Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Idag vaknade jag upp till detta elände, inget trädgårdsarbete idag, blää

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2811.JPG
Visningar: 240
Storlek: 767,3 KB
ID: 2402029
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Vilken käftsmäll !!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ICC
        Vilken käftsmäll !!
        Ja verkligen

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Usch! Inget man vill se i maj...

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Usch, jag är så glad att vi slapp snö i några större mängder. Även om det har varit väldigt kallt.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ja dina kar är verkligen vackra. Håller tummarna för att det slutar bra med de nya oerhört fina fiskarna.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Ja dina kar är verkligen vackra. Håller tummarna för att det slutar bra med de nya oerhört fina fiskarna.
                Tack Johnny, så roligt att du tittar in i min tråd
                Den här tråden måste nog vara den mest deprimerande tråden att följa följa just nu, men jag uppdaterar lite ändå för er som följer den.
                Jag fick ta bort den ena A.agassizii-hanen som väntat, han blev jagad av den nya fellevererade hanen - tappade färg och stod till slut längs botten i ena hörnet på karet. Jag kunde inte flytta honom till "fisksoppskaret" heller eftersom där finns ännu en fellevererad A.e hane, som har vuxit på sig och blivit så himla fin. Så nu finns 1+1 av dessa A.a som inte visar den allra minsta tillstymmelse till lekbeteende utan simmar tillsammans som bästa kompisar. Hanen beter sig som en gentleman, så ingen som helst jagis efter honan. Kanske borde jag skaffa ytterligare en hona för att få till lekbeteende? (men vem vet vilket jag får)

                144-literskaret som jag funderade på att inreda till guramisar, så blir det inte, känns liksom inte så i hjärtat - någon liten Sa-ciklid blir det, men vet inte vilken.

                Så lite positivt, mina windelöv och andra växter i detta A.a-kar växer som sjutton, faktiskt i dom andra karen också trots utan tillsats av någon växtnäring, flytväxterna får jag rensa bort säkert ett par dl var tionde dag

                Några bilder på windelöven.

                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        DSCN2819.JPG Visningar:	0 Storlek:	671.0 kB ID:     	2402309Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        DSCN2818.JPG Visningar:	0 Storlek:	502.2 kB ID:     	2402310
                Senast redigerad av Inger H; 06 May 2019, 20:52.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Du pratar strunt .
                  Din tråd, eller rättare sagt inlägg vara bara deprimerande när du bjöd på snö i maj månad
                  Nu blev den istället mycket trevligare med fina foto på snyggt akvarium. Inte alls deprimerande. Bomba istället på med små och stora händelser. Man lär sig alltid och inspireras till nya idéer frän andra akvarister.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Du pratar strunt .
                    Din tråd, eller rättare sagt inlägg vara bara deprimerande när du bjöd på snö i maj månad
                    Nu blev den istället mycket trevligare med fina foto på snyggt akvarium. Inte alls deprimerande. Bomba istället på med små och stora händelser. Man lär sig alltid och inspireras till nya idéer frän andra akvarister.
                    På något sätt måste jag se till att något intressant händer i mina kar också, får nog börja med att göra om lite i 250-literkaret, men väntar på inspiration

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      På något sätt måste jag se till att något intressant händer i mina kar också, får nog börja med att göra om lite i 250-literkaret, men väntar på inspiration

                      //Inger
                      Det ser friskt och lumigt ut i ditt akvarium, gå varsamt framåt som en vis man brukar säga här på forumet .
                      Jag gör lite smått då och då i mina kar och det märks stor skilnad när man gör saker suksesivt och ser efter hur invånarna tar det.

                      Mvh

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av smajlet

                        Det ser friskt och lumigt ut i ditt akvarium, gå varsamt framåt som en vis man brukar säga här på forumet .
                        Jag gör lite smått då och då i mina kar och det märks stor skilnad när man gör saker suksesivt och ser efter hur invånarna tar det.

                        Mvh
                        Jag vet vilken vis man du menar, den där hundraåringen du vet . Ja, jag går väldigt varsamt fram med mina kar nu för tiden, annat var det förr om åren kan jag lugnt säga .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          Ursprungligen postat av inger h

                          jag vet vilken vis man du menar, den där hundraåringen du vet . Ja, jag går väldigt varsamt fram med mina kar nu för tiden, annat var det förr om åren kan jag lugnt säga .

                          //inger
                          [][][]

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Oj, så vackert ditt kar är! Växterna ser verkligen ut att trivas! Inte heller jag tycker att din tråd är deprimerande. Samtidigt lider jag med dig som får så många felleveranser, det kan inte vara kul.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Oj, så vackert ditt kar är! Växterna ser verkligen ut att trivas! Inte heller jag tycker att din tråd är deprimerande. Samtidigt lider jag med dig som får så många felleveranser, det kan inte vara kul.
                              Tack

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Halloj Inger!
                                Har varit lite "ozoopig" den senaste tiden, men kollar - som alltid - in vad du donar med.
                                Karet ser kanonfint ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...