Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Ursprungligen postat av Inger H

    Vet jag väl att du har, din hane är ju så vacker . Kul att du kikade in, finns ju många roligare trådar på forumet nu där mycket intressant händer

    //Inger
    Gillar inte när Ni skriver att er tråd inte är intressant. Personligen tycker jag att alla trådar är intressanta på sitt vis. Finns ju inte en tråd här som identisk, vilket gör att alla trådar i sig själv är unika. Vissa trådar uppdateras frekvent, andra mer sällan och andra i vågor. Sen finns det de trådar som tilltalar A mer än B, medans B läser i trådar som A inte finner lika intressant.
    Din tråd är visst intressant Inger, du har fina akvarium och fiskar. Annat intressant, är din kärlek till hobbyn men med en enorm uppförsbacke så fort du vill köpa fisk. Butikernas tillgänglighet för dig är inte lika självklar som för de som bor i södra Sverige tex. Förra helgen besökte jag 4 butiker på lika många timmar. Inte lika enkelt för dig om jag förstått det rätt va? Så fortsätt skriv och lägg upp bilder, vi läser och tar del med glädje.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Du har helt rätt i det du skriver ICC, bara jag som är gnällig

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • cambru

        • September 2008
        • 209

        Jag blir jätteglad när du skriver och dina vackra foton är fantastiska!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av cambru
          Jag blir jätteglad när du skriver och dina vackra foton är fantastiska!
          Uppskattas Camilla . Du skriver titt som tätt i olika trådar, men jag skulle verkligen uppskatta att få se lite bilder även på dina fiskar och kar, går det tro?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Jag uppdaterade tråden i går kväll, men det kom med en massa "konstig text" fattar inte varför det blir så - har hänt en gång förut?? I alla fall så raderade jag inlägget i morse.
            Nu ett lite kortare inlägg.
            Jag har skaffat ytterligare en A. agassizii-hona i 125-literskaret, få se vad som händer nu med två honor?
            En för mig "ny" apis i 144-liters, Har inte haft den här därför att det "står" att den har kort livslängd, hos mig har dom flesta Apistogramma ganska så kort liv av någon anledning.
            Några bilder på A.c
            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9780.JPG
Visningar: 345
Storlek: 102,8 KB
ID: 2403307Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9776.JPG
Visningar: 318
Storlek: 100,8 KB
ID: 2403308
            Aha, nu ser jag en liten uppdatering. Såg det lite knasiga inlägget tidigare - skönt att det blev ordning på grejerna nu!
            Inger, har du foton på de tre kakaduor som går i karet nu? Blev lite konfunderad över om någon de senaste två bilderna var på den senast införskaffade.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Aha, nu ser jag en liten uppdatering. Såg det lite knasiga inlägget tidigare - skönt att det blev ordning på grejerna nu!
              Inger, har du foton på de tre kakaduor som går i karet nu? Blev lite konfunderad över om någon de senaste två bilderna var på den senast införskaffade.
              Halloj Mats, ja bilderna är på dom nya kakaduorna som har gått i karet sen i onsdags. Fotade bara den ena honan eftersom dom är så himla lika

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Halloj Mats, ja bilderna är på dom nya kakaduorna som har gått i karet sen i onsdags. Fotade bara den ena honan eftersom dom är så himla lika
                //Inger
                Ok, Det är en fin hane på första bilden. Hur stor är den som syns på andra bilden?


                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ok, Det är en fin hane på första bilden. Hur stor är den som syns på andra bilden?

                  Nu anar jag "ugglor i mossen", den är ungefär 3cm, säg inte att jag har fått fel igen

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Nu anar jag "ugglor i mossen", den är ungefär 3cm, säg inte att jag har fått fel igen
                    //Inger
                    Haha! Nja, vi skall väl inte ropa hoo-hoo riktigt ännu. Om du inte ser lekbeteende inom några veckor, med tanke på att båda "honorna" är väldigt lika varandra i utseende, så kanske man kan börja undra...
                    Ta lite bilder kontinuerligt på alla tre och lägg upp här i tråden, så skall vi snart se.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      På den bild du lagt upp syns inte bukfenan riktigt, honorna brukar ha en svart framkant på dem som inte hannarna har. jag skriver brukar, för just denna art är förädlad till varianter som inte liknar "originalet".
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Haha! Nja, vi skall väl inte ropa hoo-hoo riktigt ännu. Om du inte ser lekbeteende inom några veckor, med tanke på att båda "honorna" är väldigt lika varandra i utseende, så kanske man kan börja undra...
                        Ta lite bilder kontinuerligt på alla tre och lägg upp här i tråden, så skall vi snart se.
                        Puhh, har jag fått tre hanar igen på dessa individer också så smäller jag av, jag kan väl inte bara ha en sån otur - eller, jo det kan jag nog... Jag fotar i morrn.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • cambru

                          • September 2008
                          • 209

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Uppskattas Camilla . Du skriver titt som tätt i olika trådar, men jag skulle verkligen uppskatta att få se lite bilder även på dina fiskar och kar, går det tro?

                          //Inger
                          Jag har bara mobilen men det är klart jag kan försöka visa lite. Här är mitt stora på 365 liter och några invånare. Ljuset hade börjat dimmas ner så det blir lite konstigt ljus. Strumpstickan är en rest från veckans gurkfrossa.... Mellankillen går ut gymnasiet nu i dagarna så stickan har inte kommit upp pga lite andra aktiviteter :-)

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av cambru
                            Jag har bara mobilen men det är klart jag kan försöka visa lite. Här är mitt stora på 365 liter och några invånare. Ljuset hade börjat dimmas ner så det blir lite konstigt ljus. Strumpstickan är en rest från veckans gurkfrossa.... Mellankillen går ut gymnasiet nu i dagarna så stickan har inte kommit upp pga lite andra aktiviteter :-)
                            Åh vilka fina kar, dom vill vi se mer av . Ser en vacker svärdbärare, är det en Xiphophorus nezahualcoyotl (antar att det är felstavat)?

                            //Inger

                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • cambru

                              • September 2008
                              • 209

                              Tack, det var snällt sagt :-) Jag vet faktiskt inte vilken typ av svärdbärare det är. Jag gick in i affären och var fullt inställd på en färggrann svärdbärare men jag såg den här blåskimrande varianten och blev helt betagen! Om det inte är en vanlig X.Helleri så misstänker jag att det kan vara X.Montesumae eftersom den snarare är lite större än mindre. De är så roliga att titta på, de är i rörelse precis hela tiden.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av c90368
                                På den bild du lagt upp syns inte bukfenan riktigt, honorna brukar ha en svart framkant på dem som inte hannarna har. jag skriver brukar, för just denna art är förädlad till varianter som inte liknar "originalet".
                                Maths och Mats, här kommer några kassa foton, fokuserade på bukfenorna vilket inte var det lättaste eftersom dessa två var i rörelse hela tiden. Dessa två har bägge en svart framkant som du nämner c90 .
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9786.JPG
Visningar: 187
Storlek: 28,2 KB
ID: 2403505Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9789.JPG
Visningar: 210
Storlek: 63,8 KB
ID: 2403506Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9790.JPG
Visningar: 199
Storlek: 82,3 KB
ID: 2403507
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...