Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Hemi
    svarade
    Fina burkar gillar vildvuxet som i naturen ..inte hårt tuktat..

    Befria trädgårdstomtarna! ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Gobi112
    Vilket resultat tror du jag skulle få utan co2?
    För du kör väll med trycksatt
    Allt beror på hur du väljer att köra och vilka växter du väljer. Det är inte jättelätt alla gånger

    Lämna en kommentar:


  • Gobi112
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Japp.
    Vilket resultat tror du jag skulle få utan co2?
    För du kör väll med trycksatt

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Gobi112
    Är det Hagen glo 2x24 t5 du har där?
    Japp.

    Lämna en kommentar:


  • Gobi112
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]66599[/ATTACH]
    Är det Hagen glo 2x24 t5 du har där?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade


    Tankarna med karen kan ändras rätt ordentligt genom åren

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Fina djur, om jag hade haft möjlighet att ha fler lite större kar skulle jag nog haft en del malar!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Grupper: Hypancistrus sp. L270, Peckoltia compta, Hypancistrus sp L066, Peckoltia sp L103. Sen har jag golden nugget , L081, L018, L177. Sen finns det mer men det tog stopp i huvudet nu..

    Grupperna är rätt stora, 8-10 individer i varje. De ska plockas ur sina kar och få artakvarier i framtiden tänkte jag.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag gillar ju dina kar bättre då de är ansade måste jag säga, men icke desto mindre är de väldigt snygga även i nuvarande skick!
    Vad har du för L-malar?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Låter kul, men hinner du med så många snabba växtkar? Jag går åt andra hållet, bara två kar som kräver underhåll och så lite stängelväxter som möjligt.
    Njae, jag viger inte mycket tid åt det nu (som du ser)

    Det är lätt med vattenbyten och sådant, alla kar får nytt vatten på söndagar. Ansningen tas när det blir för illa, vilket leder till en jäkla massa grönt i klump. Men, det är roligt med blommor, inget annat håller intresset uppe. L-malar kanske men det har jag tillräckligt just nu

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Säger jag samtidigt som jag fyller svartvattenkaret med växter jag inte har hjärta att kasta..

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Låter kul, men hinner du med så många snabba växtkar? Jag går åt andra hållet, bara två kar som kräver underhåll och så lite stängelväxter som möjligt.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Ja det ser bra ut överallt, även om jag vet att du som du själv säger kan trimma till det bättre. Gillar ricciakuddarna, hur ofta får du hålla efter dem? Har själv aldrig gett mig på den grejen då det sägs kräva en hel del underhåll?
    Ricciakuddarna är helt nya här, band den löjligt noga så att den verkligen sitter. Jag ska testa hur långt jag kan driva den innan den skiter sig. Det kommer bli små söta kuddar i eleocharis sp mini-mattan

    Jag har köpt på mig en massa saxar som måste testas, riccian kanske är ett utmärkt träningsobjekt

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Ja det ser bra ut överallt, även om jag vet att du som du själv säger kan trimma till det bättre. Gillar ricciakuddarna, hur ofta får du hålla efter dem? Har själv aldrig gett mig på den grejen då det sägs kräva en hel del underhåll?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Hehe, vad snälla ni är

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...