Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    Ursprungligen postat av Inger H

    Det där näst sista ordet var väl att ta i, men du har ju lagt till en ironisk smiley, så jag antar att du inte menar vad du skriver .

    //Inger
    Jag är egentligen för gammal för att veta hur smileys ska användas. Jo jag älskar ancistrus! Både vanliga och röda har jag i massor. De håller rent och gör inte en fluga förnär

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av LoGeek

      Jag är egentligen för gammal för att veta hur smileys ska användas. Jo jag älskar ancistrus! Både vanliga och röda har jag i massor. De håller rent och gör inte en fluga förnär
      Hum "inte en fluga förnär", jodå, dom far fram som bulldozer och käkar upp både ägg och yngel (min egen erfarenhet)

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        Ursprungligen postat av Inger H

        Hum "inte en fluga förnär", jodå, dom far fram som bulldozer och käkar upp både ägg och yngel (min egen erfarenhet)

        //Inger
        Det har du rätt i, de är ingen bra kombo om man vill att äggen ska bli orörda i sällskapskar!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Nästan så jag blir sugen på bolivianer igen, dom är vackra tycker jag. Funderar ju på vad jag ska ha för firrar när det blir dags, så massor av filmer kollas på YT.


          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Riktigt fina, älskar verkligen mina.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Håller med! Bolivianer är toppen!

              Kommentar

              • LoGeek
                • September 2008
                • 1651

                Jag har aldrig haft bolivianer. Berätta vad ni gillar med dem. Förefaller blekare i färgerna än fjärilsciklider men väsentligt större...?

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  De är robusta, vackra (om än inte lika färgstarka som vanliga fjärilar), lättlekta och ganska fredliga även vid lek. Det är roligt att se lekbeteende, den fina lekdräkten och yngelvården!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    För mig var det också den första ciklid jag hade och den som öppnade ögonen för ciklider i allmänhet. Eftersom den är lättskött var det enkelt ”att lyckas” med den och det gav mersmak.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Nando och Thomas, jag vet att ni gillar era bolivianer, inte alls konstigt, så vackra

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Det är alltid lite svårt att säga varför man faller för en art. Jag har haft fjärilar tidigare men de trivdes inte, nu hade jag hört att bolivianer var tåligare och när stork hade vf tyckte jag det var kul att testa. De är aktiva precis hela tiden, inte särskilt aggressiva och funkar bra med alla övriga invånare , ja om de är fina... det är ju upp till betraktaren men för mig känns de otroligt till mina bruna diskus, lagom mycket färg så att säga.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: 661D34B0-911F-4764-8DD9-B9B55BB94FCD.jpeg
Visningar: 169
Storlek: 536,8 KB
ID: 2407410
                        Klicka på bilden för större version

Namn: 710727FE-5E2A-4634-BB75-7CB667CA8E25.jpeg
Visningar: 170
Storlek: 510,1 KB
ID: 2407411
                        Klicka på bilden för större version

Namn: 2C6EC237-4C7E-44FF-8F9A-58EEA7F4EB44.jpeg
Visningar: 174
Storlek: 512,0 KB
ID: 2407412
                        Klicka på bilden för större version

Namn: EACCE974-D7D8-4CA2-832E-EC3F0489502B.jpeg
Visningar: 167
Storlek: 523,8 KB
ID: 2407413

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av LoGeek
                          Jag har aldrig haft bolivianer. Berätta vad ni gillar med dem. Förefaller blekare i färgerna än fjärilsciklider men väsentligt större...?
                          LoGeek, du behöver bara kolla på filmen så förstår du varför. Efter att totalt misslyckats med VF fjärilsciklider, så är dessa "i stället för", och dom är absolut inte bleka. Vet inte om du har läst min tråd (vem orkar det), men Discus är för mig den vackraste och mest sociala fisk som finns för mig fortfarande
                          Förmodligen har jag ett vatten nu som passar, men orkar inte testa igen. Så då får jag gå på andra fiskar, som kanske inte är lika vackra, men nästan...

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Halloj Inger!
                            Tänkte bara "chima in" med en liten film på ett lekande par av Mikrogeophagus altispinosus.
                            Jag kan bara hålla med om att detta är en mycket trevlig liten ciklid.

                            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                            Kommentar

                            • LoGeek
                              • September 2008
                              • 1651

                              Jag har sett bolivianer på akvarielagret titt som tätt, men de har liksom aldrig framstått så intressanta. Säkert en kombination av den korta tid man är i butiken och att det är riktigt färglösa ungfiskar de har där.

                              Fiskarna på era filmer ser söta och trevliga ut. Kanske blir det till att prova dessa framöver

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Halloj Inger!
                                Tänkte bara "chima in" med en liten film på ett lekande par av Mikrogeophagus altispinosus.
                                Jag kan bara hålla med om att detta är en mycket trevlig liten ciklid.

                                https://www.youtube.com/watch?v=nZ1WB7NjD3k
                                Tack för filmen Mats, fredagsfilmer är skoj (som det var förr) . Jag har ju inte haft Boliviansk fjärilsciklid sen vi hade ett utbrott här på Zoopet av dom där eländigt röda maskarna (kommer inte på namnet på dom hemska just nu).
                                Vilka fler arter kan fungera ihop med Bf tro?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...