Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Inger H

    Så här blev det en gång förut också, en massa text - fattar nada??
    Kanske ska jag radera och börja om?? Kanske jag som har gjort nåt fel??

    //Inger
    Jag har raderat alla bilder nu

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Okej. Jag är tyvärr för oteknisk för att kunna hjälpa till med vad som kan ha blivit fel

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Malawi_forever

        ja, de hotar med att strejka och inte visa sig på en hela vecka. Och så får jag onda ögat av domJ


        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Hualigen, nu början tempen stiga mot trettio grader i karen.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Under sommaren så ägnar jag mycket av min tid i trädgården, sår frön på vårsidan som sedan planteras ut. I år blev det cirkus 120 blomplantor. Karen får såklart sina vanliga vattenbyten, men får inte lika uppmärksamhet som under resten av året, men sommaren är ganska så kort här .
            Några av mina blommor - lite OT

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9913.JPG
Visningar: 212
Storlek: 140,7 KB
ID: 2405830Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9915.JPG
Visningar: 225
Storlek: 135,9 KB
ID: 2405831Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9916.JPG
Visningar: 190
Storlek: 143,2 KB
ID: 2405832Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9924.JPG
Visningar: 222
Storlek: 112,1 KB
ID: 2405833Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9921.JPG
Visningar: 224
Storlek: 98,4 KB
ID: 2405834
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Riktigt vackra blommor!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Jag och min fru tycker också om blommor, men efter att ha satt frö och dragit upp i många år har vi gått över till lökar och perenner, framförallt sådana som humlor och bin gillar. Så numera har vi blomning och surr i trädgården hela säsongen. Dessutom med tre äppelträd, ett plommonträd, tre körsbär/bigarrå -träd, ett päronträd, fem vinbärsbuskar, ett krusbär, fem meter med hallon, spaljerade björnbär, och en rönn så lär vi leverera mycket godis till våra små pollinerare.

                Hmm, ja vår tomt är välvuxen och på våren är det gott om fåglar som hittar mat här, för det finns förmodligen mycket goda småkryp i grönskan.

                Men den är inte någon paradträdgård, lite mer "lay back" som ni kan se på bilderna.

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_163055.jpg Visningar:	0 Storlek:	943.3 kB ID:     	2405844
                Bifogade filer
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ni ser ut att ha en väldigt mysig trädgård c90!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Jag och min fru tycker också om blommor, men efter att ha satt frö och dragit upp i många år har vi gått över till lökar och perenner, framförallt sådana som humlor och bin gillar. Så numera har vi blomning och surr i trädgården hela säsongen. Dessutom med tre äppelträd, ett plommonträd, tre körsbär/bigarrå -träd, ett päronträd, fem vinbärsbuskar, ett krusbär, fem meter med hallon, spaljerade björnbär, och en rönn så lär vi leverera mycket godis till våra små pollinerare.

                    Hmm, ja vår tomt är välvuxen och på våren är det gott om fåglar som hittar mat här, för det finns förmodligen mycket goda småkryp i grönskan.

                    Men den är inte någon paradträdgård, lite mer "lay back" som ni kan se på bilderna.

                    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_20180704_163055.jpg Visningar:	0 Storlek:	943.3 kB ID: 	2405844
                    Din trädgård ser himla rogivande och lummig ut, önskar att min hade sett ut så också när vi flyttade hit där vi bor nu

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      När vi flyttade hit för två år sedan fanns endast två rabatter, ja rabatter och rabatter, dom var totalt övervuxna med detta hemska ogräs kirskål - blää. Lite som ogräsens cyano, men som ibland går att utrota, men som oftast kommer tillbaks. Kirskål går icke att utrota om man inte går bärsärk med alla möjliga och omöjliga knep, som jag i alla fall inte orkade. Rabatterna såddes igen (fast kålen finns förstås kvar), och Håkan fick bygga upphöjda rabattlådor åt mig i ställer det blev toppen.
                      I den stora rabatten finns bara perenner där allt inte är i blom just nu, stockrosen är två meter hög och börjar att komma i blom och luktärtorna har också börjat att komma

                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Underbart Inger.
                        Min trädgård har aldrig varit mer vanskött sedan jag blev diskusägare.....

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Inger - din trädgård ser jättefin ut! Smart med lådor/upphöjda rabatter. Vår trädgård är som ett Darwinistiskt projekt. Survival or the fittest...

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nyss kommit hem frän en kär väns bröllopsfest som startade 15,00, tror att jag hittar rätt på tangenterna ändå (tur att det finns stavningskontroll) Ja Nando, dessa upphöjda rabatter funkar kalas för mig, men en del kanske inte alls gillar dom, men det bryr mig inte det minsta

                            Thomas; jag förstår dig full ut, med så många projekt som du har igång, så är det jobb på heltid

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Det blev lite spaltutfyllnad om blommor, men nu släpper jag OT för den här gången och återgår till det "normala" i tråden

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Får vi höra lite ”normalt” då ? Jag är väldigt nyfiken på hur dina kakaduor mår och hur inredningsplanerna ser ut för ditt 250-kar som du ska göra om i höst. Vilka fiskar ska gå där?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...