Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • j_l0180

    • May 2007
    • 70

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Pratar ni om flaggor? De jag fick av Mats verkar funka bra med scalarer, har ett red backpar med dem. Och har nog haft scalarer med flaggor förr.
    dom flaggorna jag hade funkade inte alls med scalarer men det finns ju ett antal olika arter av flaggor mer eller mindre agressiva kanske?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ja, det finns nog några olika arter, men frågan är hur många som förekommer i handeln.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0030.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,6 KB
ID: 2141085Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0043.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,8 KB
ID: 2141086


        smockar in två helkarsbilder, så såg det ut för 5 minuter sedan
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Tjusigt som alltid Mathias Men vad är det för en konstig pryl som sitter på glaset i vänstra delen av karet? Ett pumphuvud?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Tjusigt som alltid Mathias Men vad är det för en konstig pryl som sitter på glaset i vänstra delen av karet? Ett pumphuvud?
            Det är en streamer, för att flytta vattnet bättre. Jag har rätt mycket fisk som blir ganska stora och en massa växter som behöver gödning och det hjälper liksom till att flytta runt allt lite bättre. Jag har ju även både ytterfilter och fulboxen igång. Massa filteryta, bra rörelse och stora vattenbyten är grejen
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Hmm, ok, kanske skulle vara bra att investera i en så´n? Finns de att köpa i vanliga zoobutiker?

              Är det ok om jag lägger upp en bild på karet i din tråd, Mathias? Har inte hittat min kamera än, men tog några med mobilen, inte så jättebra, men man ser vad det föreställer i alla fall Uppe till höger har flaggorna lekt på ett Anubiasblad, och uppe till vänster syns en dålig ursäkt till Javaormbunke, men som nu ändå börjar ta sig. Klicka på bilden så syns det lite bättre.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Shepard; 31 May 2012, 22:52.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Åhåhåhåhh, tjusiga bilder från alla håll och kanter - och flagglek, på min ära!(Inga dåliga flaggor du har där Animaniac! Och jag tror inte det skall vara någon större fara med scalarerna - har haft massor av flaggor och sclarer ihop förr - visst kan det bråkas ibland, men det reder sig oftast). Ikväll är det ju riktigt trivsamt att sitta och spana på alla fina kar och fiskar här på forumet!

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Hmm, ok, kanske skulle vara bra att investera i en så´n? Finns de att köpa i vanliga zoobutiker?

                  Är det ok om jag lägger upp en bild på karet i din tråd, Mathias? Har inte hittat min kamera än, men tog några med mobilen, inte så jättebra, men man ser vad det föreställer i alla fall Uppe till höger har flaggorna lekt på ett Anubiasblad, och uppe till vänster syns en dålig ursäkt till Javaormbunke, men som nu ändå börjar ta sig. Klicka på bilden så syns det lite bättre.
                  Det är ett ytterst trevligt akvarium jag gillar att allt kan bli så olika när ramen är densamma, fantastiskt

                  Jag har ofta kört på eklöv men det blir ofta jäkligt bösigt, det retar mig lite men det är sjukt snyggt!
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Jag har ofta kört på eklöv men det blir ofta jäkligt bösigt, det retar mig lite men det är sjukt snyggt!
                    Det är i Bôsigheten det sker... Våga och vinn, säger jag!

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Åhåhåhåhh, tjusiga bilder från alla håll och kanter - och flagglek, på min ära!(Inga dåliga flaggor du har där Animaniac! Och jag tror inte det skall vara någon större fara med scalarerna - har haft massor av flaggor och sclarer ihop förr - visst kan det bråkas ibland, men det reder sig oftast). Ikväll är det ju riktigt trivsamt att sitta och spana på alla fina kar och fiskar här på forumet!
                      De Kenneth syftar på är VF och de är faktiskt redigt grisiga. jag har stått och kollat på dem ett par gånger och de är lockande. Jag skulle nog inte ha dem med scalarerna i en kub, då skulle någon art få flytta ur mitt juwel istället.

                      Jag har ju ett 310 med Malawi som jag funderar på att byta inriktning i, det får tydligen bli Afrika-tema ändå. Multisarna har nog minst 40 yngel och det kan man göra roliga saker med.

                      Jag tänkte köra Sa ända tills idag och nu funderar jag på om det inte vore fräckt med en multiskoloni på ena sidan och en stenhög på andra och ett gäng Gracilis. Slimline även på sidorna, det vore fräckt.

                      Suck, jag som hade tänkt sydamerika..

                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Mats: Hehe, ja, flaggorna är riktigt fina, men det är väl mest din förtjänst Som du ser har i stort sett alla löven "blåst" över till höger sida av karet Men ser det ut att vara ok mängd?

                        Mathias: Ja, jag är hyfsat nöjd med det nu faktiskt Men tycker ändå ditt är finare, om inte annat är dina bilder bättre. Tyvärr syns inte blåcikliderna på bilden, de hade bestämt sig för att gå och gömma sig...
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          De Kenneth syftar på är VF och de är faktiskt redigt grisiga. jag har stått och kollat på dem ett par gånger och de är lockande. Jag skulle nog inte ha dem med scalarerna i en kub, då skulle någon art få flytta ur mitt juwel istället.

                          Jag har ju ett 310 med Malawi som jag funderar på att byta inriktning i, det får tydligen bli Afrika-tema ändå. Multisarna har nog minst 40 yngel och det kan man göra roliga saker med.

                          Jag tänkte köra Sa ända tills idag och nu funderar jag på om det inte vore fräckt med en multiskoloni på ena sidan och en stenhög på andra och ett gäng Gracilis. Slimline även på sidorna, det vore fräckt.

                          Suck, jag som hade tänkt sydamerika..

                          Ja... det är jobbigt att välja.
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja... det är jobbigt att välja.
                            Och inte gör du det lättare för stackars Mathias med de bilderna Jag tycker de där är riktigt tjusiga, är det den vanliga prinsessan?
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Mats: Hehe, ja, flaggorna är riktigt fina, men det är väl mest din förtjänst Som du ser har i stort sett alla löven "blåst" över till höger sida av karet Men ser det ut att vara ok mängd?

                              Mathias: Ja, jag är hyfsat nöjd med det nu faktiskt Men tycker ändå ditt är finare, om inte annat är dina bilder bättre. Tyvärr syns inte blåcikliderna på bilden, de hade bestämt sig för att gå och gömma sig...
                              Jag har ett litet problem och det är att jag inte ser rötterna längre nästan. Det blir liksom lite för grönt och det var inte riktigt tanken. Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0023.jpg
Visningar: 1
Storlek: 193,9 KB
ID: 2141117

                              JDet ser ovårdat ut nästan, ser du att javaormbunken sprider sig i ren förtvivlan? Samtidigt får jag näringsbrister på svärdsplantorna och jag göder ändå två gånger i veckan. jag måste tänka ut något vettigt här, det är ju liksom inte tanken att det skall vara ett växtakvarium..
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja... det är jobbigt att välja.
                                Ja, där vart det kört.

                                Gonzo, kom och hämta Malawi
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...