Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ja, det var för jävla synd att jag fick göra mig av med dessa då vi flyttade till kåken... men, man får ta nya tag!
    Det är inte utan att jag är sugen på att riva ut hela skiten i 540-karet och köra på en liten blandad grupp EBJD och vanliga JD där, vi får se vad som händer!
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Läste inlägget i Gonzos tråd om svärdbärarna.

      Skrattade lite elakt och konstaterade att levandefödare är för evigt permiterade från mina akvarier.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, det var för jävla synd att jag fick göra mig av med dessa då vi flyttade till kåken... men, man får ta nya tag!
        Det är inte utan att jag är sugen på att riva ut hela skiten i 540-karet och köra på en liten blandad grupp EBJD och vanliga JD där, vi får se vad som händer!
        Det var någon som sa till mig när jag var en liten parvel "Man är inte en riktig akvarist innan man dragit upp en kull JD yngel" ligger något i det tycker jag.
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Det blir inte mycket finare än sådär Mats.

          När vi byter bostad så ska det in ett 720, så är det bara!
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Läste inlägget i Gonzos tråd om svärdbärarna.

            Skrattade lite elakt och konstaterade att levandefödare är för evigt permiterade från mina akvarier.
            Jag får nog tusan sätta upp en mix burk för att inte för evigt bli förpassad till pappskalle gruppen!

            //svärdfiskmördarn
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av bossep
              Skrattar, jag har ju givit dig recept på magiskt vatten eller?
              Vad är det för fel på orginal JD? Mats electric blue var naturligtvis rejält snygga!

              Hint, hint: Mats, kanske en bra ide att börja sälja ditt kranvatten till pojkarna!
              Ja, EBJD är redigt snygga, men de är känsliga och blir lätt sjuka. Jag tycker faktiskt att de vanliga är finast, de får inte så lång och utdragen kroppsform som vuxna EBJD. Tricket vore ju att få till ett par med EBJD och vanlig JD (två EBJD funkar dåligt - genetiken där...) och se till att få fram vanliga JD med den blå genen och sedan "odla" på dessa med EBJD - och få upp kullar med hälften EBJD, då kanske stålarna skulle börja rinna till... mitt pissgula vatten här i stugan blir nog ingen försäljningsframgång trots allt, det är ju bara vanligt kranvatten som fått stå till sig lite!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Det blir inte mycket finare än sådär Mats.

                När vi byter bostad så ska det in ett 720, så är det bara!
                Så skall det låta!

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Jag var i affären och smygfotade lite Electric blue igår, så otroligt små så att man kan omöjligt se hur flådiga de blir när de växt till sig.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • bossep
                    • March 2010
                    • 4447

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, EBJD är redigt snygga, men de är känsliga och blir lätt sjuka. Jag tycker faktiskt att de vanliga är finast, de får inte så lång och utdragen kroppsform som vuxna EBJD. Tricket vore ju att få till ett par med EBJD och vanlig JD (två EBJD funkar dåligt - genetiken där...) och se till att få fram vanliga JD med den blå genen och sedan "odla" på dessa med EBJD - och få upp kullar med hälften EBJD, då kanske stålarna skulle börja rinna till... mitt pissgula vatten här i stugan blir nog ingen försäljningsframgång trots allt, det är ju bara vanligt kranvatten som fått stå till sig lite!
                    Kommer du ihåg låten allt går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt? Jag såg det på ICA!
                    Innan du och jag började med akvarium så var akvarievatten en handelsvara!
                    Ja lite skyst linjeavel EB och JD kanske skulle funka?
                    “You can’t see the future if you don't know the history.”
                    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av bossep
                      Det var någon som sa till mig när jag var en liten parvel "Man är inte en riktig akvarist innan man dragit upp en kull JD yngel" ligger något i det tycker jag.
                      Aha, då blev jag riktigt akvarist i 15-16-årsåldern med andra ord! Holy Hell vad mycket JD-yngel de simmade i vissa burkar! Jag hade speciellt ett mäktigt par som gick i någon balja på runt 400-liter. Det var bara stora stenbumlingar i karet och så dessa två JD:s - vilka jädra svärmar de plockade fram alltså. De gick med ynglen länge också, så det var bara att håva upp dom när man märkte att föräldrarna blev lite otåliga med dom.
                      Synd man inte har bilder på dom grejerna från förr...
                      Senast redigerad av Mats Bryzell; 09 January 2012, 23:13.

                      Kommentar

                      • bossep
                        • March 2010
                        • 4447

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Det blir inte mycket finare än sådär Mats.

                        När vi byter bostad så ska det in ett 720, så är det bara!
                        Skall du behålle din nuvarande bostad åxå? Det finns de som dedikerar hela stugor till fisken!
                        “You can’t see the future if you don't know the history.”
                        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av bossep
                          Kommer du ihåg låten allt går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt? Jag såg det på ICA!
                          Innan du och jag började med akvarium så var akvarievatten en handelsvara!
                          Ja lite skyst linjeavel EB och JD kanske skulle funka?
                          Joo... jag brukar sitta och läsa trådarna på en del JD-forum, och kolla in hur de där boysen drar fram sina EBJD-kullar. Fan, nu blir man ju redigt sugen på dessa igen!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Jag var i affären och smygfotade lite Electric blue igår, så otroligt små så att man kan omöjligt se hur flådiga de blir när de växt till sig.
                            Hur stora var dom? Pris? I Karlstad?

                            Kommentar

                            • bossep
                              • March 2010
                              • 4447

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Aha, då blev jag riktigt akvarist i 15-16-årsåldern med andra ord! Holy Hell vad mycket JD-yngel de simmade i vissa burkar! Jag hade speciellt ett mäktigt par som gick i någon balja på runt 400-liter. Det var bara stora stenbumlingar i karet och så dessa två JD:s - vilka jädra svärnmar de plockade fram alltså. De gick med ynglen länge också, så det var bara att håva upp dom när man märkte att föräldrarna blev lite otåliga med dom.
                              Synd man inte har bilder på dom grejerna från förr...
                              Håller med! Det var faktiskt riktigt kul när man var ung! Just nu har jag några småttingar som jag tror kan vara JD simmande i en av Tilapia dammarna. Det skall bli kul att se vad det blir. Det kan kanske vara någon Parachromis också. För små för att artbestämma för mig i alla fall.
                              “You can’t see the future if you don't know the history.”
                              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Om du såg lägenheten skulle du bli förvånad :P

                                Ungens rum är fredat men resten är fullt. Jag flyttade ut espressomaskinen idag för att kunna ställa dit micron, micron tog den enda platsen jag kan ha ett 54-liters med snäcklekare

                                Allt finns inte med på denna fantastiska sida då de har blivit uppstartade vid sidan av. Mina Apisto visas typ aldrig vilket är tråkigt. Hongsloien är fantastisk
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...