Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Äsch Mats - klart du ska hänga kvar här, oavsett om det sker som spöke eller i din nuvarande fysiska form .

    Inger - hur känns karet nu när du tittat på det under dagen? Är du själv nöjd? Det är ju det viktigaste (bortsett från att fiskarna ska trivas såklart).

    Du frågade om gödning och där hoppas jag någon kunnig kan svara. Jag trycker ibland ner några näringskulor i sanden ett par veckor efter att jag planterat något nytt men utöver det göder jag inte alls och kan verkligen inget om hur man bör göra i det avseendet.
    Jag är väl sådär nöjd, men jag blir ju aldrig riktigt nöjd med min inredning, så har det alltid varit, men det gör inget . Tur är väl att inte fiskarna bryr sig om det är snyggt eller inte, huvudsaken är ju att inredningen passar dom fiskar jag vill ha. Fler rötter måste till, sen så kanske jag blir lite nöjdare i alla fall .
    Ja, jag hoppas att någon kan svara ang. gödning eller inte.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Plejaderna
      • March 2007
      • 347

      Inger det är så vackert! Och det ser så harmoniskt ut redan nu. Jag skulle aldrig säga att det är ett nyinrett kar. Du har gjort ett fantastiskt jobb tycker jag!
      Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Plejaderna
        Inger det är så vackert! Och det ser så harmoniskt ut redan nu. Jag skulle aldrig säga att det är ett nyinrett kar. Du har gjort ett fantastiskt jobb tycker jag!
        Men tack, vad glad jag blir att du tycker så

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Inger, du kan sluta med att verka osäker hurvida ditt akvarium blev bra eller inte. Lyssna på de andra samtidigt som jag instämmer...det ser kanonfint ut. Du är duktig, det ser vi allaihopa. Gillas!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag tycker att mitt kar ser ganska så bra ut, och kommer att bli kanonens bara jag har adderat lite mer bråte, vänta och se , det är väl ett bra svar.

            //Inger

            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Så ska det låta. Tack för det!!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                ”Vänta och se” gillas! Jag vill gärna se mer av ditt fina kar och kommande fiskar

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  ”Vänta och se” gillas! Jag vill gärna se mer av ditt fina kar och kommande fiskar
                  Jag har lagt till lite fler rötter på botten, sen har jag lagt en bit mopanirot med en massa ihåligheter i på höger sida under den större roten - tänkt i stället för en kokosnöt. Ett par längre rötter flyter än så länge på ytan i väntan på att bli vattenmättade. Klart det kommer bilder, med väntar med det tills karet har satt sig lite. Till veckan ska jag köpa ett litet gäng med tetror, sen är det bara att vänta på att veckorna går fort

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ser i förra inlägget att jag omedvetet skrivit "tänk i stället för kokosnöt", det blir nog grottlekare även denna gång i form av någon Apistogramma

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det låter så

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Har du köpt några tetror än? I så fall vilka?

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Har du köpt några tetror än? I så fall vilka?
                          Nej det bidde inga tetror, i stället blev det ett gäng med drottningrasboror. Inte SA precis, men vem bryr sig, himla vackra och trevliga individer. Ska försöka fota iväll, det är för mycket reflexer nu med fönster överallt

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Vad roligt!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Nej det bidde inga tetror, i stället blev det ett gäng med drottningrasboror. Inte SA precis, men vem bryr sig, himla vackra och trevliga individer. Ska försöka fota iväll, det är för mycket reflexer nu med fönster överallt

                              //Inger
                              Några bilder då, något suddiga på rasbororna som var skrajsen för kameran. Vänster och höger sida på karet som det ser ut idag, samt en helkarsbild. Rötterna på höger sida är nästan vattenmättade och ska sedan hänga lite mer till höger, dessa har jag satt fast med buntband på ena belysningsstaget. Jag känner mig riktigt nöjd med inredningen, det brukar jag sällan eller aldrig göra

                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag kan inte se bilderna - kan det ha blivit något knas?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...