Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Normalt ja, är man akvarienörd, så enligt mina närmaste vänner är man lite som "störd" (man är liksom inte normal) har jag märkt på deras attityd. När jag helt salig berättar om mina småttingar - dom vill inte ens titta, men jag gillar mina vänner trots deras konstiga inställning .
    Kakaduorna verkar må toppen, en stor kull denna gång, räknade till 25 gryn igår ( dom var betydligt fler från början) Denna kull beter sig lite mer annorlunda än den förra, dom rör sig mer, håller inte bara till i den vildvuxna mossan, utan dom gör större utflykter i karet .
    Kakaduahonorna har ju en rund svart fläck mitt på kroppen, som är väldigt svagt markerad när dom inte vaktar yngel. Den där svarta rundeln blir väldigt svart under yngelvården, så att dom små ska hitta igen sin mamma - smart

    Nando, fler rötter har köpts, vet att det brukar fattas under inredningens gång. Vet inte än vilka fiskar det blir, du vet, jag har ju bara en "lista" att köpa efter

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vilken trevlig (och helt normal ) uppdatering! Kul med fler kakaduayngel och kommande planer! Låter klokt att köpa mycket rötter, man behöver ha mycket att välja mellan har jag märkt

      Har du erfarenhet av gul fantomtetra? Är sugen på ett stim sådana till det kommande fjärilskaret (alltså mitt 240L som ska göras om i samband med Inkaynglens flytt).

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Vilken trevlig (och helt normal ) uppdatering! Kul med fler kakaduayngel och kommande planer! Låter klokt att köpa mycket rötter, man behöver ha mycket att välja mellan har jag märkt

        Har du erfarenhet av gul fantomtetra? Är sugen på ett stim sådana till det kommande fjärilskaret (alltså mitt 240L som ska göras om i samband med Inkaynglens flytt).
        Nej, ingen erfarenhet av gul fantomtetra, bara röd, H. sweglesi, jättevacker, Tror att Mats har gul i sitt kar, men är lite osäker.
        Tror att jag skaffar röd igen i höst
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9560.JPG
Visningar: 219
Storlek: 153,7 KB
ID: 2406019
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Okej! Ja, den röda är också fin.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Rothögen som jag/"vi" ska försöka att få ordning på så småningom. Bilden ljuger, så där liten som den ser ut är den inte i verkligheten. Tror nog att dessa rötter räcker kanske...

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3003.JPG
Visningar: 178
Storlek: 552,8 KB
ID: 2406561Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2998.JPG
Visningar: 177
Storlek: 814,7 KB
ID: 2406562Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN3000.JPG
Visningar: 187
Storlek: 901,3 KB
ID: 2406563Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2995.JPG
Visningar: 163
Storlek: 1,25 MB
ID: 2406564
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Åh, det där ser härligt ut! Kliar i mina fingrar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Fasen, Inger, nu snackar vi!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Fasen, Inger, nu snackar vi!
                  Jag blir som vanligt smått ångestladdad när jag har en inredning framför mig, men det vet du ju sen länge .

                  Nando; nja, vet inte riktigt om det precis kliar i mina fingrar, men vet ju att det brukar ordna till sig till slut

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Första bilden ser bra ut utan att du gjort något med den

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Jag blir som vanligt smått ångestladdad när jag har en inredning framför mig, men det vet du ju sen länge .

                      Nando; nja, vet inte riktigt om det precis kliar i mina fingrar, men vet ju att det brukar ordna till sig till slut

                      //Inger
                      Varför blir du smått ångestladdad? Du gillar väl att inreda och gör det ju jättebra enligt mig! Själv kan jag tycka att det är lite jobbigt att jag blir så besatt när jag inreder. Kan nästan inte tänka på något annat och blir helt fokuserad på det. Blir inte så kul för resten av familjen...

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av smajlet
                        Första bilden ser bra ut utan att du gjort något med den
                        Ja, tänk om det vore så enkelt

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando

                          Varför blir du smått ångestladdad? Du gillar väl att inreda och gör det ju jättebra enligt mig! Själv kan jag tycka att det är lite jobbigt att jag blir så besatt när jag inreder. Kan nästan inte tänka på något annat och blir helt fokuserad på det. Blir inte så kul för resten av familjen...
                          Ja du Nando, ingen enkel fråga att svara på. Ska försöka att förklara.
                          Jag har ju ett stort hundintresse, har ju tränat och tävlat mina hundar genom åren i både på bruksprov och i lydnadsklass, ofta med jättebra resultat men också med usla resultat. Dom usla resultaten beror oftast på, att jag har misslyckats med att förmedla till min älskade hund vad det är jag vill att den ska göra. Då är det bara att börja om igen, tills jag märker att hunden förstår vad jag vill uppnå. Jag kan alltså påverka min hund och våra ibland misslyckanden. (Bäst att jag slutar mitt hundprat, kan bli långt annars).
                          Vad jag menar, är att jag känner absolut ingen stress alls, när jag ibland har fått tagit om och om igen i hundträningen, eftersom jag känner mig trygg där och vet vad jag sysslar med.

                          Att inreda mina kar har inte alltid varit så lätt, jag blir aldrig nöjd helt enkelt, beror på att jag inte har speciellt mycket "feeling" antar jag. Med dom mindre karen går det hyfsat lätt, dom större är kinkiga enligt mig. Här går det liksom inte "att ta om", som på hundträningen, ju mer jag "tar om" ju stressigare blir jag, oftast slutar det med "att det får vara som det är", trots att jag är långt ifrån nöjd med inredningen. Asch det här blev ju något luddigt, hoppas du fattar hur jag menar ändå

                          //Inger

























                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Jag tror jag förstår. Är också hundmänniska så den liknelsen är jag helt med på. Om du inte känner dig nöjd kan du ju testa på nytt nästa dag. Det är ingen brådska även om jag förstår känslan av stress. Jag höll på att bli tokig ett tag nu senast med lillkaret. Gick och la mig och ändrade igen nästa dag. Då kändes det bättre.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Jag tror jag förstår. Är också hundmänniska så den liknelsen är jag helt med på. Om du inte känner dig nöjd kan du ju testa på nytt nästa dag. Det är ingen brådska även om jag förstår känslan av stress. Jag höll på att bli tokig ett tag nu senast med lillkaret. Gick och la mig och ändrade igen nästa dag. Då kändes det bättre.
                              Jodå, jag brukar ändra om i flera dagar. I det här karet ska jag inte vräka på med en massa växter som i dom mindre karen jag har. Jag ser knappt fiskarna för allt grönt, dessutom blir det trångt med simyta. Ska försöka med torrinredning igen, så får vi se hur det går

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Det går säkert bra! Dina rötter är jättesnygga, särskilt de lite tunnare på bild 3 och 4.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...