Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Har du några nya bilder på karet? Kanske med några fina tetror i ?
    Nando, jag väntar med att posta bilder på tetrorna, dom har bara gått i karet två dagar och inte färgat ut riktigt ännu. Karet ser precis ut som på den sista bilden tidigare i tråden, inget pillande nu på flera veckor .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Okej! Det är jag som är ivrig

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Okej! Det är jag som är ivrig
        Det gör inget

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Vad håller dessa två på med? Jag har ju trott hela tiden, att det är två hanar, men velar nu. Så här kan dom bete sig i flera minuter? Ljuset föll in i karet, så konstigt ljus och alger på insidan.

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9965.JPG
Visningar: 342
Storlek: 93,8 KB
ID: 2408349Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9964.JPG
Visningar: 328
Storlek: 117,7 KB
ID: 2408350
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Malawi_forever

            Tja......
            Varför kopiera ditt tidigare inlägg i min tråd?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Vad håller dessa två på med? Jag har ju trott hela tiden, att det är två hanar, men velar nu. Så här kan dom bete sig i flera minuter? Ljuset föll in i karet, så konstigt ljus och alger på insidan.
              Svårt att svara på med utgångspunkt av de två bilderna. Det kan möjligtvis handla om någon inledande uppvakting, men det ser ju faktiskt ut som två hanar...
              Kan du filma förloppet?

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Svårt att svara på med utgångspunkt av de två bilderna. Det kan möjligtvis handla om någon inledande uppvakting, men det ser ju faktiskt ut som två hanar...
                Kan du filma förloppet?
                Tycker jag med, kan det vara så, att den större hanen försöker att dominera den mindre tro?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Tycker jag med, kan det vara så, att den större hanen försöker att dominera den mindre tro?
                  //Inger
                  Ja, det skulle kunna vara så - svårt att säga när man liksom inte ser hela förloppet.
                  Det kan också vara så att det är en hane uppvaktar en hona som inte är redo. När en hona är i lektagen syns det väldigt tydligt att det är hon som bestämmer.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ah, men honorna har inte den utdragna stjärtfenan, endast hanarna (hos denna Apistogramma). Honorna har en mer kompakt kroppsform och stjärtfenan en rakare, rundad kontur i "bak-kant".
                    Här är en lånad bild från nätet, som visar en hona.

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        6df62f6f06f112810fb06e0c2a28c1d1.jpg Visningar:	0 Storlek:	248.6 kB ID:     	2408367

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ah, men honorna har inte den utdragna stjärtfenan, endast hanarna (hos denna Apistogramma). Honorna har en mer kompakt kroppsform och stjärtfenan en rakare, rundad kontur i "bak-kant".
                      Här är en lånad bild från nätet, som visar en hona.

                      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 6df62f6f06f112810fb06e0c2a28c1d1.jpg Visningar:	0 Storlek:	248.6 kB ID: 	2408367
                      Jag blir inte klokare när jag ser bilden, honorna med en rundare stjärtfena tror jag på, men kolla på min (just fotad) hona/hane. Har ju märkt att på den här växer sig ryggfenan längre och längre, som den brukar på hanarna .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Glömde ju bilden Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9969.JPG
Visningar: 251
Storlek: 81,3 KB
ID: 2408370
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Jag har ingen aning om vilket kön dina fiskar har men de är verkligen vackra!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Det här med hannar som "smyger" som honor är knepigt, jag har råkat ut för detta flera gånger. Det jag skulle vilja se är tydliga bilder av bröstfenorna, de brukar vara det bästa sättet att skilja hannar från honor, även om de "smygare".
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Det här med hannar som "smyger" som honor är knepigt, jag har råkat ut för detta flera gånger. Det jag skulle vilja se är tydliga bilder av bröstfenorna, de brukar vara det bästa sättet att skilja hannar från honor, även om de "smygare".
                              Försöker att fota bröstfenor i morrn C90, firrarna har nattat nu .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Avslutar Zoopetkvällen med en rofylld kvällsbild, fotad från våran altan
                                Trevlig lördagskväll på er!

                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3072.JPG
Visningar: 213
Storlek: 844,2 KB
ID: 2408377
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...