Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det ser riktigt bra ut. Skulle vara kul om du hade lust att gå närmare karet och ta en bild så man kan se hur de olika plantorna tagit sig.
    Det kommer när jag tycker att det är bra nog
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Nu har jag fått träffa Mr Woods-Johan på riktigt också. Det var jäkligt trevligt att få ett ansikte på en Zoopet-snubbe.

      Han lämnade Karlstad med ett gäng jordätare, det var kul! Han får väl beskriva själv vad han köpte om lusten faller på..
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Biotodoma cupido, som jag länge velat ha!
        Köpte lite för många bara... Fick ett erbjudande som inte gick att tacka nej till!

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          Hur går det Mattias? Bilder..... :-)
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Webo
            Hur går det Mattias? Bilder..... :-)
            Det ligger hyggligt i träda just nu. Jag har för mycket att göra i livet just nu så det är akvaristik på en miniminivå. Det tuffar ändå på i bakgrunden vilket är skönt.

            Om ett par veckor så bör det finnas mer tid och då kommer det bilder
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Ok. men du kan väl slänga in en bild på hur det ser ut nu?
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Tog ett par snabba med ajfånen.

                Det är som sagt ett jäkla lågvatten här hemma nu men det är ändå chill att hamna framför burken i någon minut några få gånger i veckan.

                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162485.387483.jpg
Visningar: 1
Storlek: 249,7 KB
ID: 2171192Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162495.956485.jpg
Visningar: 1
Storlek: 324,6 KB
ID: 2171193Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162504.641376.jpg
Visningar: 1
Storlek: 354,3 KB
ID: 2171194Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162511.858285.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,1 KB
ID: 2171195Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162518.874865.jpg
Visningar: 1
Storlek: 196,6 KB
ID: 2171196Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1430162526.089218.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,5 KB
ID: 2171197

                Det finns lite alger och skit men det spelar ingen roll alls.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Det tar sig ser jag. Kul att se hur det växer. Bild 2 är rätt häftig där det lväxer igenom och ger en snygg effekt.

                  Har du fått trimma något? Eller det växer inte så fort?
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Fyfan Mathias. Det där är magiskt. Det finns professionella aquascapers som hade varit TOKNÖJDA med det där. Karriärsbyte på g?
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                      Tog ett par snabba med ajfånen.

                      Det är som sagt ett jäkla lågvatten här hemma nu men det är ändå chill att hamna framför burken i någon minut några få gånger i veckan.

                      [ATTACH]75553[/ATTACH][ATTACH]75554[/ATTACH][ATTACH]75555[/ATTACH][ATTACH]75556[/ATTACH][ATTACH]75557[/ATTACH][ATTACH]75558[/ATTACH]

                      Det finns lite alger och skit men det spelar ingen roll alls.
                      Det har vuxit sedan jag såg det!

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        Har du några nya bilder till oss så vi kan se hur det ser ut nu?
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Tjena på er! Allt bra här inne i värmen?

                          Jag tänkte väl ta en liten repa här och se vad som händer. Allt ser ut som vanligt, gött!

                          Här händer det massor och ingenting. Jag får hem bänken till mina tvillingar på tisdag, då tar väl det här fart på allvar. Jag har gått och dolat lite med en hardscape i några dagar, det finns en ytlig plan, se bilder nedan.

                          I övrigt går det rätt bra, stöter på Blåvingen lite mer nuförtiden i cyberrymden, det är alltid trevligt. I juni kommer kanske Jozi på besök och då räknar jag med att Heléne's Andreas kommer på kaffe också.

                          Nu till det fräna då. Mina tvillingar skall stå på en vit Rio 400-bänk och båda får hängande armaturer. Ett av karen kanske får en LED-armatur, det är lite osäkert ännu. Det ena blir förmodligen ett Iwagumi och det andra blir mer nature-Style med mossor, crypto, java och några rotalor.

                          Jag meckar lite med inredningen och då ser det ut såhär..

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147832.084634.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,1 KB
ID: 2171642Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147842.134688.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,9 KB
ID: 2171643Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147850.050374.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,4 KB
ID: 2171644Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147859.235843.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,7 KB
ID: 2171645

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432147898.341628.jpg
Visningar: 1
Storlek: 220,4 KB
ID: 2171646

                          Det kommer nog att bli ganska bra tror jag men det är en del pill kvar, vill ni veta mer om teknik och sådant till karen så är det bara att fråga.

                          Den övriga alvaristiken är ganska soft, det blir lite mer reptiler vilket tar lite mer av tiden. Det är lite roligare men det planar nog ut snart. Jag har lite ormar på gång men sedan får det räcka, vi har inte plats för teven redan nu

                          Emilias kub utvecklas precis som jag vill, det är lätt det bästa akvariet vi har. Notera den smarta förvaringsytan som finns i denna möbel

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148077.144875.jpg
Visningar: 1
Storlek: 224,0 KB
ID: 2171647Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148093.653244.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,9 KB
ID: 2171648

                          Min egen lilla diamant har fått påhälsning av lite alger men det är hanterbart, det behöver tas omhand lite bättre men det kommer att dra rätt sig.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148674.435140.jpg
Visningar: 1
Storlek: 173,7 KB
ID: 2171649Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148697.987336.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,1 KB
ID: 2171650Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432148724.337679.jpg
Visningar: 1
Storlek: 362,0 KB
ID: 2171651
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ser riktigt bra ut Mathias!!!
                            Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
                            Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Häftig scape du har "meckat" med. Gillar den.

                              Så tvillingarna ska stå på samma bänk sidan om varandra? Vad ska du. ha för teknik i dem?

                              Emilias kar ser också bra ut men min favorit är ändå ditt kar i vardagsrummet. Det har blivit kompakt och snyggt på botten och övriga växter har "buskat" till sig. grymt snyggt.
                              Senast redigerad av Webo; 21 May 2015, 06:46.
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                                Ser riktigt bra ut Mathias!!!
                                Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
                                Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...
                                Fanns ju en trevlig affär på Våxnäs också!

                                Snyggt spretiga scapes i nya burken förresten Mathias! Jag gillar speciellt den på bild tre!
                                Senast redigerad av Mr Woods; 21 May 2015, 07:53.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...