Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson

    <3

    Har tackat Chrille för posten och passar på att tacka dig också. Min MBP har er logga på sig nu och till sommaren kommer jag nog i tishan.

    Jag har sett ditt nya för övrigt. Jösses!
    Kul att du gillade tröjan, vi har saknat dig <3

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie

    Det var riktigt kul läsning
    <3

    Har tackat Chrille för posten och passar på att tacka dig också. Min MBP har er logga på sig nu och till sommaren kommer jag nog i tishan.

    Jag har sett ditt nya för övrigt. Jösses!

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Surfade in en sväng på Zoopet idag för att få lite feeling. Kul att se så många bekanta "ansikten" i trådarna. Det har även skett en viss akvaristisk föryngring i forumet också. Kul!

    Jag skäms nästan lite när jag skriver det men jag har inte haft ett akvarium igång sedan i juni 2016. Jag har mycket saker kvar men huslivet kräver en massa energi. Nu har jag ändå tänkt att köra igång igen så jag kommer nog hänga här lite mer frekvent. Jag ska renovera ett rum där akvarierna ska stå och sedan blir det tre akvarier igen. Det är ändå ganska konstigt att en så viktig del av mitt liv har fått stå på sparlåga så länge.

    Vi ses mer framöver fina Zoopet!
    Det var riktigt kul läsning

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    [QUOTE=Inger H;n2379885]
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

    Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

    Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


    Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

    [/QU
    Så himla kul att du "nästan" är tebax Mathias . Förstår nästan ditt problem med akvariestress - aquascaping, låter bra att du kanske skippar den biten - störst, bäst och att försöka fixa till det allra snyggaste karet måste vara stressigt värre.
    Du kommer såklart fortfarande att inreda snygga kar, men då kanske tillsammans med några snygga ciklider
    Ja, jag finns fortfarande kvar, men har inte mycket att tillföra för tillfället.
    Fint hus

    //Inger
    Det blir nog ganska mycket växter i fortsättningen också men det ska vara en lite skönare akvaristik. Huset var lite eftersatt när vi köpte det men oj vad vi har målat, byggt och donat. Kul att du är kvar Inger. Jag tänkte bläddra hos dig, Pia, Johnny och de två Matsarna ikväll.

    Vi hörs

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    [QUOTE=Mathias Nilsson;n2357343]Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

    Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

    Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


    Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

    [/QU
    Så himla kul att du "nästan" är tebax Mathias . Förstår nästan ditt problem med akvariestress - aquascaping, låter bra att du kanske skippar den biten - störst, bäst och att försöka fixa till det allra snyggaste karet måste vara stressigt värre.
    Du kommer såklart fortfarande att inreda snygga kar, men då kanske tillsammans med några snygga ciklider
    Ja, jag finns fortfarande kvar, men har inte mycket att tillföra för tillfället.
    Fint hus

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ja dina vackra burkar kommer jag ihåg! Ibland kan det vara skönt att växla ner ett tag man har ju bara en viss mängd ork och kraft att disponera. Men jag är övertygad om att när det är dags att sätta upp ett nytt kar hos dig blir det värt att titta på även om det blir ett ”enklare” stuk över det.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej. Ja, jag skall ju inte ta mig friheten och önska dig välkommen tillbaka, eftersom jag är en av de nya medlemmarna....dock ej en som hjälpt till med föryngringen ..... men att önska dig mycket glädje när du igen tar upp din hoppa tänker jag göra....
    jag hittade detta forum först för några månader sedan, och det ger ju en helt ny dimension av hobbyn, ett mycket trevligt ställe att hänga på och bli sporrad att utvecklas. Kul att du är tillbaka.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Surfade in en sväng på Zoopet idag för att få lite feeling. Kul att se så många bekanta "ansikten" i trådarna. Det har även skett en viss akvaristisk föryngring i forumet också. Kul!

    Jag skäms nästan lite när jag skriver det men jag har inte haft ett akvarium igång sedan i juni 2016. Jag har mycket saker kvar men huslivet kräver en massa energi. Nu har jag ändå tänkt att köra igång igen så jag kommer nog hänga här lite mer frekvent. Jag ska renovera ett rum där akvarierna ska stå och sedan blir det tre akvarier igen. Det är ändå ganska konstigt att en så viktig del av mitt liv har fått stå på sparlåga så länge.

    Vi ses mer framöver fina Zoopet!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

    Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

    Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


    Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Härligt att se ännu en av dina snygga växtkar. Gillar speciellt höjden i detta kar.
    Vad har du för mått på detta? Vad kör du för filter? Det är optiwhite glas i detta?
    Måtten är 95*40*40 och det är Optiwhite. Filtret är ett Eheim 2226, lätt det bästa filtret som gjorts.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Härligt att se ännu en av dina snygga växtkar. Gillar speciellt höjden i detta kar.
    Vad har du för mått på detta? Vad kör du för filter? Det är optiwhite glas i detta?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Hej på er. Hur är läget på Zoopet?

    Här är det bara bra faktiskt. Akvaristiken går på högvarv även om det är ganska tyst från min sida här inne. Jag hängde till exempel lite med Kjell i veckan som var. Några snabba samtal blev det i alla fall, jag hoppas att det blir fler i framtiden. Hösten är ganska bra ur en akvaristisk synvinkel, det finns till exempel flera auktioner att besöka. Har ni missat att besöka en sådan, se till att göra det. Det verkar som att aktiviteten gått upp ett snäpp här inne också, det är skönt att se.

    Jag saknar det gamla tugget som fanns i trådarna även om en del finns kvar. Mats har skrotat sin idé om ett stort akvarium har jag sett, det är ändå den mest aktuella tråden på Zoopet vill jag påstå. Han kan göra allt intressant, det är en egenskap som jag uppskattar väldigt mycket.

    Inger hänger i, Blåvingen och Pia likaså. Det är skönt, själva essensen av Zoopet lever kvar.

    Jag tänkte dela med mig av en video som visar delar av mitt senaste projekt. Det är grönt som attan och jag får ångest av växttakten. Ska man ha växtakvarier så måste man vara beredd med saxen konstant. Det fungerar riktigt bra, det finns inga alger utom GDA som hänger med i tempot. Jag ska försöka fota av lite av växterna så att artbeskrivningarna kan utökas, det tror jag vi har nytta av i framtiden.

    Nu har jag tjötat färdigt. Vi ses och hörs!

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Nej. Det är ju oftast små korta kommentar som är rätt opersonliga.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Jag kan tycka att det kan bli lite "hackat och malat" när allt försiggår i projekttrådar istället för i gemensamma tråder. Där blir e mera gemensakp i en gemensam tråd än i en "privat" projekttråd då man inte vill vara för mycket off topic alltid som man ju annars kan få lov att vara när man är i en publik tråd. Men det är bara vad jag tycker.
    Du gillar Facebook-stilen med andra ord..

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Jag kan tycka att det kan bli lite "hackat och malat" när allt försiggår i projekttrådar istället för i gemensamma tråder. Där blir e mera gemensakp i en gemensam tråd än i en "privat" projekttråd då man inte vill vara för mycket off topic alltid som man ju annars kan få lov att vara när man är i en publik tråd. Men det är bara vad jag tycker.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...