Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Klart att en bild är ok!
    Ok Undrar bara var jag gjorde av kameran. Har väl några äldre bilder på hur karet har sett ut, men ingen på hur det ser ut nu, tror jag.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0315.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,5 KB
ID: 2140765

      Här är en kass bild på en hona, H
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        jäkligt härliga färger måste jag säga nu blev man lite sugen på ett malawi igen
        är dom trevliga? svåra? bråkiga? kräsna? känsliga?
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av MrH
          jäkligt härliga färger måste jag säga nu blev man lite sugen på ett malawi igen
          är dom trevliga? svåra? bråkiga? kräsna? känsliga?

          Hanarna är störst i karet, om man tittar på allt utifrån det så är de ju elakast. Jag tycker att det har ändrats något sedan Lombardoi-hanarna har växt till sig. Malawi-karet är det svåraste att sköta tycker jag personligen, de gräver som fan och lever rövare. Jag river ofta revir och bygger om då de blir rätt korkade när de befäster en grotta. Sen är det svårt att få bra balans, tippar ur massa vatten och samtidigt så smulade räkmixen otroligt så det pyrde i sanden.

          Nu har jag gått helt över på torrfoder och det ser mycket bättre ut. Det är MYCKET dyrare men det får vara värt det. Jämn temp, bra vatten och ett bra foder räcker långt
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            dom kanske inte är något för en nybörjare då? just den sorten alltså.
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Jodå. Det är bara att köra
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • gonzo44
                • October 2007
                • 2770

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Tänkte göra en post som egentligen är riktad till Gonzo. Är du med Ulrik?
                [ATTACH=CONFIG]53489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53490[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53491[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53492[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53493[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53494[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53495[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53496[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53497[/ATTACH]

                Lite afrikaner är alltid trevligt
                Tackar Mathias nu har du sabbat mina kar planer JAG VILL HA SA och nu VILL JAG HA MALAWI

                jäklar va granna dom är rubin hanen börjar färja ut ordentligt.. jäkla va malawisugn jag blev nu då...
                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av gonzo44
                  Tackar Mathias nu har du sabbat mina kar planer JAG VILL HA SA och nu VILL JAG HA MALAWI

                  jäklar va granna dom är rubin hanen börjar färja ut ordentligt.. jäkla va malawisugn jag blev nu då...
                  Det är två hanar med på bilderna (har 3) En av dem är härligt röd i färgerna medan de andra två är lite blekare. Det kommer bli fin färg på dem med, de är ju unga än.

                  Jag blev erbjuden ganska mycket pengar för Röd Rubin-gruppen förra veckan men jag vill ha dem kvar. De är väldigt fina! Mina favoriter är dock Bright Blue. De är redigt fräna, både i humör och färg.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    hmmm.. om jag inte minns fel så ligger Nol inte långt från Götegorg..
                    ska till göteborg i helgen så då måste det ju bli en sväng förbi Ciklidhobby i Nol..
                    mannen med MASSA malawisar.. hehe..
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                      Det är två hanar med på bilderna (har 3) En av dem är härligt röd i färgerna medan de andra två är lite blekare. Det kommer bli fin färg på dem med, de är ju unga än.

                      Jag blev erbjuden ganska mycket pengar för Röd Rubin-gruppen förra veckan men jag vill ha dem kvar. De är väldigt fina! Mina favoriter är dock Bright Blue. De är redigt fräna, både i humör och färg.
                      Ja bright blue är inte dum hade en grupp med så intensiv blå färg i min odling.. nä nu blev jag otroligt sugen på att dra igång ett par grupper.. NÄ Mathias vad har du gjort satt massa griller i hövet på en gubbe är inte bra asså
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        ps jag förstår att det är folk som vill ha dina Rubin dom är riktigt fina i både färg och i kroppen
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av gonzo44
                          ps jag förstår att det är folk som vill ha dina Rubin dom är riktigt fina i både färg och i kroppen
                          Ja, jag skulle bli förbannad om de inte blev fina när det är så vidrigt dyrt att hitta rätt foder till dem

                          Räkmixen sabbade miljön, vissa torrfoder gör det inte så pigga, en del är dyrare än bra. Nu kör jag på tropical rakt av till alla olika arter. Det funkar bäst.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • bossep
                            • March 2010
                            • 4447

                            Jag håller med Ulrik och MrH att när man ser sådan bilder klappar malawihjärtat lite extra.
                            Man brukar säga att en gång Afrika så stannar det i blodet. Det gäller nog firrarna också.

                            Mathis: Om du vill ha ordning på vattnet till Malawisarna så bygg ett bottenfilter a la bosse eller skaffa ett droppfilter. Du kommer aldrig att förstå varför du inte gjort det tidigare!
                            “You can’t see the future if you don't know the history.”
                            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av bossep
                              Jag håller med Ulrik och MrH att när man ser sådan bilder klappar malawihjärtat lite extra.
                              Man brukar säga att en gång Afrika så stannar det i blodet. Det gäller nog firrarna också.

                              Mathis: Om du vill ha ordning på vattnet till Malawisarna så bygg ett bottenfilter a la bosse eller skaffa ett droppfilter. Du kommer aldrig att förstå varför du inte gjort det tidigare!
                              Droppfilter vet jag varför jag inte bygger då karet stor i fotändan vid sängen. Jag har bra filtrering, två ordentliga ytterfilter med mycket media.

                              Foderbytet har gjort underverk, det är ett helt annat akvarium redan efter två veckor. Inget bös bland växter och vallisen har inga partiklar på bladen längre. Jag har mer filtrering i mina 310 liter än Gonzo har i sitt hörnkar tror jag. Jag vet inte om det gör varken till eller ifrån, det brummar fint dock

                              Kul att du gillar bilderna. Jag har dragit upp dem från yngelstadiet
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Droppfilter vet jag varför jag inte bygger då karet stor i fotändan vid sängen. Jag har bra filtrering, två ordentliga ytterfilter med mycket media.

                                Foderbytet har gjort underverk, det är ett helt annat akvarium redan efter två veckor. Inget bös bland växter och vallisen har inga partiklar på bladen längre. Jag har mer filtrering i mina 310 liter än Gonzo har i sitt hörnkar tror jag. Jag vet inte om det gör varken till eller ifrån, det brummar fint dock

                                Kul att du gillar bilderna. Jag har dragit upp dem från yngelstadiet
                                Ja, ja en dag kommer poletten att trilla ned!
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...