Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Underbart, älskar också hösten......hösten och vintern kan man liggarn kura inne utan dåligt samvete. Våren och sommaren är fyllda av förväntningar som måste bli bra. ( fast vår och sommar har ju sin tjusning också)
    Men som nu med 29 grader varmt och massor man vill göra men orkar inte.....skall till sjön och bada, akvarierna får klara sig tills imorgon
    Härligt med en som tycker lika Thomas . Nog om min trädgård nu.
    Igår tog jag bort min vackra kakaduahane, det var det mest humana istället för att låta honom självdö, det kändes tungt eftersom jag gillade honom skarpt

    Nu börjar mina rötter sakta att bli vattenmättade. Funderar på om jag bara ska ha bolivianer i kommande kar, + tetror och corysar, vad tror ni om det?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vilken vacker blomstervägg!

      Tycker bolivianer, tetror och corysar låter utmärkt!

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Inger H

        Härligt med en som tycker lika Thomas . Nog om min trädgård nu.
        Igår tog jag bort min vackra kakaduahane, det var det mest humana istället för att låta honom självdö, det kändes tungt eftersom jag gillade honom skarpt

        Nu börjar mina rötter sakta att bli vattenmättade. Funderar på om jag bara ska ha bolivianer i kommande kar, + tetror och corysar, vad tror ni om det?

        //Inger
        Åh, vad synd. Jag tycker det är fruktansvärt svårt att avsluta ett liv även om det är en liten fisk.
        men naturligtvis är det det humana. och man mår ju inte bra när man har en sjuk fisk.

        Tills för ett par veckor sedan var ju bolivianerna lita av favoriterna hör hemma. De håller liksom alltid på med något och är grymt stiliga när de möter sig mot varandra. Men sedan ett tag tillbaka älskar jag ju de gröna bågfenscikliderna . Att följa dessa tre hanar är jättekul och ännu inga bråk. Det är rätt fantastiskt att alla bågfenshanarna och även bolivianerna har sina revir på en tredjedelar av akvariets längd utan att de är några bråk. Men som sagt bolivianerna är också fantastisk. Så det tycker jag absolut du skall göra. Och corydoras är ju grymma. Nu har jag flyttat ner mina bebis sterbai , så söta.
        Har du bestämt vilken tetra det blir i detta kar?

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Japp, jag har ju haft några hundar genom åren, man älskar dom alla såklart, men vissa får lite mer plats i hjärtat, så även med mina fiskar. Den här hanen var en av dom.
          Den här tetran gillar jag, tror att bestämt mig för den.

          Versatile and attractive, flame tetras are an excellent addition to a planted community. Hyphessobrycon flammeus- Flame tetra pH: 5.5-7.5 temperature-6...


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Den tetran ser jättefin ut!

            Vad tråkigt med kakaduahanen. Extra trist när det är en fisk man gillar speciellt mycket.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Grymt fina, jag tror aldrig jag har sett denna tetra, tror de passar otroligt bra i färgen till bolivianer . Tycker om när färgerna liksom hänger ihop. Jätte fin tetra.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Grymt fina, jag tror aldrig jag har sett denna tetra, tror de passar otroligt bra i färgen till bolivianer . Tycker om när färgerna liksom hänger ihop. Jätte fin tetra.
                Hoppas dom finns kvar när det blir dags

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 27 August 2019, 15:47.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ja, det får vi hoppas! Tycker ditt höstprojekt ska bli riktigt roligt att följa!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Idag har jag beställt växter (kommer på onsdag), köpt sand och rötterna verkar vara vattenmättade, dom är visserligen intrasslade i varann i den något trånga murarbaljan, men tror dom är redo för att inredas med. Tanken är att börja på fredag med inredningen, känns spännande, har aldrig inrett med så många rötter. Vi får väl se om jag går iland med detta kaos som ligger i baljan

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Härligt! Heja, heja!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Härligt! Heja, heja!


                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Lycka till med inredandet imorgon! Bilder tas tacksamt emot!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Lycka till med inredandet imorgon! Bilder tas tacksamt emot!
                            Tack Nando, här kommer första bilden. Ett tomt kar som ska inredas under dagen, känns faktiskt kul. Jag har ingen som helst målbild, med den kanske dyker upp under inredningens gång

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3046.JPG
Visningar: 181
Storlek: 633,6 KB
ID: 2407961
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13110

                              Nu blir jag avis, va kul det är att inreda så njut nu Inger! Du har ju satt ramen lite iom bakgrunden och du måste ju förhålla dig till den, eller måste måste man ju inte, men det känns bättre när vi ska processa synintrycket om linjerna följer varann och din bakgrund har linjer uppåt så då är det kanske så eventuella rötter ska sträva, kan kännas avigt om rötter går längs med. Spännande att se vad det blir
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av åheim
                                Nu blir jag avis, va kul det är att inreda så njut nu Inger! Du har ju satt ramen lite iom bakgrunden och du måste ju förhålla dig till den, eller måste måste man ju inte, men det känns bättre när vi ska processa synintrycket om linjerna följer varann och din bakgrund har linjer uppåt så då är det kanske så eventuella rötter ska sträva, kan kännas avigt om rötter går längs med. Spännande att se vad det blir
                                Mmm, det där med linjerna har jag aldrig tänkt på, kul att du ger mig lite vägledning .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...