Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0014.jpg
Visningar: 1
Storlek: 41,6 KB
ID: 2140810Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0023.jpg
Visningar: 1
Storlek: 50,7 KB
ID: 2140811Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 45,1 KB
ID: 2140812Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0016.jpg
Visningar: 2
Storlek: 68,9 KB
ID: 2140813Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0040.jpg
Visningar: 2
Storlek: 93,5 KB
ID: 2140814Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0043.jpg
Visningar: 1
Storlek: 110,5 KB
ID: 2140815


    Oooops, nu råkade det hamna lite mer afrikaner i tråden
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      Kan du inte lalla runt och ta helbilder pä dina kar? Gubben börjar bli bortkollrad i huvudet och hänger inte med.
      Kanske dax att starta en ny tråd? Nu är det kanske vinterljuset eller något.
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0038.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,2 KB
ID: 2140816

        Det kom en helkarsbild. En väldigt enkel setup som håller oss sällskap i köket.


        Det finns faktiskt en anledning till att allt hamnar i en tråd. Jag har för många akvarier igång och skulle alla ha en egen tråd så skulle forumet bli för bombat med mina prylar. Jag gillar inte att störa flödet för alla andra och då är det här en praktisk lösning.

        Idag skulle jag behöva åtta trådar, snart nio och det fungerar helt enkelt inte. Huvud-tanken är Sa/ca men ibland får jag infall och vill visa mina andra små grisar. De är inte speciellt spännande för speciellt många och karet är väldigt enkelt och det ger nog inte någon någonting egentligen. Tanganyika är ju inte direkt vanligt på forumet.

        Så, det är en snäll tanke om att visa hänsyn som håller liv i tråden. Jag vill inte ta upp för mycket plats
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          Ursprungligen postat av gonzo44
          jo föresten experimenterade lite med olika gödning när jag började med akvarier för en evighet sedan, bland annat så tog jag har pluttar och plaserade i en plast påse och gjorde lite hål i dom och grävde ner vid rötterna på växterna och dom som va närmast påsarna märktes relativt stor skillnad på tillväxten och framförallt den gröna färgen blev intensivare, testade med pluttar från älg och rådjur oxå men harpluttarna gav best resultat, låter kanske lite roligt nu när man tänker på vad som finns idag mot vad som fanns på sent 70tal...
          Tur då är jag inte ensam att gjort harplutte tricket! Men jag bara puttade ned dom under exempelvis svärdsplantor. Det funkade nog bra och jag hade aldrig några problem. Men detta var ju innan vattentesterna tid så nu hade det kanske inte funkat....
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            [ATTACH=CONFIG]53553[/ATTACH]

            Det kom en helkarsbild. En väldigt enkel setup som håller oss sällskap i köket.


            Det finns faktiskt en anledning till att allt hamnar i en tråd. Jag har för många akvarier igång och skulle alla ha en egen tråd så skulle forumet bli för bombat med mina prylar. Jag gillar inte att störa flödet för alla andra och då är det här en praktisk lösning.

            Idag skulle jag behöva åtta trådar, snart nio och det fungerar helt enkelt inte. Huvud-tanken är Sa/ca men ibland får jag infall och vill visa mina andra små grisar. De är inte speciellt spännande för speciellt många och karet är väldigt enkelt och det ger nog inte någon någonting egentligen. Tanganyika är ju inte direkt vanligt på forumet.

            Så, det är en snäll tanke om att visa hänsyn som håller liv i tråden. Jag vill inte ta upp för mycket plats
            Inget fel på det artakvariet! Det jag tänkte var ett litet kollage med alla dina burkar i en post. Kanske med lite förklarande text.
            Du har ju vad jag går och funderar på med råge. Min ide är att ställa ihop 4 kuber med SA/CA/Afrika/Asien som en rumsavdelare.
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Jag skulle kunna fixa en post med alla karen imorgon. Skrapa lite rutor först bara
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • bossep
                • March 2010
                • 4447

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Jag skulle kunna fixa en post med alla karen imorgon. Skrapa lite rutor först bara
                Ja ja bara fram med kreditkortet!
                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Tycker det där D-50 Plus verkar ge verkan, kanske är önsketänkande, men tycker allt att red backparet börjar få lite rödaktigare ton på ryggen Även marmorparet faktiskt, särskilt hanen börjar få lite rödorange stänk på ryggen, som jag inte tror var så starkt innan, och de har riktigt röda ögon. Och så har vi ju de vitfenade rosentetrorna, som också känns mörkare röda nu, och ryggfenorna har blivit nästan signalröda i de röda partierna.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Vi bränner in ett lass med bilder på hela akvarierna, på begäran

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0059.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,8 KB
ID: 2140828Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0065.jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,8 KB
ID: 2140829Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0066.jpg
Visningar: 1
Storlek: 47,0 KB
ID: 2140830


                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0072.jpg
Visningar: 1
Storlek: 43,6 KB
ID: 2140832Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0078.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,0 KB
ID: 2140833Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0081.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,2 KB
ID: 2140834

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0098.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,6 KB
ID: 2140835Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0101.jpg
Visningar: 2
Storlek: 127,4 KB
ID: 2140836


                    och som kortet nedan ser det ut från min älskade soffa:

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0114.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,4 KB
ID: 2140837
                    Bifogade filer
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      En sak är säker, när Scalarerna har gjort sitt så skall det i moduler i kuben, det ser inte så roligt ut med enbart svart bakruta. Min snåla jäkel!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • bossep
                        • March 2010
                        • 4447

                        Man tackar och bockar. Jag är faktiskt impad av det mesta!
                        Hos Malawisarna skulle jag plantera mer sten. SE/CA burken är nog det snyggaste jag sätt innehållande ciklider från de regionerna och det är ju inga apistogramas!
                        Vad är bild 3? Det ser ut som något av mina biologiska experiment! Skrattar
                        Varför inte slimline i kuben? Jag har lite ideer om hur man kan få till det riktigt bra med filter och allt, tror jag.
                        “You can’t see the future if you don't know the history.”
                        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          riktigt tjusiga burkar de där
                          bild 3 är väll räkvasen och yngel akvariet va?
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Gillar skarpt ditt "soffkar".

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av bossep
                              Man tackar och bockar. Jag är faktiskt impad av det mesta!
                              Hos Malawisarna skulle jag plantera mer sten. SE/CA burken är nog det snyggaste jag sätt innehållande ciklider från de regionerna och det är ju inga apistogramas!
                              Vad är bild 3? Det ser ut som något av mina biologiska experiment! Skrattar
                              Varför inte slimline i kuben? Jag har lite ideer om hur man kan få till det riktigt bra med filter och allt, tror jag.
                              Ja, Malawicikliderna borde ha lite mer sten men jag vågar fan inte, jag vill inte svabba golv mer än nödvändigt. Varje morgon när jag vaknar ser jag ett akvarium som skulle göra sig perfekt till Gracilis och Lamprologus Multifasciatus. Det kommer förmodligen att ändras inriktning snart, väntar bara på att Ulrik blir tillräckligt sugen

                              Bilden du frågade om är ett litet yngelkar och räkvas, räkvasen hålls igång då det finns lite rolig mossa som skall i nästa projekt. Räkorna skall även de ner till Ulrik sen, de absolut flesta av dem i alla fall.

                              Jag ville ha slimline i kuben först, jag har lite problem med måtten bara. Den är ju inte lika bred som djup, det skiljer en decimeter drygt och det skulle bli lite meckigt att få det bra. Moduler är mycket enklare

                              Tanken var att jättevallisen skulle bli som en vägg på tre sidor, det går rätt långsamt under 2*18 w kan jag lova. Lite nya skott kommer det i alla fall
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av MrH
                                riktigt tjusiga burkar de där
                                bild 3 är väll räkvasen och yngel akvariet va?
                                Tack

                                Ja, det är yngelkar och räkvasen räkorna frodas, ynglen likaså
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...