projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    haha jo har varit så dom senaste gånger ja vart iväg :P

    kungsboa albino, pris- väldigt många tusen!!!!
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      en sak jag funderar på är om jag behöver någon riktig solplats? vissa sidor säger att, ja det bör man ha, medan andra skriver att det behövs inte pga att lysrören ger tillräkligt med värme.

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        du kan ju kanske köpa såna där tunna ledpuckar å lägga uppe på eller sätta på nån sido ruta så blir det ju en liten solplats. dom blir ju inte så himla varma heller.

        typ dessa. http://www.jula.se/led-spotlight-ip20-4-pack-420004
        där kan du välja hur många du vill koppla in på dosan, 1 2 3 eller 4
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          skulle göra rent i vattendelen av terrariet och skar mig då på glaset som utgör vattendelens kanter. jag är så jävla löjlig när det gäller skärsår. jag mår illa och börjar svettas även om det bara är ett litet sår. vet inte varför.

          hur kan jag då göra så detta inte händer igen? jag menar så att inte djuren skär sig? täcka glasets övre kanter med sillicon?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            Köp ett bryne på clasohlson o slipa till kanterna.

            Sent from my ST18i using Tapatalk

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Kostar typ 15 spänn eller så.

              Sent from my ST18i using Tapatalk

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                kan du länka till en som kan användas för glas? hittar bara för knivar och verktyg.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  nu har jag satt i pumpen och foggern och testat så allt fungerar som det ska vilket det gjorde
                  eheimpumpen har ett "mildare" flöde. inte lika stark stråle som den andra men det kommer ändå lika mycket vatten så nu behöver jag inte rörvinkeln alls
                  tänkte lägga upp en film när allt är igång men datorn vill inte sammarbeta så det får bli förhoppningsvis imorgon

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    finns slippapper också som man kan använda, bara å åka till jula, clasohlsson eller biltema. borde finnas där.
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Ursprungligen postat av MrH
                      finns slippapper också som man kan använda, bara å åka till jula, clasohlsson eller biltema. borde finnas där.
                      ok, då får det bli en tripp till jula också efter ödleletandet på lördag

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        leta efter det grövst slippapper du kan hitta det ska va så tjockt så de knappt går å böja
                        nnars frågar du bara nån i personalen så letar dom fram rätt åt dig.
                        lite mer lätt jobbat med papper kanske när det är inne i burken så där.
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          låter bra har inte Jula så finns hornbach ca 200 meter bort.

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            borde finnas där med
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              idag silliconade jag det sista. gjorde även rent vattendelen då lite jord hade trillat ner från bakgrunden. jag tror jag ska sätta filtermatta framför insuget på pumpen så att eventuellt mer jord som faller ner kan fastna i filtret och inte flyta omkring.

                              imorgon ska jag (som jag skrivit några gånger ) åka och kolla på ödlor. har jag tur kanske jag reserverar ett par också

                              vad gäller själva terrariet ska jag göra en sista rengöring imorgon (finns lite silliconrester på glaset). sen ska det i ett lager med lecakulor som drenering. myggnät på det och sen blomjord så växterna kan få lite extra näring, för att täcka allt lägger jag på ett lager terrariejord överst

                              och visst ja, jag ska slipa ner kanterna på glaset till vattendelen, sen kan jag börja fylla på jord

                              Kommentar

                              • alfreds
                                • January 2009
                                • 293

                                En fråga från en som inte vet något om ödlor: kan de föröka sig i ett "vanligt" terrarium?
                                Med vänlig hälsning
                                Alfred
                                240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...