Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av Inger H
    Maths & Mats, bara lite uppdatering av tråden där inte så mycket mer händer, men för mig är detta så skoj trots hårt framavlade fiskar, men vi kan väl vara vänner ändå Maths

    //Inger
    Ja, jag kör ju på mitt mantra, men som jag skrev tidigare så är det min åsikt. Det är inget fel på fiskarna eller på de som köper dem. Framförallt inte hos dig med det utbud av fiskar som du har att välja bland.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      I håligheten under mossa någonstans håller kakaduahonan till med sina små, jag har ännu inte sett till dom men på hennes beteende så måste det vara så. Hanen (och jag) väntar otåligt på att honan tittar fram med deras avkommor, förhoppningsvis så vill han inte käka upp dom. Honan jagar iväg kolglödstetrorna men inte hanen som simmar runt som en salig ande fram och tillbaka omkring mossan. Det skulle vara så jädrans kul att äntligen få se lite småttingar
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9863.JPG
Visningar: 245
Storlek: 140,7 KB
ID: 2404176Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9862.JPG
Visningar: 243
Storlek: 150,0 KB
ID: 2404177Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9860.JPG
Visningar: 238
Storlek: 47,6 KB
ID: 2404178Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9850.JPG
Visningar: 243
Storlek: 78,8 KB
ID: 2404179
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Fint som snus det där!
        Snart kommer det fram en skock med småglin, och då är du där med kameran!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Fint som snus det där!
          Snart kommer det fram en skock med småglin, och då är du där med kameran!
          Hopas att du har rätt Mats, kul att du är med
          Agassiziihonans småttingar försvann som vanligt uppätna av dessa förbajade Nannostomus B. Törs jag säga att jag avskyr dessa tetror, ja det törs jag allt. Dom är hemska. Inte nog med att dom är på jakt efter yngel, hanarna jagar alla timmar på dygnet honorna så jag blir stressad bara av att titta på eländet. Jag kommer att få riva all inredning om jag ska få lugnt i karet - så kommer också att ske till slut.
          Jag har ju även ett gäng av en annan Nannostomus i detta kar (kommer inte på namnet just nu, finns längre bak i tråden) en mindre variant som är så lugna, snygga och trevliga, dessa kommer inte alls tills sin rätt tack vare dessa monster.

          //Inger
          ​​​​​​​
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            Väldigt fina bilder

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av smajlet
              Väldigt fina bilder
              Tack

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Väldigt fina foto på Kakadua ciklider. Ser ut att trivas i ditt akvarium. Men var det Kakadua honans yngel som blev Nannostomus mat eller har du en Agassiziihonas också med smått?
                Synd att dina Nannostomus tetror uppför sig på det viset, för dom är ju så supersnygga annars att titta på. Hur stort akvarium simmar dom i? Jag har 15 stycken i ett 540 liters men upplever dem inte som du gör. Vet att även Ekenberg har dem i sitt ena diskus kar, och även där verkar de harmoniska.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ICC
                  Väldigt fina foto på Kakadua ciklider. Ser ut att trivas i ditt akvarium. Men var det Kakadua honans yngel som blev Nannostomus mat eller har du en Agassiziihonas också med smått?
                  Synd att dina Nannostomus tetror uppför sig på det viset, för dom är ju så supersnygga annars att titta på. Hur stort akvarium simmar dom i? Jag har 15 stycken i ett 540 liters men upplever dem inte som du gör. Vet att även Ekenberg har dem i sitt ena diskus kar, och även där verkar de harmoniska.
                  Jag har (hade) Agassiziihonan med smått i mitt 125-literkar tillsammans med dessa Nannostomus. Jag har ju haft N förut men känner inte alls igen beteendet på dom jag har nu.
                  En bild på hane/hona.

                  Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9669.JPG Visningar:	0 Storlek:	48.0 kB ID:     	2404210Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9870.JPG Visningar:	0 Storlek:	51.9 kB ID:     	2404211
                  Senast redigerad av Inger H; 26 June 2019, 12:24.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Underbara bilder och vad roligt med yngel!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Underbara bilder och vad roligt med yngel!
                      Ja det är kul med yngel, fast jag har inte sett dom än. Jag vet ju att dom finns där någonstans, men honan håller fortfarande till i den täta mossan, dessutom är det rötter och en del cryptocoryner som skymmer sikten för mig . Lever på hoppet att jag får se nåt snart .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Låter kul. Älskar egentligen karen som mest när inte mycket händer. Allt rör sig i sin egen lunk. Harmonin sprider sig till ägaren som får behaglig paltkoma inombords av allt som inte händer. Så skönt!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Låter kul. Älskar egentligen karen som mest när inte mycket händer. Allt rör sig i sin egen lunk. Harmonin sprider sig till ägaren som får behaglig paltkoma inombords av allt som inte händer. Så skönt!
                          "Paltkoma", en översättning av det ordet önskas

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            palt-koma är det sinnestillstånd som inträffar efter en rejäl palt-måltid. När all energi i kroppen går åt att smälta maten och knappt en promille finns kvar till hjärnaktivitet.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Kroppkakor och Raggmunk fungerar också bra för att uppnå Paltkoma status
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Kroppkakor och Raggmunk fungerar också bra för att uppnå Paltkoma status
                                Helt rätt. En rejäl pizza kan också fungera.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...