Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sleaper
    svarade
    Är det en Giesemann-armatur på karet till höger? T5-rör?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Det blev ju bra på den bänken.

    Vad är det för ljus du har på den vänster kar? Svårt att se men det ser ut som det inte är igång än, är det så?
    Det är inte igång än, rampen kommer nog under morgondagen. Det är backlight som syns på bilden, de rören ska bytas ut mot vita.

    Det kommer mer bilder när allt sitter ordentligt

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Det blev ju bra på den bänken.

    Vad är det för ljus du har på den vänster kar? Svårt att se men det ser ut som det inte är igång än, är det så?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1433443787.611427.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,7 KB
ID: 2171787

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432666818.857634.jpg
Visningar: 1
Storlek: 171,4 KB
ID: 2171717Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432666827.640631.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,7 KB
ID: 2171718Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432666835.408310.jpg
Visningar: 1
Storlek: 169,3 KB
ID: 2171719Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432666843.394199.jpg
Visningar: 1
Storlek: 226,0 KB
ID: 2171720

    Bänk hemma, skönt. Nu ska jag bara hänga upp armaturerna så är det startklart..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Det är svårt med 100% lösning av gasen, helt riktigt. Ytterfilter eller en reaktor från Aqua medic kan hjälpa. Problemet med en extern reaktor är väl att de generellt är lika stora som en duschkabin..

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det är ett utmärkt tips. Nu uttryckte jag mig fel då jag skrev Co2 lösningar utan menade ett smidigt sätt att lösa Co2 i litet kar. En traditionell lösning av Co2 innebär ofta små bubblor i karet. Tänkte om det fanns något annat listigt.
    Detta är väl smått nog?

    Godhems Zoologiska i Majorna, Göteborg. Vi sysslar med Aquascaping och räkor. Vi lagerför produkter såsom ADA, Do!aqua, shirakura, mironekuton, Tropica, Oliver Knott, Aqualighter, Flexi-mini, co2 kit. Men också hund och kattfoder såsom Orijen, Acana, sundhundmat mm.


    Eller den här...

    Godhems Zoologiska i Majorna, Göteborg. Vi sysslar med Aquascaping och räkor. Vi lagerför produkter såsom ADA, Do!aqua, shirakura, mironekuton, Tropica, Oliver Knott, Aqualighter, Flexi-mini, co2 kit. Men också hund och kattfoder såsom Orijen, Acana, sundhundmat mm.


    Vill man inte alls ha bubblor är det väl ytterfilter som gäller?
    Senast redigerad av Mr Woods; 22 May 2015, 08:08.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det är ett utmärkt tips. Nu uttryckte jag mig fel då jag skrev Co2 lösningar utan menade ett smidigt sätt att lösa Co2 i litet kar. En traditionell lösning av Co2 innebär ofta små bubblor i karet. Tänkte om det fanns något annat listigt.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    ...Letar nu efter riktigt små Co2 lösningar till det karet.
    Det finns bra Soda Stream-system, som går att köra även på stora flaskor om man skulle vilja, men småflaskorna har blivit ruskigt billiga att fylla i matbutikerna!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Här kan du hitta lite (det är inte helt enkelt att hitta de som växer ur akvariet): https://www.google.se/search?q=nano+...s+over+the+top
    Tack! Jättehyggligt

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Jag googlade runt lite nu men fantasin dog ut. Jag surfar sällan nano, det är mest youtube de gånger det händer. Det borde vara lätt att fixa ändå, set är ju bara att ta något som slungar sig ordentligt. Kör på, endast fantasin sätter gränserna
    Ok. Menade inte att du ska slita för min skull. Tänkte mera att du hade länkar på "lager".
    Hur som helst så blir jag taggad som 17 av detta tänk och kommer nog att kicka igång 2 olika idéer. Ett rent nano gör jag nog som ett rent växtkar med landbaserade växter dvs. jord och "inget" vatten. Tycker att Eheims pelare med nanon är skitsnygga och det ena har jag varit sugen att ha vanliga växter i och göra en läcker plantering.

    Det andra tar jag till jobbet till mitt arbetsrum och gör som ett växtkar med enbart räkor dvs. ingen fisk alls. Då blir skötseln minimal och belastningen likaså på karet. Letar nu efter riktigt små Co2 lösningar till det karet.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Här kan du hitta lite (det är inte helt enkelt att hitta de som växer ur akvariet): https://www.google.se/search?q=nano+...s+over+the+top

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Har du några bra länkar till små kar med en inredning som går över karet?
    Jag googlade runt lite nu men fantasin dog ut. Jag surfar sällan nano, det är mest youtube de gånger det händer. Det borde vara lätt att fixa ändå, set är ju bara att ta något som slungar sig ordentligt. Kör på, endast fantasin sätter gränserna

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Har du några bra länkar till små kar med en inredning som går över karet?

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Ja, nu är akvariet där jag vill ha det. Det tar några månader men nu syns tanken ordentligt. Det finns garanterat få sådana butiksakvarier i landet, om nu inte Brams har varit där och lekt naturligtvis

    Jobb är väl inga problem, det är var jag vill jobba som är grejen. Man kanske skulle röra på sig lite? En lite större stad så att man kan gömma sig lite mer. Luleå kanske? Emilia hatar vintern vilket talar mot det alternativet.
    Ne det har du nog helt rätt i! Inte så vanligt med en sån burk...
    Va fan? Flytta till solstaden då! Du kan väl ändå inte överge bästa delen av detta land??

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...