Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Tre veckor idag, eller minns jag fel? Allt går som klockan, utom jag. Är otroligt trött på den jäkla vintern nu och det speglas i allt jag har med att göra. Ska skriva uppsats egentligen men jag kan inte fokusera på något. Det skulle bytas vatten idag men det är daglig koll som gäller, får ta tag i det imorgon. Därför finns det lite alger på rutor och så men håll till godo


    Klicka på bilden för större version

Namn: Namnlös.jpg
Visningar: 3
Storlek: 122,3 KB
ID: 2146310Klicka på bilden för större version

Namn: komplett v3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 136,4 KB
ID: 2146311Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0418.jpg
Visningar: 1
Storlek: 191,7 KB
ID: 2146312Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0419.jpg
Visningar: 1
Storlek: 174,0 KB
ID: 2146313Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0420.jpg
Visningar: 1
Storlek: 171,0 KB
ID: 2146314Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0422.jpg
Visningar: 1
Storlek: 180,2 KB
ID: 2146315Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0426.jpg
Visningar: 1
Storlek: 152,3 KB
ID: 2146316

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av åheim
    Ja det är kul härifrån också även om man får uppleva det genom LCD, lr heter det LSD...? ja ser ser allt i väldigt starka färger iallafall


    Haha

    Film i hd är ju enkelt nuförtiden, jag hoppas ju att de flesta väljer att kolla i det formatet.

    Det är ju roligt att filma och dola, det leder ju till att fler kan ta del av det som görs och då kanske fler gör detsamma. Akvarierelaterade filmer är ju väldigt trivsamt

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ja det är kul härifrån också även om man får uppleva det genom LCD, lr heter det LSD...? ja ser ser allt i väldigt starka färger iallafall
    Senast redigerad av åheim; 15 February 2013, 17:54.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av åheim
    Ok så ljuset försvann, tja man måste kanske köra en spot direkt mot bakrutan för att få en bra effekt. Men får man en ledlist att funka så skulle det ju vara lite kul att köra en med varierande färger som du nämde så man kan köra efter känslan för dagen. Tänk en blodröd solnedgång eller en hög blåskimmrande himmel...

    Kan nog vara en klok idé att investera i riktiga kvalitetsslangar, kanske till ytterfiltret också? Du har väl såna där snygga lilypipes, ska du inte köra med dem?
    Ja, defdac har ju röd/orange färg bakom ett kar som han har uppladdat på flickr, det är redigt snyggt!

    Mina lillypipes sitter på ett hightech hos en kamrat, jag kan inte bruka dem med det här filtret. 2226 har ju tjockare insugsslang. Tekniken ska ju egentligen ur när det fotas men nu under tillväxtfasen så bryr jag mig inte. Det är ju även en förklaring till betraktaren som ser hur det ser ut till vardags. Ofta när kar som dessa fotas så är det ju teknikfritt och hårblås på ytan


    Jag är ju egentligen inte så noga med teknik, bara känslan finns där. Det här karet står 2 meter ifrån Tangaburken, där odlas det alger febrilt för att det ska se lite sunkigt och någorlunda naturligt ut, kontrasten är rätt påtaglig och det är ett skönt kvitto på att det går att rikta utvecklingen någorlunda.

    Vad jag svävade ut nu då

    Så kan det gå när saker är jätteroliga..

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Haha, vad rolig du är

    Jag har ju köpt led-list att ha bakom men det fungerade inte med den enkelfärgade. Den var varmvit och försvann helt enkelt i det andra ljuset.

    Men

    Den som har flera färger (Ikea) skall provas, då kan jag ju välja exakt hur jag vill att det ska se ut. Det har bara varit som så att den inte har gått att få in i budgeten, nanot har ju fått en co2-anläggning parallellt med detta karet



    Kul att du gillar det! Ska byta slangar i anläggningen imorgon, det sitter billigt skräp där nu och det luktar gas i skåpet.
    Ok så ljuset försvann, tja man måste kanske köra en spot direkt mot bakrutan för att få en bra effekt. Men får man en ledlist att funka så skulle det ju vara lite kul att köra en med varierande färger som du nämde så man kan köra efter känslan för dagen. Tänk en blodröd solnedgång eller en hög blåskimmrande himmel...

    Kan nog vara en klok idé att investera i riktiga kvalitetsslangar, kanske till ytterfiltret också? Du har väl såna där snygga lilypipes, ska du inte köra med dem?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Håller med, den vita bakgrunden framhäver ett sån dät typiskt "aquascpaeljus" som gör det mkt stilrent och effektfullt i stil med ADA som åheim nämnde

    Kanoners, gillar växlingen i tid på filmklippet också

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av åheim
    Usch va fräckt av dig Mathias (knotten från kil) att stjäla bilder från ADA,s hemsida och lägga in som egna Dem som påstår att vita bakrunder inte är snygga kan ta sig nånstans, det är ju grymt och sen kan du ju avancera och lägga lite schyst belysning bakom och få alla möjliga effekter vid fotningen! Imponerande
    Haha, vad rolig du är

    Jag har ju köpt led-list att ha bakom men det fungerade inte med den enkelfärgade. Den var varmvit och försvann helt enkelt i det andra ljuset.

    Men

    Den som har flera färger (Ikea) skall provas, då kan jag ju välja exakt hur jag vill att det ska se ut. Det har bara varit som så att den inte har gått att få in i budgeten, nanot har ju fått en co2-anläggning parallellt med detta karet



    Kul att du gillar det! Ska byta slangar i anläggningen imorgon, det sitter billigt skräp där nu och det luktar gas i skåpet.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Usch va fräckt av dig Mathias (knotten från kil) att stjäla bilder från ADA,s hemsida och lägga in som egna Dem som påstår att vita bakrunder inte är snygga kan ta sig nånstans, det är ju grymt och sen kan du ju avancera och lägga lite schyst belysning bakom och få alla möjliga effekter vid fotningen! Imponerande

    Håller med, den vita bakgrunden framhäver ett sån dät typiskt "aquascpaeljus" som gör det mkt stilrent och effektfullt i stil med ADA som åheim nämnde

    Kanoners, gillar växlingen i tid på filmklippet också

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Usch va fräckt av dig Mathias (knotten från kil) att stjäla bilder från ADA,s hemsida och lägga in som egna Dem som påstår att vita bakrunder inte är snygga kan ta sig nånstans, det är ju grymt och sen kan du ju avancera och lägga lite schyst belysning bakom och få alla möjliga effekter vid fotningen! Imponerande

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    En lite längre sekvens på karet, filmad ikväll.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    En lite kortare frekvens, efter 34-35 sekunder så klipps dagens vy in så att det syns hur mycket det växt.
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • tommy_g
    svarade
    Ha, den ska inte fotas mer än nödvändigt. Den är ett led i att få min sambo mer nöjd, inget annat
    Jag gjorde exakt samma sak haha! Fast hon fick en Ikea-skål (a.k.a. nano), de två räkorna här blev också brutalt mördade. Strategisk gåva för att få henne mer akvarieintresserad. Hon blev faktiskt glad. Nu den här gången blev det dock lite sminkgrejer till Alla hjärtans dag.

    Klicka på bilden för större version

Namn: _DSC0660.jpg
Visningar: 2
Storlek: 104,3 KB
ID: 2146181
    Klicka på bilden för större version

Namn: _DSC0715.jpg
Visningar: 2
Storlek: 78,7 KB
ID: 2146182
    Klicka på bilden för större version

Namn: _DSC0722.jpg
Visningar: 2
Storlek: 94,4 KB
ID: 2146183
    Klicka på bilden för större version

Namn: _DSC0731.jpg
Visningar: 2
Storlek: 88,6 KB
ID: 2146184

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av tommy_g
    Riktigt fint! Sätt en spegel framför bettan så får du ett fint foto.
    Ha, den ska inte fotas mer än nödvändigt. Den är ett led i att få min sambo mer nöjd, inget annat

    Lämna en kommentar:


  • tommy_g
    svarade
    Riktigt fint! Sätt en spegel framför bettan så får du ett fint foto.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Slutligen så får jag väl visa en bild på Millans senaste inköp, kräket har redan käkat upp alla räkor för mig[ATTACH=CONFIG]60037[/ATTACH]

    Jag tycker att han ser ut som en ledsen Guppy som träffat på en stavmixer men det är bara jag det.

    I mitt hightech så ser den observante att det är tomt i mitten, har slängt ut wallichiin då den blev deppig av trådalger. Inte en chans att jag låter andra växter trassla in sig.
    Hahaha, stavmixer

    Men tusan så nice karet blir alltså

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Det växer ju riktigt bra och den kampfisken var riktigt fin. Tycker den är värd några räkor :P

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...