Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Otroligt snyggt! Blir verkligen berörd av skönheten i dina kar Mathias.

    Blir lite småsugen att starta upp mina nanos med enbart med växter. Har du några idéer om växter som skulle kunna göra sig i ett nano på 25-30 liter?
    Det där nakna karet med de uppåtriktade rötterna gick jag igång på ordentligt. Var har du t.ex. fått tag på den sanslöst snygga stenarna?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Mycket fint 
    Hey, kul att du gillar det. Det kommer mer inom några veckor

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Riktigt snygga akvarier
    Tack min vän!

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Mycket fint 😀

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Riktigt snygga akvarier

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Häftig scape du har "meckat" med. Gillar den.

    Så tvillingarna ska stå på samma bänk sidan om varandra? Vad ska du. ha för teknik i dem?

    Emilias kar ser också bra ut men min favorit är ändå ditt kar i vardagsrummet. Det har blivit kompakt och snyggt på botten och övriga växter har "buskat" till sig. grymt snyggt.
    Tack så mycket.

    Det är en del jobb kvar med det karet du gillar, det är svårt att få det riktigt bra när allt växer olika fort. Man måste tajma in allt så noga man kan hela tiden.

    Man blir ganska trött på växtakvarier i perioder, det är ett jäkla ansande..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Karlstad ja, du gissar rätt!
    Han hade bra pris på jordätare när jag var där! Kanske det var lite Mathias fel...
    De blev galet billiga i slutändan tycker jag. Han visste inte vad han sålde säkert

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Ser riktigt bra ut Mathias!!!
    Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
    Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...
    De är enligt uppgift ute på långtur, slutmålet är den blåvita staden där alla heter Glenn, utom Johan då.

    Jag ska utreda hur mycket tid han för över, blir det en blixtvisit är händer bra nog tänker jag. Vi har ju inga problem att sluta upp egentligen, det är ju inga avstånd för oss som bor i rätt del av landet.

    Hur går det för dig? Vad händer?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Finns 2 butiker där... Djurmagasinet eller Karlstad Akvarium? Tror jag kan gissa vilken du menar Johan...
    Karlstad ja, du gissar rätt!
    Han hade bra pris på jordätare när jag var där! Kanske det var lite Mathias fel...

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Fanns ju en trevlig affär på Våxnäs också!

    Snyggt spretiga scapes i nya burken förresten Mathias! Jag gillar speciellt den på bild tre!

    Finns 2 butiker där... Djurmagasinet eller Karlstad Akvarium? Tror jag kan gissa vilken du menar Johan...

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Ser riktigt bra ut Mathias!!!
    Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
    Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...
    Fanns ju en trevlig affär på Våxnäs också!

    Snyggt spretiga scapes i nya burken förresten Mathias! Jag gillar speciellt den på bild tre!
    Senast redigerad av Mr Woods; 21 May 2015, 06:53.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Häftig scape du har "meckat" med. Gillar den.

    Så tvillingarna ska stå på samma bänk sidan om varandra? Vad ska du. ha för teknik i dem?

    Emilias kar ser också bra ut men min favorit är ändå ditt kar i vardagsrummet. Det har blivit kompakt och snyggt på botten och övriga växter har "buskat" till sig. grymt snyggt.
    Senast redigerad av Webo; 21 May 2015, 05:46.

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ser riktigt bra ut Mathias!!!
    Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
    Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Tjena på er! Allt bra här inne i värmen?

    Jag tänkte väl ta en liten repa här och se vad som händer. Allt ser ut som vanligt, gött!

    Här händer det massor och ingenting. Jag får hem bänken till mina tvillingar på tisdag, då tar väl det här fart på allvar. Jag har gått och dolat lite med en hardscape i några dagar, det finns en ytlig plan, se bilder nedan.

    I övrigt går det rätt bra, stöter på Blåvingen lite mer nuförtiden i cyberrymden, det är alltid trevligt. I juni kommer kanske Jozi på besök och då räknar jag med att Heléne's Andreas kommer på kaffe också.

    Nu till det fräna då. Mina tvillingar skall stå på en vit Rio 400-bänk och båda får hängande armaturer. Ett av karen kanske får en LED-armatur, det är lite osäkert ännu. Det ena blir förmodligen ett Iwagumi och det andra blir mer nature-Style med mossor, crypto, java och några rotalor.

    Jag meckar lite med inredningen och då ser det ut såhär..

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147832.084634.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,1 KB
ID: 2171642Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147842.134688.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,9 KB
ID: 2171643Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147850.050374.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,4 KB
ID: 2171644Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147859.235843.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,7 KB
ID: 2171645

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147898.341628.jpg
Visningar: 1
Storlek: 220,4 KB
ID: 2171646

    Det kommer nog att bli ganska bra tror jag men det är en del pill kvar, vill ni veta mer om teknik och sådant till karen så är det bara att fråga.

    Den övriga alvaristiken är ganska soft, det blir lite mer reptiler vilket tar lite mer av tiden. Det är lite roligare men det planar nog ut snart. Jag har lite ormar på gång men sedan får det räcka, vi har inte plats för teven redan nu

    Emilias kub utvecklas precis som jag vill, det är lätt det bästa akvariet vi har. Notera den smarta förvaringsytan som finns i denna möbel

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148077.144875.jpg
Visningar: 1
Storlek: 224,0 KB
ID: 2171647Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148093.653244.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,9 KB
ID: 2171648

    Min egen lilla diamant har fått påhälsning av lite alger men det är hanterbart, det behöver tas omhand lite bättre men det kommer att dra rätt sig.

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148674.435140.jpg
Visningar: 1
Storlek: 173,7 KB
ID: 2171649Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148697.987336.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,1 KB
ID: 2171650Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148724.337679.jpg
Visningar: 1
Storlek: 362,0 KB
ID: 2171651

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Har du några nya bilder till oss så vi kan se hur det ser ut nu?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...