Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TurtleTurd
    • November 2019
    • 131

    Snyggt. Jag tycker ditt nano ser jäkligt smutt ut. Kommer bli mycket snyggt när det har fått gå ett par månader skulle jag tro.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av TurtleTurd
      Snyggt. Jag tycker ditt nano ser jäkligt smutt ut. Kommer bli mycket snyggt när det har fått gå ett par månader skulle jag tro.
      "Smutt" var ett nytt ord för mig när det gäller inredning , tror inte att det förekommer här uppe, men det låter trevligt

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • TurtleTurd
        • November 2019
        • 131

        Ursprungligen postat av Inger H

        "Smutt" var ett nytt ord för mig när det gäller inredning , tror inte att det förekommer här uppe, men det låter trevligt

        //Inger
        Ha ha, ja du. Kanske lite dialektalt uttryck. Är väl i stor sätt samma sak som, gött, skulle jag tro.
        Så om jag omformulerar mig så blir det alltså: Jag tycker ditt nano ser jäkligt gött ut

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av TurtleTurd

          Ha ha, ja du. Kanske lite dialektalt uttryck. Är väl i stor sätt samma sak som, gött, skulle jag tro.
          Så om jag omformulerar mig så blir det alltså: Jag tycker ditt nano ser jäkligt gött ut


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Inger, jag har pm:at dig.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ICC
              Inger, jag har pm:at dig.
              Nä, inget pm från dig i min inkorg?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Ursprungligen postat av Inger H

                Nä, inget pm från dig i min inkorg?

                //Inger
                Inte? Får prova igen då.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Inger - hur mår du och dina kar?

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Inger - hur mår du och dina kar?
                    Tankeöverföring där Nando, tänkte just uppdatera tråden . Tack jag mår bra så även mina kar.
                    Tanken var ju att karet skulle cyklas in under sex veckor med mina tio vackra drottningsrasboror, men det blev fem veckor och tror att det blir bra ändå.
                    Det blev inga apistogramma den här gången, utan ännu en art av mina favoriter i repris. Denna trevliga och vackra ciklid ser man sällan i några kar nu för tiden. Jag har fått så fina odlade exemplar, men dessvärre hade även affären beställt ganska så många, så det var svårt att se könen på dessa unga individer som var bleka i påsarna. Jag gick på chans så får jag se så småningom vad som händer. Är det helt fel så får jag byta ut dom.

                    Laetacara curviceps, "the smiling acara"
                    Först en bild på en vacker färgad drottningshane, sen två av mina L. curviceps

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0435.JPG Visningar:	0 Storlek:	245.3 kB ID:     	2417980Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0444.JPG Visningar:	0 Storlek:	538.7 kB ID:     	2417981Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0447.JPG Visningar:	0 Storlek:	614.4 kB ID:     	2417982
                    Senast redigerad av Inger H; 28 May 2020, 09:58.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Åh, så fina bilder! Den cikliden ser verkligen rar ut!

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Jättefint Inger. Kul att du valde Kurvciklid. De kommer att bli superfina i ditt kar.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ICC
                          Jättefint Inger. Kul att du valde Kurvciklid. De kommer att bli superfina i ditt kar.
                          Tack ICC, kul att du tycker det

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Vad kul att du är på gång på riktigt nu igen. Jättefina foton och jag har också en förkärlek till kurvciklider, har aldrig haft men stannar alltid vid deras kar när jag är i butik och tänker att det är något jag vill ha. Men nu får alla nya fiskinköp ligga på vänt till alla kar är flyttade och inredda igen. Men då blir det nog lite kurvciklid. Härligt Inger

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Ekenberg
                              Vad kul att du är på gång på riktigt nu igen. Jättefina foton och jag har också en förkärlek till kurvciklider, har aldrig haft men stannar alltid vid deras kar när jag är i butik och tänker att det är något jag vill ha. Men nu får alla nya fiskinköp ligga på vänt till alla kar är flyttade och inredda igen. Men då blir det nog lite kurvciklid. Härligt Inger
                              Kul att även du gillar L. curviceps Thomas, få verkar göra det av någon anledning. Dessa ciklider är ju inte grottlekare - utan substratlekare. Att jag beskriver dom som trevliga betyder inte att dom är veliga, dom har samma beteende som dom flesta SA-dvärgciklider. Mina blir vackrare för varje dag

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Håller med dig Inger, Kurvciklider är en mycket trevlig fisk som har hamnat lite i "bakvattnet" av någon anledning, som jag inte förstår.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...