Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Hur mår ni nu Inger? Kommer du vara frisk nog att ägna dig åt inredning i påsk? Jag är väldigt nyfiken på hur ditt kar blir och ser fram emot bilder på sikt!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Vi mår bra, tack Nando . Idag har jag rensat växterna från den där jädrans stenullen (är inte så noga), så i morgon ska det inredas, "aquascaping" á la Inger

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Oh, spännande!

        Kommentar

        • Plejaderna
          • March 2007
          • 347

          Ursprungligen postat av Inger H
          Vi mår bra, tack Nando . Idag har jag rensat växterna från den där jädrans stenullen (är inte så noga), så i morgon ska det inredas, "aquascaping" á la Inger

          //Inger
          Jättespännande! Ser så framemot att se bilderna på ditt kar.
          Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ja det känns aningen spännande - har absolut ingen bild alls i skallen på hur inredningen kommer att bli.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nu har jag pillat med inredningen i nästan två dagar. Detta är vad jag har landat i (aningen less nu). Höger och vänster sida har jag lämnat öppen, eftersom jag inte riktigt har bestämt mig för vilka fiskar jag ska ha. Helst skulle jag vilja ha fjärilsciklider, men jag har ju inte haft vidare tur med dessa snygga så jag tvekar. Blir det grotttlekare så får jag fixa till sidorna senare.
              Meningen är, att i bakkanten (i mitten) ska Egeria densa växa till en "liten skog", sen längs sidorna har jag Bacopa och Hygrophila, bara "lätta" växter enligt experterna, men för mig är inga växter lätta tycker jag. Nöjd - nä, inte speciellt som vanligt

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0312 - kopia.JPG
Visningar: 235
Storlek: 342,0 KB
ID: 2416267

              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Sleaper

                • September 2008
                • 2876

                Skön "mystisk" känsla i karet. Gillar hur ljuset bidrar till detta. Ett par fjärilar hade ju varit väldigt trevligt i den miljön. Men dom är väldigt ofta av dålig kvalitet tyvärr som du märkt.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Jag tycker det ser toppenbra ut!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Så roligt, att du tycker att karet känns mystiskt Sleaper, den tanken har jag inte ens tänkt .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Jättefint!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jättefint!
                        Mmm, det tycker du, men vad kan göras bättre? Nu ska du inte vara snäll bara för att jag är lite osäker gällande inredning, jag tål kritik det vet du

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          För att vara nystartat ser det väldigt bra ut, nu är det bara att vänta och se vad karet själv vill.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            När skogen i bakkant växer sig hög och växterna på sidan kommer upp lite blir det perfekt. Möjligen att du kunde ha några sirliga grenar som kommer ovanifrån och ner i högerkant men annars har jag inga förbättringsförslag.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av c90368
                              För att vara nystartat ser det väldigt bra ut, nu är det bara att vänta och se vad karet själv vill.
                              Jag tar åt mig av vad du säger Maths, hoppas på att karet vet...

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                [QUOTE=Nando;n2416275]När skogen i bakkant växer sig hög och växterna på sidan kommer upp lite blir det perfekt. Möjligen att du kunde ha några sirliga grenar som kommer ovanifrån och ner i högerkant men annars har jag inga förbättringsförslag. [/QUOTE

                                Jag förstår vad du menar Nando, tack

                                //Inger

                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...