en stor skillnad på pappert.
                      eftersom vatten alltid vill ha en "gämn yta" så rinner ju "överskottet" från dräneringen ut i vattendelen samma väg det kom in tills det blir lika högt vatten där som i dräneringen.

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        bara å ösa på med silikon från insidan så slipper du ju röra inredningen. fläska på ordentligt, de synns väll ändå inte sen?
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          japp, så får jag göra har inte så mycket sillicon kvar dock så vill helst lokalisera läckan på ett ungefär så jag slipper köpa ny en tub :/

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            kan va bra å ha sånt hemma vettu
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              jo jag vet. men trodde att jag var klar med allt klet och smet nu

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                menar att du borde köpa en till tub, just in case
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...