Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Vad tråkigt med förlusterna.
    Ja så är det, väldigt tråkigt. Jag tycker att jag gör allt rätt, men ofta blir det helt åt helsike ändå, vad kan felet vara tro - om det nu finns något fel? I alla fall så har jag beställt två nya honor. Jag försöker igen, sen får vi se hur det går. Hanen är så himla fin, ser på honom att han behöver några damer.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Låter som ett bra beslut att testa med nya honor!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Låter som ett bra beslut att testa med nya honor!
        Jag har hämtat två nya honor idag, jäklar i min lilla låda vad den ena var stor - större än hanen. Jag vet inte hur det går än, karet får vara mörkt tills i morgon bitti.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Inger H

          Jag har hämtat två nya honor idag, jäklar i min lilla låda vad den ena var stor - större än hanen. Jag vet inte hur det går än, karet får vara mörkt tills i morgon bitti.

          //Inger
          Citerar mig själv igen. I morse när belysningen tändes satte jag mig vid karet en lång stund. Det är som jag misstänkte igår att den stora honan är en hane, vilket inte gick att se i dubbla lite grumliga påsar, dessutom som grädde på moset har han nåt vitt skit runt munnen. Misstänker att även den andra beställda honan är en hane, men den är så liten och är väldigt skygg så svårt att se än. Har tappat räkningen nu på alla fellevererade fiskar - och ännu värre är att fiskar som beställs från grossisten har sjukdomar som skickas hit upp till Norrland. Känns som om personalen bara håvar in utan att veta vad som skickas. Aningen tappade sugar nu

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Är med dig, Inger... Det är ju själva Fan att det blir så snurrigt för dig.
            Kan du ta några bilder?

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Är med dig, Inger... Det är ju själva Fan att det blir så snurrigt för dig.
              Kan du ta några bilder?
              Jag fotar lite senare Mats, just nu så mycket speglingar.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Jag fotar lite senare Mats, just nu så mycket speglingar.
                //Inger

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Ah Inger, vad trist. Du har haft otur så det räcker senaste tiden med dina Apistogramma. Förstår om du tröttnar, men ge inte upp. Vi vill ha dig i hobbyn och här på forumet. Vet inte hur du känner, men kan du inte intala dig själv att pausa Apistona för ett tag. Nöjd dig med det du har. Och sen i sommar, om Ni är ute å reser på er semester neråt i landet exempelvis, då kan du ju passa på att besöka en bra akvarieaffär på vägen hem som har rikligt utbud av dvärgciklider. Då skulle du ju själv kunna välja ut dina friska och fina exemplar och samtidigt ha något att se fram emot. Fina fiskar till hösten vill säga
                  Senast redigerad av ICC; 12 April 2019, 07:45.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Grossisten har prickat in ett rätt i alla fall, en av dom två ÅR verkligen en hona. Efter att ha varit skygg så tittade hon fram till slut. Tyvärr Mats så visar sig den nya stora hanen bara sitt huvud genom ett hål i en grotta, kanske får jag se mer av honom i morrn.
                    Första bilden är på karet där dom bor - ingen inredare är jag som jag har sagt förr men den är skapad - i alla fall vad jag tror för grottlekande ciklider med håligheter och hela paketet.
                    Den andra bilden på den nya honan.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9732.JPG
Visningar: 253
Storlek: 121,6 KB
ID: 2401087Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9753.JPG
Visningar: 254
Storlek: 59,9 KB
ID: 2401088
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Vad frustrerande när de skickar fel och dessutom kanske sjuka fiskar . Har du sett hanen något mer? Ditt kar ser verkligen bra ut för apor, hoppas det ordnar sig.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Vad frustrerande när de skickar fel och dessutom kanske sjuka fiskar . Har du sett hanen något mer? Ditt kar ser verkligen bra ut för apor, hoppas det ordnar sig.
                        Ja Nando det är väldigt frustrerande.
                        ICC; pausa apisarna kanske skulle vara en bra idé, men det är ju svårt det , jag får se.
                        Här kommer bilder på bägge hanarna. Första bilden är på den gamla.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9657.JPG
Visningar: 220
Storlek: 47,9 KB
ID: 2401104Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9764.JPG
Visningar: 231
Storlek: 66,7 KB
ID: 2401105
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          OK, Inger. Det är väl bara att vänta ett tag och se vad som händer.
                          Karet ser verkligen gôtt ut!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            OK, Inger. Det är väl bara att vänta ett tag och se vad som händer.viftar med stjätfenorna mot varanda
                            Karet ser verkligen gôtt ut!
                            Japp så får det bli Mats. Än så länge inget gruff annat än att dom mäter sig och viftar med stjärtfenorna mot varandra. Det kan bli synd om den ensamma honan med två hanar.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Akvariet är verkligen vackert. SÅ tråkigt med alla dessa misstag från deras sida och dödsfallen.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Redigt snygga hanar du har. Kan inte ens föreställa mig en motsvarande hona i lekbläs!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...