Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av LoGeek
    Jag har sett bolivianer på akvarielagret titt som tätt, men de har liksom aldrig framstått så intressanta. Säkert en kombination av den korta tid man är i butiken och att det är riktigt färglösa ungfiskar de har där.

    Fiskarna på era filmer ser söta och trevliga ut. Kanske blir det till att prova dessa framöver
    Det är en ”mild” ciklid som kan fungera fint med exempelvis Discus - om man nu har ett kar där detta tillåtes.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H

      Tack för filmen Mats, fredagsfilmer är skoj (som det var förr) . Jag har ju inte haft Boliviansk fjärilsciklid sen vi hade ett utbrott här på Zoopet av dom där eländigt röda maskarna (kommer inte på namnet på dom hemska just nu).
      Vilka fler arter kan fungera ihop med Bf tro?

      //Inger
      Är det Camallanus cotti du menar? Har turligt nog inte haft denna sjukdom hos någon av mina fiskar, så jag vet inte hur man skall bära sig åt med det eländet...

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Är det Camallanus cotti du menar? Har turligt nog inte haft denna sjukdom hos någon av mina fiskar, så jag vet inte hur man skall bära sig åt med det eländet...
        Japp precis, jag och fler med mig medicinerade och fick stopp på eländet, men jag tappade räkor och små tetror, men det är historia nu förhoppningsvis.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Å jag som inte trodde, att det fanns några överlevande minikakaduor kvar. I morse fick jag syn på två minisar, kul . Mamman har just kommit ut ur grottan med sin tredje kull, undrar hur länge hon orkar hålla på så här

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9952.JPG
Visningar: 225
Storlek: 90,6 KB
ID: 2407441
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Åh, vilken sötnos! Vad roligt!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Åh, vilken sötnos! Vad roligt!
              Ja, visst är han söt. Är riktigt orolig för den fina pappan nu, han står alldeles stilla på botten och är väldigt mörk, bådar inte gott

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Vad tråkigt att pappan är dålig. Vad tror du det beror på?

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Vad tråkigt att pappan är dålig. Vad tror du det beror på?
                  Ja vet inte riktigt, men jag tippar på ålder. Han var ju helt utvuxen och grann när jag köpte honom, vem vet hur gammal han är. Det är så trist att se hur han simmar nu, helt lodrätt - huvudet upp och stjärten ner. Sin yngelskock bryr han sig inte heller om, han som har varit en exemplarisk pappa, som har hjälpt honan så mycket med sina avkommor. Det är ju så med Apistogramma, att ena dagen helt frisk - nästa dag får man fiska upp en död fisk . Jag kan bara säga, att få ha varit med om dessa Kakaduors yngelvård är så himla kul, ingen av dom apisar jag har haft under åren kommer inte ens i närheten

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Ja, de lever ju inte så länge tyvärr. Har också sett ett antal kakaduor passera trots min korta tid inom hobbyn. Men yngelvården är, som du skriver, suverän!

                    Kommentar

                    • LoGeek
                      • September 2008
                      • 1651

                      Vilket sött litet yngel!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av LoGeek
                        Vilket sött litet yngel!
                        Ja visst är den, hoppas att det är en hane om den överlever .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • cambru

                          • September 2008
                          • 209

                          Vad roligt med en överlevare, jättesöt!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av cambru
                            Vad roligt med en överlevare, jättesöt!
                            Ja det tycker jag med, fast dom är två överlevare än så länge, den andra är lite mindre

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              När jag kom hem nu på eftermiddagen, så var det första jag noterade den härliga doften av mina underbart röda luktärtor. Snart är doften ett minne blott, hösten här uppe oss närmar sig med stormsteg, trots att vi nästan bara bor mitt i Sverige.
                              För mig är hösten den bästa årstiden på året, alla färger, sen känner jag ett lugn - vet inte varför det är så. Kanske det där med tända ljus, brasor och lampor överallt

                              Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3024.JPG
Visningar: 230
Storlek: 1,57 MB
ID: 2407516
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                När jag kom hem nu på eftermiddagen, så var det första jag noterade den härliga doften av mina underbart röda luktärtor. Snart är doften ett minne blott, hösten här uppe oss närmar sig med stormsteg, trots att vi nästan bara bor mitt i Sverige.
                                För mig är hösten den bästa årstiden på året, alla färger, sen känner jag ett lugn - vet inte varför det är så. Kanske det där med tända ljus, brasor och lampor överallt

                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3024.JPG
Visningar: 230
Storlek: 1,57 MB
ID: 2407516
                                Underbart, älskar också hösten......hösten och vintern kan man liggarn kura inne utan dåligt samvete. Våren och sommaren är fyllda av förväntningar som måste bli bra. ( fast vår och sommar har ju sin tjusning också)
                                Men som nu med 29 grader varmt och massor man vill göra men orkar inte.....skall till sjön och bada, akvarierna får klara sig tills imorgon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...