Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag testar att lägga upp bilderna igen för er som det inte funkar för. Texten till bilderna finns på föregående sida # 9295

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0076.JPG Visningar:	0 Storlek:	352.7 kB ID: 	2410741Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0084.JPG Visningar:	0 Storlek:	320.5 kB ID: 	2410742Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0088.JPG Visningar:	0 Storlek:	365.1 kB ID: 	2410743Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0091.JPG Visningar:	0 Storlek:	367.9 kB ID: 	2410744Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0102.JPG Visningar:	0 Storlek:	341.1 kB ID: 	2410745Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0103.JPG Visningar:	0 Storlek:	314.2 kB ID: 	2410746Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0114.JPG Visningar:	0 Storlek:	316.2 kB ID: 	2410747
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Kanonfina bilder!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Kul att ni gillar både fiskar och bilder, altid lika skoj med respons . Mats vad har du för erfarenheter av den här apisen, du har ju haft den.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Honan tar hand om yngelvård och vallar dessa över hela karet. Hanen patrullerar ett större, yttre revir.
          Ganska typiskt Apistogramma-beteende, likt de mer aggressiva typerna.
          Det finns en hel del filmer på dessa i stugtråden.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            [QUOTE=Mats Bryzell;n2410780]Honan tar hand om yngelvård och vallar dessa över hela karet. Hanen patrullerar ett större, yttre revir.
            Ganska typiskt Apistogramma-beteende, likt de mer aggressiva typerna.
            Det finns en hel del filmer på dessa i stugtråden.

            Jag har kollat på dina och Pias filmer på,YT, vilken skillnad på färger ändå, antar att dina (som sen blev Pias) är odlade? Tack för informationen

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              De jag och Pia hade var VF.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                De jag och Pia hade var VF.
                Aha, då har jag kanske inte den apis som jag tror, den har ju inte den röda stjärtfenan. Jag har ju fått fel förr.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Aha, då har jag kanske inte den apis som jag tror, den har ju inte den röda stjärtfenan. Jag har ju fått fel förr.
                  //Inger
                  Njaoo, det är (tidigare kallad) sp. "Rio Mamore" som idag heter Apistogramma erythrura.
                  Jag tror att den röda färgen på hanens stjärtfena kommer med tid. Låt dom bara mopsa upp sig lite och färga ut.


                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ja, jag får vänta och se, hans stjärtfena duger bra ändå

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Ja, jag får vänta och se, hans stjärtfena duger bra ändå

                      //Inger
                      Absolut!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av cambru
                        Vad roligt att bilderna blev synliga! Mycket vackra fiskar ihop med en duktig fotograf, dagen kan inte börja bättre Utfärgade kolglödstetror är så otroligt vackra.
                        Camilla, jag uppskattar verkligen att du kommenterar i min tråd trots att du så sällan,uppdaterar, själv

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Hej! Hur mår dina nya fina apor?

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Hej! Hur mår dina nya fina apor?
                            Hejsan Nando, tyvärr så har jag dåligt flyt nu med fiskarna. Förra veckan så hittade jag min bågfenshona död, några dagar senare hanen. Min fina apishane böjade att blekna i fredags och i morse hittade jag honom död. Det är sånt som händer, men efter bara så kort tid. Känns såklart deppigt. Så nu har jag två apishonor utan någon hane i ena karet och några tetror och corysar i det minsta.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • smajlet
                              • January 2018
                              • 1374

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Hejsan Nando, tyvärr så har jag dåligt flyt nu med fiskarna. Förra veckan så hittade jag min bågfenshona död, några dagar senare hanen. Min fina apishane böjade att blekna i fredags och i morse hittade jag honom död. Det är sånt som händer, men efter bara så kort tid. Känns såklart deppigt. Så nu har jag två apishonor utan någon hane i ena karet och några tetror och corysar i det minsta.

                              //Inger
                              Tråkigt när fiskarna dör, vet att man inte är på topp då.
                              extra jobbigt när man inte vet orsaken, samt att dom bara har levt en kort tid.

                              mvh

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Riktigt tråkigt Inger. Hoppas det vänder snart.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...