Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13117

    Hej Inger, jag lät lollie-pinnen sitta kvar ett par dagar och det var visst ett misstag. En räka låg död vid pinnen och när jag tog upp pinnen luktade den väldigt illa, och den innehåller tydligen äggpulver och ruttet ägg är nog inte nå vidare i ett akvarium. Dagen efter ligger det en till död till precis där pinnen satt så nu har jag sugit rent området där och hoppas det räcker så. Jag trodde lollies bara var alger på en pinne men så var det inte Det var alltså väldigt viktigt att plocka ur den efter ett par timmar... Mina platy tycker om pinnarna och åter upp dem på 10 min så det får bli godis till dem.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av åheim
      Hej Inger, jag lät lollie-pinnen sitta kvar ett par dagar och det var visst ett misstag. En räka låg död vid pinnen och när jag tog upp pinnen luktade den väldigt illa, och den innehåller tydligen äggpulver och ruttet ägg är nog inte nå vidare i ett akvarium. Dagen efter ligger det en till död till precis där pinnen satt så nu har jag sugit rent området där och hoppas det räcker så. Jag trodde lollies bara var alger på en pinne men så var det inte Det var alltså väldigt viktigt att plocka ur den efter ett par timmar... Mina platy tycker om pinnarna och åter upp dem på 10 min så det får bli godis till dem.
      Hejsan åheim, jag trodde också att det bara var alger på en pinne, men läste nu att dom innehåller äggpulver. Så tråkigt med dina räkor, jag slänger mina pinnar på studs. Undrar om fler har råkat ut för samma sak, dom verkar ju vara ganska så poppis vad jag har förstått, bra att du berättade

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13117

        Jag menade inte att dem var farliga på så vis så du ska slänga dem bara att man ska inte lämna dem för länge i vattnet.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av åheim
          Jag menade inte att dem var farliga på så vis så du ska slänga dem bara att man ska inte lämna dem för länge i vattnet.
          Jag förstår att du inte menade det, men min pinne var ju kvar ett dygn ungefär - bättre att vara på den säkra sidan

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Några fredagsbilder på mitt lilla 54L (med speglingar och allt) som startades med några Smaragdrasboras för nio dagar sedan, samt en bild på en av Drottningsbebisarna som är cirkus 1cm och som jag har flyttat till ett eget litet nanokar

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0934.JPG Visningar:	0 Storlek:	68.1 kB ID:     	2421447Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0914.JPG Visningar:	0 Storlek:	95.7 kB ID:     	2421448Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0921.JPG Visningar:	0 Storlek:	53.8 kB ID:     	2421449Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0925.JPG Visningar:	0 Storlek:	39.7 kB ID:     	2421450
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Vackert! Härligt att se, Inger!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Vackert! Härligt att se, Inger!
                Vackert det vete fasen - hmm, jag känner dig min vän vad tycker du fattas?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Vackert det vete fasen - hmm, jag känner dig min vän vad tycker du fattas?

                  //Inger
                  Jodå, jag tycker karet är mycket vackert. Det vilar ett lugn och fin harmoni i hela inredningen.
                  Det märks att du inrett med tålamod och eftertanke. Svinbra!
                  Det är inget som fattas.
                  Nu kan du betrakta karet och njuta. Får du en känsla av att du vill ta bort eller addera något så är det enkelt att bara göra så.
                  Kanske ser du någon ”glugg” eller yta du vill täcka upp och täta till - ja, då skickar du ner några pinnar eller kvistar där och låter resultatet tala till dig.
                  Jag tycker du har ordnat detta kar på ett strålande vis!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6054

                    Så fint och harmoniskt! Jag är fortfarande så glad över att du är tillbaka och bidrar med fina bilder och trevliga inlägg! Tycker det är alldeles för lugnt på Zoopet nu och hoppas att alla snart kommer in i höstkänslan där akvarierna får mer tid och plats

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      Jodå, jag tycker karet är mycket vackert. Det vilar ett lugn och fin harmoni i hela inredningen.
                      Det märks att du inrett med tålamod och eftertanke. Svinbra!
                      Det är inget som fattas.
                      Nu kan du betrakta karet och njuta. Får du en känsla av att du vill ta bort eller addera något så är det enkelt att bara göra så.
                      Kanske ser du någon ”glugg” eller yta du vill täcka upp och täta till - ja, då skickar du ner några pinnar eller kvistar där och låter resultatet tala till dig.
                      Jag tycker du har ordnat detta kar på ett strålande vis!
                      Japp någon glugg längs högersidan bör täckas till, stenen på samma sida ska bort (tvingar rot dit jag vill ha den). Inte så lätt som man tror att inreda ett så pass litet kar

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Så fint och harmoniskt! Jag är fortfarande så glad över att du är tillbaka och bidrar med fina bilder och trevliga inlägg! Tycker det är alldeles för lugnt på Zoopet nu och hoppas att alla snart kommer in i höstkänslan där akvarierna får mer tid och plats
                        Snällt sagt Nando - tack! Hösten närmar sig och då kommer dom flesta tillbaka

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Hey. Kollar in en snabbis. Kul att tråden lever - du är duktig Inger!

                          Tack för inspirationen!
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Hey. Kollar in en snabbis. Kul att tråden lever - du är duktig Inger!

                            Tack för inspirationen!
                            Men hejsan Mathias, det var länge sen! Ja vi är fortfarande några gamlingar kvar, jättekul att du kikade in

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • cambru

                              • September 2008
                              • 209

                              Det är jättefint! Se bara vilka fina rötter du har på flytväxterna, bara de är värda en guldmedalj!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av cambru
                                Det är jättefint! Se bara vilka fina rötter du har på flytväxterna, bara de är värda en guldmedalj!
                                Kul att du gillar karet, rötterna på flytväxterna är helt klart en bonus

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...