Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Så är det säkert Inger. Tycker många tetror (och andra fiskar) kan se färglösa ut i butiken för att senare bli jättesnygga hemma. Bolivianerna var exempelvis helt oansenliga i butiken men blev jättevackra sedan. Jag kollade in gul fantomtetra i butiken idag. De såg också rätt trista ut men jag tror de har potential att bli fina hemma.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Har det blivit några fler fiskar i ditt ominredda kar?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Har det blivit några fler fiskar i ditt ominredda kar?
        Nej inte än, väntar ett par veckor till. Det blir bolivianer, sen fyller jag på med corysar och räkor allt efter som, kul med lite nytt

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          OK!

          Har du bestämt hur många bolivianer du ska ha? Jag hade ju fem (från början sex men en dog snabbt) i ett lika stort kar som ditt, men bara en hane. Paret lekte hela tiden och tog då ca halva karet. Tror det hade fått plats med två par, men inte mer än så. Kanske beror det på hur man inreder också, jag var ju helt ny inom hobbyn när jag köpte bolivianerna och inte så van vid inredning.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            OK!

            Har du bestämt hur många bolivianer du ska ha? Jag hade ju fem (från början sex men en dog snabbt) i ett lika stort kar som ditt, men bara en hane. Paret lekte hela tiden och tog då ca halva karet. Tror det hade fått plats med två par, men inte mer än så. Kanske beror det på hur man inreder också, jag var ju helt ny inom hobbyn när jag köpte bolivianerna och inte så van vid inredning.
            Jag tänker beställa 3+3, dom är inte fullvuxna, och chansen är väldigt liten att jag får rätt kön skulle jag tro. Det är länge sedan jag hade bolivaner, så jag kommer inte ihåg hur många jag hade då. Jag har inget minne av att det var något bråk i alla fall, men blir det så får jag ta itu med det då. Jag är jätteglad att jag skaffade riotetror, glada, trevliga och snygga .
            Mina kakduayngel (två) lever fortfarande, men tycker dom växer sakta. I detta kar har jag bara dessa två små ciklider kvar tillsammans med amano och kolglödstetrorna. Funderar över några nya invånare, men än så länge bara funderingar

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Funderar vidare, undrar om dessa små kakaduabäbisar skulle funka ihop med A. borellii, dom är ju "snälla" individer, men frågan är ju hur dom kommer att bete sig när dom små har vuxit på sig?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Kul att du är nöjd med dina nya tetror! 3+3 bolivianer blir nog bra att börja med. Så får du se hur de parar ut och hur många par som funkar.

                Skulle inte de två små kakaduaynglen kunna gå i samma kar som bolivianerna?

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Kul att du är nöjd med dina nya tetror! 3+3 bolivianer blir nog bra att börja med. Så får du se hur de parar ut och hur många par som funkar.

                  Skulle inte de två små kakaduaynglen kunna gå i samma kar som bolivianerna?
                  Jodå, jag har tänkt på det också, men ska jag flytta dom små måste jag nog riva hela inredningen. Dom kommer att gömma sig bland rötterna och all mossa, men kanske det blir så, då kan jag ju passa på att rensa ur lite växter samtidigt

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Ibland är yngel som aldrig tidigare har blivit upphåvade förvånansvärt lätta att fånga. Tycker många av mina yngel har varit ganska orädda för håven första gången i alla fall. Sedan lär de sig tyvärr...

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      God morgon! Jag är fortsatt nyfiken på dina kar och fiskar . Hur utvecklar sig det ominredda? Har det blivit några bolivianer än? Har du bestämt något angående kakaduaynglen?

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        God morgon! Jag är fortsatt nyfiken på dina kar och fiskar . Hur utvecklar sig det ominredda? Har det blivit några bolivianer än? Har du bestämt något angående kakaduaynglen?
                        Halloj Nando, japp jag hämtade mina bolivianer i onsdags, lite blyga ännu men ser att dom är nyfikna.En "liten" olycka hände dock vid inkoppningen. När jag skulle klippa upp påsen med fiskarna, så poff så for vatten iväg över min dator och tangentbord.Tyvärr måste jag säga, att det inte är första gången det händer. Min sambo säger, att jag är "ovårdig" - kan hända är det norrländska. Förra gången det hände vattnade jag mina blommor som står i fönstret bakom datorn, och vips så for vattenkannan på tok, den datorn hämtade sig aldrig igen
                        Den här datorn då, den kan inte stava längre, en del bokstäver är puts veck - eller, som när jag vill använda a, så blir det as. Kanske den torkar och uppför sig som vanligt igen, till dess har jag loggat in på sambons dator. Jag gillar inte att skriva på mobilen .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Oj, det var verkligen olyckligt! Kul dock med bolivianerna!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Antar att du har provat med hårtorken.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Antar att du har provat med hårtorken.
                              Ja Maths, flera timmar totalt.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • LoGeek
                                • September 2008
                                • 1651

                                Nytt tangentbord på en laptop är ingen stor insats.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...