Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Skall bli spännande att se hur det blir, Inger!
    Bra tips från Åheim!
    Vad du dock kan ha i åtanke är att det finns en bottenregion där en del rötter (vilka i allmänhet sträcker sig i vinkel från trädstammarna) kan få vara liggande.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Skall bli spännande att se hur det blir, Inger!
      Bra tips från Åheim!
      Vad du dock kan ha i åtanke är att det finns en bottenregion där en del rötter (vilka i allmänhet sträcker sig i vinkel från trädstammarna) kan få vara liggande.
      Ok, ett toppentips till .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Nu skall jag lära mig hur man gör..... ser verkligen framemot att få vara med från början Inger.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Ekenberg
          Nu skall jag lära mig hur man gör..... ser verkligen framemot att få vara med från början Inger.
          Det är himla kul när vänner kommer och hälsa på, men ibland väljer dom inte riktigt rätt dag . Jag fortsätter imorrn, orkar inte mer idag. Så här ser det ut just nu, mycket kvar att fixa med än.

          Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3050.JPG
Visningar: 180
Storlek: 694,6 KB
ID: 2407990
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det ska till fler rötter, cryptocoryner, och ett par svärdsplantor som ska täcka förfiltret på vänster sida, kommer att bli så bra så till slut

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              ... ni skulle bara se hur mitt hobbyrum ser ur, sand överallt, har torrinrett men med blöt sand, som jag spolade av igår.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                ... ni skulle bara se hur mitt hobbyrum ser ur, sand överallt, har torrinrett men med blöt sand, som jag spolade av igår.
                //Inger
                Gôtt att se starten av inredningen. Sanden kan du i princip ösa i sist av allt. På så sätt blir det inga "cock ups" (Engelsmännen särskriver - by nature...) när eventuella, grävande ciklider gör sitt.
                Vad jag menar med detta är; När du har vattenmättat allt (eller i stort sett allt) material du kommer att använda i din inredning, så kan du labba med inredningen in absurdum tills du blir nöjd - sedan drar du i sanden.


                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Det är himla kul när vänner kommer och hälsa på, men ibland väljer dom inte riktigt rätt dag . Jag fortsätter imorrn, orkar inte mer idag. Så här ser det ut just nu, mycket kvar att fixa med än.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3050.JPG
Visningar: 180
Storlek: 694,6 KB
ID: 2407990
                  Vad kul att du är igång! Tycker det ser ut som en lovande början!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Tycker också att det börjar bra

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Gôtt att se starten av inredningen. Sanden kan du i princip ösa i sist av allt. På så sätt blir det inga "cock ups" (Engelsmännen särskriver - by nature...) när eventuella, grävande ciklider gör sitt.
                      Vad jag menar med detta är; När du har vattenmättat allt (eller i stort sett allt) material du kommer att använda i din inredning, så kan du labba med inredningen in absurdum tills du blir nöjd - sedan drar du i sanden.

                      Mats, nu är ju sanden redan där, dessutom har jag fyllt på med vatten så att inte dom svindyra windelöven dör. Kan vi kanske döpa min inredning till "halvblötsinredning" i stället för torrinredning

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Mats, nu är ju sanden redan där, dessutom har jag fyllt på med vatten så att inte dom svindyra windelöven dör. Kan vi kanske döpa min inredning till "halvblötsinredning" i stället för torrinredning
                        //Inger
                        Inger, min vän, du får/kan kalla din inredning vad du vill!
                        Torrinredning betyder endast att man inreder utan vatten - även om materialet man inreder med är pissblött.
                        (Kunde du köpt växterna när du inrett färdigt..?)
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 September 2019, 19:32.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Inger, min vän, du får/kan kalla din inredning vad du vill!
                          Torrinredning betyder endast att man inreder utan vatten - även om materialet man inreder med är pissblött.
                          (Kunde du köpt växterna när du inrett färdigt..?)
                          Mats min vän, jag vet vad torrinredning betyder, idag har jag inrett så (fast med blöt sand). Jag har fotat alla möjliga och omöjliga alternativ med rötterna, och jag tror, att jag har hittat min favoritbild.
                          Jag läser mellan raderna ang. växterna (känner dig ganska så väl vid det här laget) . Japp växterna har jag kunnat beställa via imazo, men du tycker att jag inreder för snabbt, eller hur?
                          Men du Mats, jag gillar dig väldigt mycket ändå

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Malawi_forever

                            Tråkig attityd. Hade det lite på känn innan. Men detta inlägg bekräftar det. Inledningen och avslutet till Mats tyder på lite "ägarmentalitet". Eller så är du extremt känslig för minsta åsikter från andra som inte går din väg, eller ännu värre, du ser det som direkt personlig kritik. Om det är så kanske du inte postar inlägg här om du bara vill ha ryggdunkande?

                            Trist läsning.
                            För det första MF så blir jag väldigt ledsen när jag läser ditt inlägg, jag hoppas och tror att Mats inte uppfattar mitt tidigare inlägg så som du gör (tror vi känner varann bättre än så). Mats, om du gör det så ber jag om ursäkt av hela mitt hjärta. För det andra MF, så är jag inte sådan person som du utpekar mig till att vara, "ägarmentalitet", "känslig för andras åsikter", andra som inte går min väg" och slutligen då, att jag är ute efter "ryggdunkningar". Hemska tanke om andra uppfattar mig så.
                            Ja du MF, efter detta personliga påhopp, så ska du slippa läsa fler inlägg här i min tråd - så känner jag just nu, lusten försvann bara sådär.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Fanbyalperna

                              • September 2005
                              • 752

                              Inger, inte ska du tå åt dig av ett enda negativt inlägg. Jag tror inte det finns någon mer på forumet som tycker så. Behåll ditt goda humör och fortsätt med att rapportera om dina kar och äventyr med fiskar och inredning. En regnskur förstör ingen sommar.
                              Har inte alltid rätt, men fel ibland

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Håller med Fanbyalperna och hoppas på fler bilder på den nya inredningen!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...