Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Jag skall bara vänta på att crypton växer lite till hos blåcikliderna, efter detta så skall det i krypto i kuben också. Svärdsplantorna blir för yviga och de är inte så roliga att titta på :/

    Anubias har jag MYCKET hos blåcikliderna. Säkert 15 plantor. En favorit, helt klart
    Tja, när det gäller Anubias, jag gillar dem när de håller sig snygga, och inte blir fulla med alger Dessa jag har nu är snygga än så länge. De är en lite ovanligare variant tror jag, med mer avlånga blad, liknar svärdsplanteblad mer. Cryptocoryne har jag också några stycken, några med avlånga blad i 240-karet som ser ok ut, och två buskar i 112-literskaret, med lite rundare blad, som ser ut att ta sig rätt bra.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Hej Mathias fina bilder hörrö.. gilla vasilji honan stavas det så?? hon va grann den tösen har ett par själv men dom hette vasilji 2?? inte f-n vet jag varför men troligen odlingsvariant.. förresten dom andra är fina dom oxå
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av gonzo44
        Hej Mathias fina bilder hörrö.. gilla vasilji honan stavas det så?? hon va grann den tösen har ett par själv men dom hette vasilji 2?? inte f-n vet jag varför men troligen odlingsvariant.. förresten dom andra är fina dom oxå
        Hongsloi

        Idag kom det snäckor, thanx!
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          hongsloi hmm så heter dom ju vart fick jag vasilji ifrån tro?? ok gott att dom kom fram snabbt..
          dom va inte stora men dom växer fort..
          vi har fått ett gäng romkockor vita nu som kommer kläckas om ett par dagar..
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av gonzo44
            hongsloi hmm så heter dom ju vart fick jag vasilji ifrån tro?? ok gott att dom kom fram snabbt..
            dom va inte stora men dom växer fort..
            vi har fått ett gäng romkockor vita nu som kommer kläckas om ett par dagar..
            Du tänkte kanske på viejita II? Som egentligen heter macmasteri, vad jag har förstått.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av gonzo44
              hongsloi hmm så heter dom ju vart fick jag vasilji ifrån tro?? ok gott att dom kom fram snabbt..
              dom va inte stora men dom växer fort..
              vi har fått ett gäng romkockor vita nu som kommer kläckas om ett par dagar..
              Jag tror att Hongsloi 2 (tror graderingen ser ut så) är en fisk som ser bättre ut. Jag har kollat lite på Irwins exemplar och de är roligare än mina. Jag vet inte skillnaden rakt av men det är vad ögonen säger mig

              Beteendet är roligt, honan är fin och de verkar trivas. Jag har inte fått ut den extra hanen än dock, det är fan omöjligt men naturen får styra upp det åt mig.

              Jag måste köpa lite tetror till kuben, de försvinner av någon märklig anledning Finner lite rester av dem ibland som jag får plocka ur men i övrigt så blir de nog mat :P
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Japp, så är det. Har en hona kvar av Macmasteri som är köpt som Viejita II.

                Den går i kuben också, av den märkliga anledningen att det verkligen inte går att se skillnad när de flyttas ur karet. Stressfärgerna är otroligt lika!

                Detta ihop med Hongsloi-hanen är mina främsta orsaker till huvudbry..
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Du tänkte kanske på viejita II? Som egentligen heter macmasteri, vad jag har förstått.


                  där har vi det den är det jag har här hemma..
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • irwin_fletch
                    • April 2009
                    • 544

                    Har samma problem som du har Mathias. Har en extra hongsloihane samt en extra Baenschihane. Hongsloikillen håller jag lite på då jag odlar på dessa. Skulle en hane trilla av pinn är det bra med en extra. Men min baenschi får underkasta sig den större och finare hanen (har inget annat kar att ha stackarn i).

                    Leker dina hongsloi regelbundet? Jag har inte sett några frisimmare i mitt kar på några veckor (kanske måste köpa nytt kolfilter). Men har ca 15 styck yngel på uppväxt så gör inte så mycket att de inte får fram frisimmare nu.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Jag vet inte hur ofta de leker faktiskt, lekdräkten är på hos honan rätt ofta i alla fall. Det är hårda villkor i karet, helt klart.

                      Vet du vad jag lyckades med nu då mitt smartass?

                      Pumpen tappade flöde, gjorde rent den, allt ok och trevligt. Tänker inte på strilrör eller slangpaket för fem öre. Drar igång skiten och det bara spyr ut skit i karet. Jippi!! Nu är strilröret fixat i alla fall, samtidigt som akvariet ser ut som en kass fältövning i lumpen..

                      Inte pallar jag med ett vattenbyte heller..


                      FAN!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Tänkte göra en post som egentligen är riktad till Gonzo. Är du med Ulrik?
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0249.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,5 KB
ID: 2140756Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0479.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,4 KB
ID: 2140757Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0490.jpg
Visningar: 1
Storlek: 56,3 KB
ID: 2140758Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0500.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,7 KB
ID: 2140759Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0521.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,5 KB
ID: 2140760Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0526.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,4 KB
ID: 2140761Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0543.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,8 KB
ID: 2140762Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0556.jpg
Visningar: 1
Storlek: 56,7 KB
ID: 2140763Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0633.jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,5 KB
ID: 2140764

                        Lite afrikaner är alltid trevligt
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ja, vackra färger har de helt klart

                          Om jag skulle råka hitta min kamera, så hoppas jag det är ok om jag lägger upp en bild på mitt 240-literskar?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            bild nr 2 och den sista, va är de för sort? verkligen vacker färg på dom.
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Ja, vackra färger har de helt klart

                              Om jag skulle råka hitta min kamera, så hoppas jag det är ok om jag lägger upp en bild på mitt 240-literskar?
                              Klart att en bild är ok!
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av MrH
                                bild nr 2 och den sista, va är de för sort? verkligen vacker färg på dom.

                                bild 1, 2 & 9 är Metriaclima Callainos - Bright Blue Alla bilder är på hanar. Ska hitta en bild på en hona
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...