Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    God fortsättning Inger! Hoppas allt är bra med dig!

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      Har aldrig läst din projekttråd från början förrän nu, är bara på 40 nånting än, men det är otroligt lärorikt och intressant läsning. Jag är lite sugen på att skaffa någon liten ciklid till mitt 720 kar här får jag massa info och bilder om olika sorter! Har varit inne på både bolivianer och hongsloi. Men ska fortsätta läsa, det kommer kanske fram andra intressanta arter! God fortsättning!
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        God fortsättning Inger! Hoppas allt är bra med dig!
        Tack Nando och god fortsättning. Allt bra med mig, men akvarieintresset är inte på topp än. Den tredje och sista apisen hittades även den död för ett tag sen, blev så jädrans less så jag tömde detta 54L som nu står i förådet. Impulsivt, ja såklart är det så

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ampe
          Har aldrig läst din projekttråd från början förrän nu, är bara på 40 nånting än, men det är otroligt lärorikt och intressant läsning. Jag är lite sugen på att skaffa någon liten ciklid till mitt 720 kar här får jag massa info och bilder om olika sorter! Har varit inne på både bolivianer och hongsloi. Men ska fortsätta läsa, det kommer kanske fram andra intressanta arter! God fortsättning!
          Hejsan ampe och god fortsättning. Jag läser din tråd, men har inte skrivit någon kommentar ännu. Så kul att du gillar min tråd, med ett 720 har du ju massor av olika små ciklider att välja på, Bolivianer är en trevlig och robust ciklid, rekommenderas varmt

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Ursprungligen postat av Inger H

            Hejsan ampe och god fortsättning. Jag läser din tråd, men har inte skrivit någon kommentar ännu. Så kul att du gillar min tråd, med ett 720 har du ju massor av olika små ciklider att välja på, Bolivianer är en trevlig och robust ciklid, rekommenderas varmt

            //Inger
            Ska kolla om en bekant har ett gäng såna. Vet att hans lekte för ett tag sen. Vet inte om kullen klarade sig dock. Hur tänker man när man skaffar en liten grupp? Ska man skaffa från fler håll så man får in fler blodslinjer?
            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Ursprungligen postat av Inger H

              Tack Nando och god fortsättning. Allt bra med mig, men akvarieintresset är inte på topp än. Den tredje och sista apisen hittades även den död för ett tag sen, blev så jädrans less så jag tömde detta 54L som nu står i förådet. Impulsivt, ja såklart är det så

              //Inger
              Riktigt tråkigt. Förstår att du blev less. Förhoppningsvis åker karet fram igen på sikt.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ampe

                Ska kolla om en bekant har ett gäng såna. Vet att hans lekte för ett tag sen. Vet inte om kullen klarade sig dock. Hur tänker man när man skaffar en liten grupp? Ska man skaffa från fler håll så man får in fler blodslinjer?
                Det är såklart bra om man har den fördelen av att skaffa från olika håll, men det kan ju kanske vara svårt, tror det är få som gör så vilken art det än gäller

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ampe
                  • August 2007
                  • 1073

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Det är såklart bra om man har den fördelen av att skaffa från olika håll, men det kan ju kanske vara svårt, tror det är få som gör så vilken art det än gäller

                  //Inger
                  Fick snabbt svar av min bekant. Han hade ett gäng yngel på uppväxt som är redo om en månad. Får se om jag kanske väljer bolivianer då...

                  trist att höra om nedläggningen, men känner så väl igen mig själv. Har lagt ner så många gånger och dessutom ofta sålt av Karen, vilket jag sen såklart ångrat. Det är därför jag får köpa nytt hela tiden
                  Återfallsakvarist.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ampe

                    Fick snabbt svar av min bekant. Han hade ett gäng yngel på uppväxt som är redo om en månad. Får se om jag kanske väljer bolivianer då...

                    trist att höra om nedläggningen, men känner så väl igen mig själv. Har lagt ner så många gånger och dessutom ofta sålt av Karen, vilket jag sen såklart ångrat. Det är därför jag får köpa nytt hela tiden
                    Vilken tur du har

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ampe
                      • August 2007
                      • 1073

                      Plötsligt händer det! Tack för svaren!
                      Återfallsakvarist.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Tack Nando och god fortsättning. Allt bra med mig, men akvarieintresset är inte på topp än. Den tredje och sista apisen hittades även den död för ett tag sen, blev så jädrans less så jag tömde detta 54L som nu står i förådet. Impulsivt, ja såklart är det så

                        //Inger
                        Vilken tråkig utveckling. Men förstår att man tappar intresset då.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Hej på er!
                          För ett par veckor sedan fick vi den första stora snösmockan med halv "storm" dessutom med ett strömavbrott som varade i sexton timmar. Jag rengjorde filtermaterialet genast när strömmen kom tillbaka. Nästa snösmocka kom veckan efter med fjorton timmars strömavbrott, jag rengjorde inte filtret då eftersom det var gjort veckan innan. Efter en vecka hittade jag två curvisar döda och även dom två kvarvarande såg inte okey ut. Nåt gick galet i karet med dom här strömavbrotten.
                          Det här blev liksom droppen för mig som inte alls haft någon tur med mina fiskar sista året.

                          Nu är det tredje gången gillt och sista karet jag har avslutat, det blir inga fler kar. Jag vill berätta eftersom jag själv inte gillar när medlemmar som jag gillat bara liksom försvinner utan ett ord. Jag kommer att följa mina speciella trådar som alltid, blir lite som Maths (C90)

                          Kram

                          //Inger


                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Usch, vad tråkigt att höra!
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • LoGeek
                              • September 2008
                              • 1651

                              Nej så tråkigt! Vi håller tummarna för att du får lusten tillbaks en vacker dag!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Fasen, Inger, vad sketatrist att höra!
                                Kommer att sakna dig. Hoppas du har lust att skriva någon kommentar ibland trots allt.
                                Allt gott!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...