Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ahaaaa! Du menar så här!?


    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      När jag läser dina inägg så inser man att om din kunskap om inredning etc skulle jämföras med tex premier league så har en annan tur om man får plats i det lokala korplaget
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        För att få djup och perspektiv kan man ju göra på olika sätt egentligen. Man kan ta det uppdragna mönstret, lägga det "på" akvariet och se så att placeringen stämmer där med. Sedan så gör jag som så att jag gör en gång i mitten med lite mindre sten längst in, då ser det djupare ut än vad det är. Det hör är svårt och det kan man prata om i flera timmar i sträck. Jag har redan mördat en darling bara genom att stoppa den i karet. Jäkla skit
        Japp, jag vet, man kan snacka inredning hur länge som helst.
        Att lägga Ro3-griden och dra in koordinaterna även ovanifrån är jädra fiffigt, det skall bli enormt spännande att se hur du lägger den här inredningen.
        Är det en gång av sand du lägger i mitten, bakåt, svagt lutande uppåt?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Anmäler min nyfikenhet
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Nu är de stora stenarna placerade, jag använde sju av 25. Rätt gött att ha det liggande ändå vill jag påstå.

            1, det är svårt att visualisera hur det kommer se ut med växter, jag har ändå gjort det och har en hygglig bild i huvudet
            2, jag behöver små stenar och äger inga direkt. Jag får offra en stor sten och smälla på den med hammaren tror jag. Det saknas detaljer i inredningen och det stör mig något infernaliskt. Lite bilder kommer det i alla fall

            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268825.007889.jpg
Visningar: 1
Storlek: 202,5 KB
ID: 2165986Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268833.704819.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,0 KB
ID: 2165987Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268846.755946.jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,6 KB
ID: 2165988Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268863.207563.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,6 KB
ID: 2165989Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268871.858613.jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,9 KB
ID: 2165990

            Belysningen är uppgraderad med nya lysrör, jag körde saltrör kombinerat med växtrör på slutet med det gamla karet.

            Nu ska det vara ledigt från akvarier ett par dagar, en massa annat står på schemat det ska planteras på tisdag eller onsdag.
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av c90368
              Anmäler min nyfikenhet
              Du är välkommen, kul att du är här!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Nu är de stora stenarna placerade, jag använde sju av 25. Rätt gött att ha det liggande ändå vill jag påstå.

                1, det är svårt att visualisera hur det kommer se ut med växter, jag har ändå gjort det och har en hygglig bild i huvudet
                2, jag behöver små stenar och äger inga direkt. Jag får offra en stor sten och smälla på den med hammaren tror jag. Det saknas detaljer i inredningen och det stör mig något infernaliskt. Lite bilder kommer det i alla fall

                [ATTACH]74072[/ATTACH][ATTACH]74073[/ATTACH][ATTACH]74074[/ATTACH][ATTACH]74075[/ATTACH][ATTACH]74076[/ATTACH]

                Belysningen är uppgraderad med nya lysrör, jag körde saltrör kombinerat med växtrör på slutet med det gamla karet.

                Nu ska det vara ledigt från akvarier ett par dagar, en massa annat står på schemat det ska planteras på tisdag eller onsdag.
                Bilder som piggar upp i den sömniga fabriksnatten!

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Det ser ju ut som en väldigt bra start. Ska bli roligt att se med de små stenarna och väster.
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Rufus
                    • January 2005
                    • 866

                    Ngn gång ska jag inreda ett litet kar där scape och växter är huvudsaken och djurlivet bara är en liten accessoar. Karet som jag inredde nu sist så var det ju en massa fisk i baljor som inte kunde ligga där och skvalpa för länge. Att gå och fundera och flytta runt på inredning utan stress, det är grejer det. �� aquascapingcontestkaren visar hur otroligt fint det kan bli på liten yta. Spännande att se fortsättningen på ditt, ska det tävlas med det?
                    // Annicka

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Det har ändrats en del under kvällen..

                      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423341175.986213.jpg
Visningar: 1
Storlek: 229,1 KB
ID: 2166019

                      Nu ska jag lugna mig i några dagar och se hur allt faller ut..
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13110

                        Tyckte faktiskt bättre om den första scapen. Nu tänker jag komma med förslag så du får lite att fundera omkring För att få det där extra djupet MÅSTE man lura syncentrat litegrann och du ska försöka få till ett påhittat avstånd och då måste du sätta stora stenar långt fram och lägre bakom som man kan skymta och som man då upplever som långt borta
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Ja, första scapen var bättre, mer dramatisk liksom...

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av åheim
                            Tyckte faktiskt bättre om den första scapen. Nu tänker jag komma med förslag så du får lite att fundera omkring För att få det där extra djupet MÅSTE man lura syncentrat litegrann och du ska försöka få till ett påhittat avstånd och då måste du sätta stora stenar långt fram och lägre bakom som man kan skymta och som man då upplever som långt borta
                            Jag håller med, men det finns mer saker än sten som ska i karet. Jag ser det ju redan planterat, för att jag vet exakt hur växterna jag ska använda ser ut. Det är en faktor man måste ta med, annars blir det en överraskning sedan Stenen måste upp, den drunknar på en vecka annars, det är jättetråkigt för då finns det knappt någon hardscape. Många dilemman. Sedan har jag inga små stenar heller, men jag har 90 kg stora över :P
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Stenen måste upp, den drunknar på en vecka annars.
                              Vad menar du med det? Att stenen sjunker ner i soilen?

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Sedan har jag inga små stenar heller, men jag har 90 kg stora över :P
                              Vad hände med att slå sönder någon stor för att få små stenar?

                              Jag skulle behöva 15-20 kg sten:-)
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                Den drunknar i växterna kanske �� hardscapen
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...