Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Gillar denna scape (en minut in i bilderna), "Amazon cichlids in darkness".

    Biotope Aquarium Design Contesthttp://biotope-aquarium.infohttps://www.facebook.com/BiotopeAquariumDesignContest

    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Mmmm, många fina inredningar där.
      Ljussättningen är viktig - mörkt längst bak i karet och kanske skall du fundera på flera mindre LED-lampor/ramper?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Mmmm, många fina inredningar där.
        Ljussättningen är viktig - mörkt längst bak i karet och kanske skall du fundera på flera mindre LED-lampor/ramper?
        Mmmm, jag har ju två svindyra ledramper som jag kan styra ljussättningen med, nja inga fler lampor, måste tänka lite budget där .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          Ursprungligen postat av Inger H

          LoGeek, tror bestämt, att det är första gången du kikar in i min tråd - kul

          //Inger
          Jag har tjuvläst lite och kikat på dina fina kakaduayngel
          Får bli bättre på att skriva på Zoopet kanske. Läser ofta men skriver sällan...
          Kul med din nya inredning!

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Mitt tips är att du inte ger dig innan du är nöjd. Det är ju du som ska titta på karet och därför är det viktigt att du inte blir missnöjd med hur det ser ut. Mindre justeringar i form av ytterligare pinnar, löv och växter som sprider sig är ju lätt att fixa med tiden, men den stora grund-scapen behöver man ändå bli nöjd med för att trivas med karet (enligt min erfarenhet). Du är ju van att inreda för dvärgciklider så jag är säker på att karet kommer bli lämpligt ur den aspekten. Då är det ”bara” det visuella som ska tilltala dig kvar . Det fanns många fina inredningar på filmen!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Mitt tips är att du inte ger dig innan du är nöjd. Det är ju du som ska titta på karet och därför är det viktigt att du inte blir missnöjd med hur det ser ut. Mindre justeringar i form av ytterligare pinnar, löv och växter som sprider sig är ju lätt att fixa med tiden, men den stora grund-scapen behöver man ändå bli nöjd med för att trivas med karet (enligt min erfarenhet). Du är ju van att inreda för dvärgciklider så jag är säker på att karet kommer bli lämpligt ur den aspekten. Då är det ”bara” det visuella som ska tilltala dig kvar . Det fanns många fina inredningar på filmen!
              Nej jag tänker inte ge mig i första taget, gillar scapen 1:16 in i bilderna också . I morrn ska jag ner till Sundsvall och handla fler rötter, sedan fortsätta med pillandet.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Toppen!

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Tack för den YT-filmen Inger. Kom som på beställning och precis vad jag behövde till mitt Leopard Endler kar, som kanske görs om till ett mörkt och surt Apistogramma kar om någon månad.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Tack för den YT-filmen Inger. Kom som på beställning och precis vad jag behövde till mitt Leopard Endler kar, som kanske görs om till ett mörkt och surt Apistogramma kar om någon månad.
                    Vassegod, kul att du fick inspiration av filmen

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Fler rötter adderade, får inte plats med fler, jag vill ha dit lite växter också. Hur går jag vidare med att omplacera rötterna så att det inte är "lådlikt"?

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3006.JPG
Visningar: 185
Storlek: 690,5 KB
ID: 2406851Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3007.JPG
Visningar: 203
Storlek: 668,0 KB
ID: 2406852





                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Pillat lite till, men bara lite. Funderar på om jag ska såga itu roten som hänger på staget i två delar, sedan placera dom liggande/uppåt. Ser konstigt ut med en så pass tjock rot som hänger som den gör.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3012.JPG
Visningar: 287
Storlek: 714,6 KB
ID: 2406881
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Blir snyggt, Speciellt med din fina bakgrund som gör att det inte gör något om bakrutan syns på olika ställen.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Jag tycker också det ser bra ut! Växterna kommer ju göra mycket för intrycket också.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              LoGeek och Nando; Jag önskar, att jag hade målat bakgrunden svart då när jag köpte karet för ett par år sedan . Som jag skrev tidigare, så är jag lite lur på den hängande grenen.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                OK, jag tycker i och för sig inte att grenen ser konstig eller för grov ut på bilden. Men i verkligheten kan det ju se annorlunda ut än på ett foto. Fundera på saken och ändra om du stör dig på grenen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...